Skocz do zawartości

[RealFlow] wanna+woda z prysznica


palmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ...

 

Rozpoczynam swoja przygode z RealFlow....Przebrnalem juz przez kilka toturiali, samouczkow itp.

Bede jednak potrzebowal kilku praktycznych rad o osob zaznajomionych z obsluga programu.

 

Moim pierwszym malym projektem jest krotka animacja:

Wanna wypelniona woda do ktorej leje sie delikatnie woda z prysznica....

Chcialbym uzyskac realistyczny efekt interakcji (nie wiem czy to dobre slowo) :) wody w wanie z woda z prysznica.

 

Pytanko 1.

Poniewaz wanna jest dosyc pojemna zastanawiam sie czy wypelnic ja czasteczkami a nastepnie uzyc funkcji "initial state" przy rozpoczeciu animacje, czy moze powiezchnie wanny wypelnic siatka "real wave" ???

Ktory ze sposobow bedzie latwiejszy i pozwoli mi na uzyskanie zamierzonego efektu ??

Bardziej logiczne wydaje mi sie uzycie "real wave".

Wanna wypelniona czasteczkami zawierac pewnie bedzie z kilkadziesiac tys czasteczek i prawdopodobnie bedzie sie wszystko dlugo liczylo ...ale nie jestem pewien

 

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kilka eksperymentow i udalo mi sie stworzyc cos co wyglada i zachowuje sie jak powierzchnia wody.

Uzylem "real wave" ....

teraz musze pobawic sie ustawieniami czastek i real wave. Spadajace krople z prysznica tworzazbyt duze "fale" na powierzchni....

 

wszelakie sugestie mile widziane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W RF4 tworzenie splashy z Realwave'a jest upierdliwe, po kolizji fluida z powierzchnią RW dostaniesz tylko takie "falki". Stworzenie szczegółowego splasha w ten sposób jest wręcz nie realne (mozesz stworzyć fale tylko od wysokości falki itd, od kolizji to tylko w wypadku RBD).W RF4 pozostaje zabawa na samych pariklach jeżeli potrzebujesz detalu.

 

W RF5 jest to zupełnie inaczej rozwiązane, nowy solwer pozwala na łączenie detalu z wiekszymi powierzchniami, ale na to musicie jeszcze poczekac z 2 miesiące...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje ...

Zrobilem symulacje w RF i na zblizeniu wyglada jakby krople spadaly na tkanine ktora faluje z rozna czestotliwoscia.

Sprobuje wiec zrobic to uzywajac particles

 

przy okazji drugie pytanie...ktore mnie lekko przeraza.:eek:

 

Nie moge importowac "realwave" do maxa, za kazdym razem program pokazuje mi error sie zawiesza lub calkowicie wylacza (application error)

Do importu do 3ds uzywam pluginy ze strony nextlimit -RF loader.

Wybieram file sequence, zaznaczam plik i gdy nacisne "create mesh" -error

 

W RF ustawiam w "export central" obiekt "realwave" jako surface deformation (.bin) i wlasnie te bin'y probuje importowac do maxa.

 

Poniewaz ucze sie dopiero RF nie wiem gdzie mam szukac bledu ...

Czy moze polygon size w Realwave jest za male...czy skala jest niewlasciwa (czytalem ze zle ustawienie skali w RF moze powodowac bledy)....zupelnie nie wiem jakie ustawienia w programie moge sprawdzic.

 

update:

import czasteczek z RF ...dziwne

raz dziala ....potem znow error (przy drugiej probie...) ?????....

Teraz otwieram znow plik z projektem ->NL Particles 2->select File Sequence i ...dziala

?????

any thoughts ???

 

hmm....

gdy nacisne guzik "about" pojawia mi sie info RealFlow Pack to be use with RF v.4 and max 7/8 ..Ja mam maxa 9 ....(moze dlatego pojawia sie error ..)

Edytowane przez palmer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednich wersjach pluginu byl blad, upewnij sie, ze masz najnowsza wersje

 

Do importu Realwave uzywaj plugina specjalnie do realwave (wskazujesz na plik Realwave01.sd w katalogu objects). Problem jest jeszcze taki, ze Realwave ma blad w pliku i zapisuje DO 2GB i nie wiecej.

Wyjsciem z tego problemu (jezeli wlasnie masz max 2GB plik) jest wlasnie export Realwave'a do sekwencji .bin'ow .. jezeli nie dziala, sprawdz czy oby napewno masz najnowszy plugin :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz ....

sprawdze plugin na stronie nextlimit.

 

:)

 

p.s

mam zamiar w niedlugim czasie przesiasc sie na 3ds 2010 ....

jak ta wersja wspolpracuje z RF4 ??

Piszesz rowinez ze wkrotce pojawi sie RF5 ...moze warto poczekac i nie wydawac kasy na v4 ???

 

pozdrawiam !

 

p.s.2

wrrrr.....RF wywala mi gdy robie "mesh build" na klatce 13 (calosc ma 200 klatek)

Jak moge exportowac do maxa tylko klatki 1-13 ???

Edytowane przez palmer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jestem użytkownikiem maxa więc nie powiem Ci jak to jest z 3ds 2010 ale na rf5 na pewno warto poczekać, niestety zdradzać szczegółów nie mogę :/

 

co do eksportu to możesz tez po prostu przekopiować gdzieś te 13 klatek i więcej się nie zaimportuje ;]

Edytowane przez tmdag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności