Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam 3dsmaxa 2009 oraz render V-Ray

Wyskakuje u mnie błąd przy próbie renderu w rozdzielczości 6000x4500px:

W okienku V-Ray massages opisany jest on tak:

"error: UNHANDLED EXCEPTION: Rendering frame Last marker is at .\src\globiIlummap.cpp.line 1495: Global IllumMap: buildLightMap() {5}"

Potem program się zawiesza, pyta się jeszcze czy zapisać projekt, po czym muszę z niego wyjść.

 

Jak renderuje w rozdzielczości 4000x3000px, to nie ma jeszcze tego problemu.

 

Co to jest?, co zrobić, żeby nie było tego błędu?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

teraz pracuje na 32 bitowej wersji maxa, chociaż jak zainstaluje sobie windowsa viste 64bitowego, to będę mógł przejść na wersje 64 bitową maxa, bo sprzętowo mój komputer jest do tego przygotowany.

Napisano

Prawdopodobnie brakuje ci pamięci, bo system 32bitowy adresuje do jednego procesu 1,5 czy 2 GB (nie pamietam dokładnie)

Obadaj rendering BackBurnerem, powinien ci tymczasowo pomóc.

Napisano
Prawdopodobnie brakuje ci pamięci, bo system 32bitowy adresuje do jednego procesu 1,5 czy 2 GB (nie pamietam dokładnie)

Obadaj rendering BackBurnerem, powinien ci tymczasowo pomóc.

 

dokladnie,dlateo pytalem o system. Mozesz jeszcze powalczyc na tym systemie z 3GB switch, dostaniesz dzieki temu 3Gb na 1 aplikacje.

Spr ile pamieci zjada max jak renderuje, bedziesz miec pewnosc

 

By zrobic 3GB switch wystarczy w pliku boot.ini dopisac / 3GB i odplaic system ponownie

 

Pozdrawiam

P

Napisano

Ok., dzięki za rady.

 

Gdy żaden program jest nie uruchomiony mam zużycie 1GB ramu. W czasie renderingu tego co jeszcze da się wyrenderować (czyli obrazka w wielkości 4000x3000px) zużycie ogólne ramu w systemie wynosi 2GB.

 

Plik boot.ini szukałem, ale chyba w viscie go nie ma. Botbrunera jeszcze nigdy nie używałem, wiec za bardzo nie wiem co to takiego.

Chyba najłatwiej będzie zainstalować viste64bit i maxa 64bit.

I tu mam pytanie.

Jak zainstaluje viste 64bitową, to nie będzie już problemu z przydzielaniem ramu na jedną aplikację?

Teraz mam 4GB Ramu.

Jak będę renderować coś co potrzebuje dużo ramu, to ten ram zostanie w pełni wykorzystany? Czy może vista 64 bit też będzie przydzielał ileś tam ramu na jedną aplikację i znowu będą problemy?

Napisano
Ok., dzięki za rady.

 

Gdy żaden program jest nie uruchomiony mam zużycie 1GB ramu. W czasie renderingu tego co jeszcze da się wyrenderować (czyli obrazka w wielkości 4000x3000px) zużycie ogólne ramu w systemie wynosi 2GB.

 

Plik boot.ini szukałem, ale chyba w viscie go nie ma. Botbrunera jeszcze nigdy nie używałem, wiec za bardzo nie wiem co to takiego.

Chyba najłatwiej będzie zainstalować viste64bit i maxa 64bit.

I tu mam pytanie.

Jak zainstaluje viste 64bitową, to nie będzie już problemu z przydzielaniem ramu na jedną aplikację?

Teraz mam 4GB Ramu.

Jak będę renderować coś co potrzebuje dużo ramu, to ten ram zostanie w pełni wykorzystany? Czy może vista 64 bit też będzie przydzielał ileś tam ramu na jedną aplikację i znowu będą problemy?

 

zostanie, nie zastanawiaj sie tylko instaluj

Napisano

Przerabiałem ostatnio ciezki temat renderingu b. wysokich rozdzielczości. I 4Gb ramu w systemie x64 + max x64 to stanowczo za mało. Mimo ze Max nie zajmował nawet 3/4 ramu, MentalRay wywalał błędy o niemożności utworzenia frame bufforu na dysku , błędy niby w kodzie itp.. Pomogło rozbudowanie ramu do 8GB i teraz renderingi typu np. blowup o roz. 32000x8000 nie stanowią problemu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności