Napisano 15 Wrzesień 200915 l mam 3dsmaxa 2009 oraz render V-Ray Wyskakuje u mnie błąd przy próbie renderu w rozdzielczości 6000x4500px: W okienku V-Ray massages opisany jest on tak: "error: UNHANDLED EXCEPTION: Rendering frame Last marker is at .\src\globiIlummap.cpp.line 1495: Global IllumMap: buildLightMap() {5}" Potem program się zawiesza, pyta się jeszcze czy zapisać projekt, po czym muszę z niego wyjść. Jak renderuje w rozdzielczości 4000x3000px, to nie ma jeszcze tego problemu. Co to jest?, co zrobić, żeby nie było tego błędu?
Napisano 15 Wrzesień 200915 l na jakim systemie pracujesz? zakladam ze max 64 bitowy? Nie jestem pewien jaki jest powod ale staram sie wykluczyc te najprostrze.
Napisano 15 Wrzesień 200915 l Autor teraz pracuje na 32 bitowej wersji maxa, chociaż jak zainstaluje sobie windowsa viste 64bitowego, to będę mógł przejść na wersje 64 bitową maxa, bo sprzętowo mój komputer jest do tego przygotowany.
Napisano 15 Wrzesień 200915 l Prawdopodobnie brakuje ci pamięci, bo system 32bitowy adresuje do jednego procesu 1,5 czy 2 GB (nie pamietam dokładnie) Obadaj rendering BackBurnerem, powinien ci tymczasowo pomóc.
Napisano 15 Wrzesień 200915 l Prawdopodobnie brakuje ci pamięci, bo system 32bitowy adresuje do jednego procesu 1,5 czy 2 GB (nie pamietam dokładnie) Obadaj rendering BackBurnerem, powinien ci tymczasowo pomóc. dokladnie,dlateo pytalem o system. Mozesz jeszcze powalczyc na tym systemie z 3GB switch, dostaniesz dzieki temu 3Gb na 1 aplikacje. Spr ile pamieci zjada max jak renderuje, bedziesz miec pewnosc By zrobic 3GB switch wystarczy w pliku boot.ini dopisac / 3GB i odplaic system ponownie Pozdrawiam P
Napisano 15 Wrzesień 200915 l Na 100% jest to problem braku ramu. Oczywiście system też musisz mieć taki który obsłuży ci ten ramik.
Napisano 16 Wrzesień 200915 l Autor Ok., dzięki za rady. Gdy żaden program jest nie uruchomiony mam zużycie 1GB ramu. W czasie renderingu tego co jeszcze da się wyrenderować (czyli obrazka w wielkości 4000x3000px) zużycie ogólne ramu w systemie wynosi 2GB. Plik boot.ini szukałem, ale chyba w viscie go nie ma. Botbrunera jeszcze nigdy nie używałem, wiec za bardzo nie wiem co to takiego. Chyba najłatwiej będzie zainstalować viste64bit i maxa 64bit. I tu mam pytanie. Jak zainstaluje viste 64bitową, to nie będzie już problemu z przydzielaniem ramu na jedną aplikację? Teraz mam 4GB Ramu. Jak będę renderować coś co potrzebuje dużo ramu, to ten ram zostanie w pełni wykorzystany? Czy może vista 64 bit też będzie przydzielał ileś tam ramu na jedną aplikację i znowu będą problemy?
Napisano 16 Wrzesień 200915 l Ok., dzięki za rady. Gdy żaden program jest nie uruchomiony mam zużycie 1GB ramu. W czasie renderingu tego co jeszcze da się wyrenderować (czyli obrazka w wielkości 4000x3000px) zużycie ogólne ramu w systemie wynosi 2GB. Plik boot.ini szukałem, ale chyba w viscie go nie ma. Botbrunera jeszcze nigdy nie używałem, wiec za bardzo nie wiem co to takiego. Chyba najłatwiej będzie zainstalować viste64bit i maxa 64bit. I tu mam pytanie. Jak zainstaluje viste 64bitową, to nie będzie już problemu z przydzielaniem ramu na jedną aplikację? Teraz mam 4GB Ramu. Jak będę renderować coś co potrzebuje dużo ramu, to ten ram zostanie w pełni wykorzystany? Czy może vista 64 bit też będzie przydzielał ileś tam ramu na jedną aplikację i znowu będą problemy? zostanie, nie zastanawiaj sie tylko instaluj
Napisano 16 Wrzesień 200915 l Przerabiałem ostatnio ciezki temat renderingu b. wysokich rozdzielczości. I 4Gb ramu w systemie x64 + max x64 to stanowczo za mało. Mimo ze Max nie zajmował nawet 3/4 ramu, MentalRay wywalał błędy o niemożności utworzenia frame bufforu na dysku , błędy niby w kodzie itp.. Pomogło rozbudowanie ramu do 8GB i teraz renderingi typu np. blowup o roz. 32000x8000 nie stanowią problemu
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto