Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Greetings!

 

Czy mozna jakos w normalny sposob uzyskac \"rozrzedzone/rzeczywiste\" cienie czesciowo przezroczystych przedmiotow (np. szklanek, itd.) w materiale FR, tak jak w Raytrace... czy tutaj tylko wchodzi w gre Blend? Zalezy mi na kaustyce tez, takze blend troche kiepski do tego jest... Jak to jest rozwiazane w przykladowej scenie z kaustyki (tej z kieliszkiem) ?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Powinienes uzyc cieni typu fRSoftShadows z wlaczona opcja USE TRANSPARENCY - to wszystko. Niestety (nie wiedziec dlaczego) cienie tego rozkladaja sie blednie na obiektach - co czasem moze byc gwarancja wpadki! Roznice pomiedzy pozostalymi rodzajami cieni, generowanych prawidlowo a nieprawidlowymi fRSoft\'ami pokazalem w przykladzie pt. Finalna Renderalizacja - dostepnego takze na max3d.pl

 

Jesli uzywasz maxa5 z finalem 1.5 to sprobuj uzyc \"prawdziwych\" soft shadows - wbudowanych standardowo w piatke (Adv Raytraced Shadows) - generuja sie prawidlowo i daja rewelacyjna jakosc (rozmycia itd...), niestety czasem final wywala sie z tym typem cienia, ale nie jest to zadna regula.

 

Pozdrawiam

Marek

 

Napisano

Thx, dziala pieknie z frSoftShadows, ale z tymi Piatkowymi Area Shadows (a nie Adv. RT - pewno sie spieszyles :P) cos mi nie wychodzi... nadal cien jest \"gesty\". No ale coz, zaczne zatem uzywac Ostatecznych Miekkich Cieni :D

 

Jeszcze raz dziex

Gith

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności