palmer Napisano 9 Wrzesień 2009 Napisano 9 Wrzesień 2009 Witam ... Rozpoczynam swoja przygode z RealFlow....Przebrnalem juz przez kilka toturiali, samouczkow itp. Bede jednak potrzebowal kilku praktycznych rad o osob zaznajomionych z obsluga programu. Moim pierwszym malym projektem jest krotka animacja: Wanna wypelniona woda do ktorej leje sie delikatnie woda z prysznica.... Chcialbym uzyskac realistyczny efekt interakcji (nie wiem czy to dobre slowo) :) wody w wanie z woda z prysznica. Pytanko 1. Poniewaz wanna jest dosyc pojemna zastanawiam sie czy wypelnic ja czasteczkami a nastepnie uzyc funkcji "initial state" przy rozpoczeciu animacje, czy moze powiezchnie wanny wypelnic siatka "real wave" ??? Ktory ze sposobow bedzie latwiejszy i pozwoli mi na uzyskanie zamierzonego efektu ?? Bardziej logiczne wydaje mi sie uzycie "real wave". Wanna wypelniona czasteczkami zawierac pewnie bedzie z kilkadziesiac tys czasteczek i prawdopodobnie bedzie sie wszystko dlugo liczylo ...ale nie jestem pewien pozdrawiam !
palmer Napisano 9 Wrzesień 2009 Autor Napisano 9 Wrzesień 2009 Kilka eksperymentow i udalo mi sie stworzyc cos co wyglada i zachowuje sie jak powierzchnia wody. Uzylem "real wave" .... teraz musze pobawic sie ustawieniami czastek i real wave. Spadajace krople z prysznica tworzazbyt duze "fale" na powierzchni.... wszelakie sugestie mile widziane..
palmer Napisano 10 Wrzesień 2009 Autor Napisano 10 Wrzesień 2009 heh ...pewnie mi chwilke zajmie zanim zrobie animacje ktora nadawala sie bedzie do pokazania .... :)
tmdag Napisano 10 Wrzesień 2009 Napisano 10 Wrzesień 2009 W RF4 tworzenie splashy z Realwave'a jest upierdliwe, po kolizji fluida z powierzchnią RW dostaniesz tylko takie "falki". Stworzenie szczegółowego splasha w ten sposób jest wręcz nie realne (mozesz stworzyć fale tylko od wysokości falki itd, od kolizji to tylko w wypadku RBD).W RF4 pozostaje zabawa na samych pariklach jeżeli potrzebujesz detalu. W RF5 jest to zupełnie inaczej rozwiązane, nowy solwer pozwala na łączenie detalu z wiekszymi powierzchniami, ale na to musicie jeszcze poczekac z 2 miesiące...
palmer Napisano 11 Wrzesień 2009 Autor Napisano 11 Wrzesień 2009 (edytowane) Masz racje ... Zrobilem symulacje w RF i na zblizeniu wyglada jakby krople spadaly na tkanine ktora faluje z rozna czestotliwoscia. Sprobuje wiec zrobic to uzywajac particles przy okazji drugie pytanie...ktore mnie lekko przeraza.:eek: Nie moge importowac "realwave" do maxa, za kazdym razem program pokazuje mi error sie zawiesza lub calkowicie wylacza (application error) Do importu do 3ds uzywam pluginy ze strony nextlimit -RF loader. Wybieram file sequence, zaznaczam plik i gdy nacisne "create mesh" -error W RF ustawiam w "export central" obiekt "realwave" jako surface deformation (.bin) i wlasnie te bin'y probuje importowac do maxa. Poniewaz ucze sie dopiero RF nie wiem gdzie mam szukac bledu ... Czy moze polygon size w Realwave jest za male...czy skala jest niewlasciwa (czytalem ze zle ustawienie skali w RF moze powodowac bledy)....zupelnie nie wiem jakie ustawienia w programie moge sprawdzic. update: import czasteczek z RF ...dziwne raz dziala ....potem znow error (przy drugiej probie...) ?????.... Teraz otwieram znow plik z projektem ->NL Particles 2->select File Sequence i ...dziala ????? any thoughts ??? hmm.... gdy nacisne guzik "about" pojawia mi sie info RealFlow Pack to be use with RF v.4 and max 7/8 ..Ja mam maxa 9 ....(moze dlatego pojawia sie error ..) Edytowane 11 Wrzesień 2009 przez palmer
tmdag Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 W poprzednich wersjach pluginu byl blad, upewnij sie, ze masz najnowsza wersje Do importu Realwave uzywaj plugina specjalnie do realwave (wskazujesz na plik Realwave01.sd w katalogu objects). Problem jest jeszcze taki, ze Realwave ma blad w pliku i zapisuje DO 2GB i nie wiecej. Wyjsciem z tego problemu (jezeli wlasnie masz max 2GB plik) jest wlasnie export Realwave'a do sekwencji .bin'ow .. jezeli nie dziala, sprawdz czy oby napewno masz najnowszy plugin :) 1
palmer Napisano 11 Wrzesień 2009 Autor Napisano 11 Wrzesień 2009 (edytowane) dzieki za odpowiedz .... sprawdze plugin na stronie nextlimit. :) p.s mam zamiar w niedlugim czasie przesiasc sie na 3ds 2010 .... jak ta wersja wspolpracuje z RF4 ?? Piszesz rowinez ze wkrotce pojawi sie RF5 ...moze warto poczekac i nie wydawac kasy na v4 ??? pozdrawiam ! p.s.2 wrrrr.....RF wywala mi gdy robie "mesh build" na klatce 13 (calosc ma 200 klatek) Jak moge exportowac do maxa tylko klatki 1-13 ??? Edytowane 11 Wrzesień 2009 przez palmer
tmdag Napisano 12 Wrzesień 2009 Napisano 12 Wrzesień 2009 (edytowane) Niestety nie jestem użytkownikiem maxa więc nie powiem Ci jak to jest z 3ds 2010 ale na rf5 na pewno warto poczekać, niestety zdradzać szczegółów nie mogę :/ co do eksportu to możesz tez po prostu przekopiować gdzieś te 13 klatek i więcej się nie zaimportuje ;] Edytowane 12 Wrzesień 2009 przez tmdag
Rekomendowane odpowiedzi