Napisano 9 Wrzesień 200915 l Witam ... Rozpoczynam swoja przygode z RealFlow....Przebrnalem juz przez kilka toturiali, samouczkow itp. Bede jednak potrzebowal kilku praktycznych rad o osob zaznajomionych z obsluga programu. Moim pierwszym malym projektem jest krotka animacja: Wanna wypelniona woda do ktorej leje sie delikatnie woda z prysznica.... Chcialbym uzyskac realistyczny efekt interakcji (nie wiem czy to dobre slowo) :) wody w wanie z woda z prysznica. Pytanko 1. Poniewaz wanna jest dosyc pojemna zastanawiam sie czy wypelnic ja czasteczkami a nastepnie uzyc funkcji "initial state" przy rozpoczeciu animacje, czy moze powiezchnie wanny wypelnic siatka "real wave" ??? Ktory ze sposobow bedzie latwiejszy i pozwoli mi na uzyskanie zamierzonego efektu ?? Bardziej logiczne wydaje mi sie uzycie "real wave". Wanna wypelniona czasteczkami zawierac pewnie bedzie z kilkadziesiac tys czasteczek i prawdopodobnie bedzie sie wszystko dlugo liczylo ...ale nie jestem pewien pozdrawiam !
Napisano 9 Wrzesień 200915 l Autor Kilka eksperymentow i udalo mi sie stworzyc cos co wyglada i zachowuje sie jak powierzchnia wody. Uzylem "real wave" .... teraz musze pobawic sie ustawieniami czastek i real wave. Spadajace krople z prysznica tworzazbyt duze "fale" na powierzchni.... wszelakie sugestie mile widziane..
Napisano 10 Wrzesień 200915 l Autor heh ...pewnie mi chwilke zajmie zanim zrobie animacje ktora nadawala sie bedzie do pokazania .... :)
Napisano 10 Wrzesień 200915 l W RF4 tworzenie splashy z Realwave'a jest upierdliwe, po kolizji fluida z powierzchnią RW dostaniesz tylko takie "falki". Stworzenie szczegółowego splasha w ten sposób jest wręcz nie realne (mozesz stworzyć fale tylko od wysokości falki itd, od kolizji to tylko w wypadku RBD).W RF4 pozostaje zabawa na samych pariklach jeżeli potrzebujesz detalu. W RF5 jest to zupełnie inaczej rozwiązane, nowy solwer pozwala na łączenie detalu z wiekszymi powierzchniami, ale na to musicie jeszcze poczekac z 2 miesiące...
Napisano 11 Wrzesień 200915 l Autor Masz racje ... Zrobilem symulacje w RF i na zblizeniu wyglada jakby krople spadaly na tkanine ktora faluje z rozna czestotliwoscia. Sprobuje wiec zrobic to uzywajac particles przy okazji drugie pytanie...ktore mnie lekko przeraza.:eek: Nie moge importowac "realwave" do maxa, za kazdym razem program pokazuje mi error sie zawiesza lub calkowicie wylacza (application error) Do importu do 3ds uzywam pluginy ze strony nextlimit -RF loader. Wybieram file sequence, zaznaczam plik i gdy nacisne "create mesh" -error W RF ustawiam w "export central" obiekt "realwave" jako surface deformation (.bin) i wlasnie te bin'y probuje importowac do maxa. Poniewaz ucze sie dopiero RF nie wiem gdzie mam szukac bledu ... Czy moze polygon size w Realwave jest za male...czy skala jest niewlasciwa (czytalem ze zle ustawienie skali w RF moze powodowac bledy)....zupelnie nie wiem jakie ustawienia w programie moge sprawdzic. update: import czasteczek z RF ...dziwne raz dziala ....potem znow error (przy drugiej probie...) ?????.... Teraz otwieram znow plik z projektem ->NL Particles 2->select File Sequence i ...dziala ????? any thoughts ??? hmm.... gdy nacisne guzik "about" pojawia mi sie info RealFlow Pack to be use with RF v.4 and max 7/8 ..Ja mam maxa 9 ....(moze dlatego pojawia sie error ..) Edytowane 11 Wrzesień 200915 l przez palmer
Napisano 11 Wrzesień 200915 l W poprzednich wersjach pluginu byl blad, upewnij sie, ze masz najnowsza wersje Do importu Realwave uzywaj plugina specjalnie do realwave (wskazujesz na plik Realwave01.sd w katalogu objects). Problem jest jeszcze taki, ze Realwave ma blad w pliku i zapisuje DO 2GB i nie wiecej. Wyjsciem z tego problemu (jezeli wlasnie masz max 2GB plik) jest wlasnie export Realwave'a do sekwencji .bin'ow .. jezeli nie dziala, sprawdz czy oby napewno masz najnowszy plugin :)
Napisano 11 Wrzesień 200915 l Autor dzieki za odpowiedz .... sprawdze plugin na stronie nextlimit. :) p.s mam zamiar w niedlugim czasie przesiasc sie na 3ds 2010 .... jak ta wersja wspolpracuje z RF4 ?? Piszesz rowinez ze wkrotce pojawi sie RF5 ...moze warto poczekac i nie wydawac kasy na v4 ??? pozdrawiam ! p.s.2 wrrrr.....RF wywala mi gdy robie "mesh build" na klatce 13 (calosc ma 200 klatek) Jak moge exportowac do maxa tylko klatki 1-13 ??? Edytowane 11 Wrzesień 200915 l przez palmer
Napisano 12 Wrzesień 200915 l Niestety nie jestem użytkownikiem maxa więc nie powiem Ci jak to jest z 3ds 2010 ale na rf5 na pewno warto poczekać, niestety zdradzać szczegółów nie mogę :/ co do eksportu to możesz tez po prostu przekopiować gdzieś te 13 klatek i więcej się nie zaimportuje ;] Edytowane 12 Wrzesień 200915 l przez tmdag