Skocz do zawartości

Materiał - Wosk + Mental Ray


OGLocDogg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Poszukuję w.w. materiału. Wiem, że trzeba użyć SSS Fast Material, ale nie bardzo moge uzyskać zamieżonego efektu. Chcę zrobic świecę, lecz nie wiem jak zrobić by ogień przenikal przez wosk.

Czytałem już kilka forów, lecz nigdzie nie mogłem znaleźć. Ściagnałem gdzieś opis jak zrobić swiecę, lecz za przeproszeniem nic nie slychać i film gubił klatki akurat na SSS'ie.

 

Czy ten materiał jest aż tak trudny czy tylko ja jestem taki głupi. Nic nie chce wyjść. Oswietlam swieczkę zwykłym omni i kupka nic nie widać.

 

Mógłby ktoś pomóc?

 

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

A więc po nieprzespanej nocy - wygląda to tragicznie.

Wymiary świecy to 0,16x0,06 metra

 

ustawieniakd.th.jpg

 

Jeżeli ktoś by miał jakiś tutorial to prosiłbym bardzo, gdyż jestem dopiero początkujący, wszystkiego uczę się na tutkach, ale jakoś tego nie moge ogarnąć.

 

Z tego

takze próbowałem coś wyciągnać, ale też efekt wychodził zupelnie inny - wosk był caly czas zielony lub błękitny, to darowałem sobie tą metodę.

 

Takżę proszę o radę lub przepis jak zrobić swiecę. Dodam, że też posiadam film "Candle: model,shaders,render" lecz jest trochę uszkodzony i nie ma wyjaśnionego samego SSS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja rada, (jesli juz musisz sie trzymac mentala)

Testuj "SSS" na zerowej scenie. Wtedy najszybciej polapiesz sie o co chodzi w samym 'shaderze'. Shader jest zalezny od skali. Testuj na jednostkach 'maxowych'.

Zmierz "tasma" jaka jest srednica twego obiektu i na tej podstawie ustawiaj wartosci. Im wiekszy promien tym swiatlo glebiej wejdziw w obiekt. Lecz wszystkie warstwy sa od siebie zalezne i maja swoja "przepuszczalnosc" (kontrolowana np.za pomoca bitmap).

Jak polapiesz sie w zasadzie dzialania shaderu swieczke zrobisz w 5 minut.

I nie musisz wlaczac FG.

SSS tez banalnie jest 'oszuac' w zwyklym scanelinie za pomoca odpowiednio przygotowanej textury. Masek, gradientow i materialo self-illumination. Efekt tez bedzie swietny.Warto poeksperymentowac

powodzenia,

Edytowane przez Adam_Guzowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A którym SSS najlepiej zrobić takie cudo? Bo ja używam Physical i teraz mam pytania odnośnie Absorbtion i Scattering Coeff. - wiem, że to są odnośniki do RGB, lecz jakie one maja właściwości i czy to są jakieś przeliczniki, gdy mam metry za jednostkę? Rownież jaka ustawić Scale Conversion, gdy mam podziałkę w metrach? No i co to jest Transmission?

 

Narazie tych wszystkich parametrów używałem na chybił trafił, ale musi być jakiś racjonalne wytłumaczenie tych współczynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Physical SSS ? Po co sobie utrudniac zycie? Chcesz otrzymac ladny wosk, efekt SSS? A zaczynasz od najtrudniejszego.

Tutaj masz odpowiedzi na Twoje pytania - http://www.lamrug.org/resources/physsstips.html

Tutaj znajdziesz tutorial dla "swieczki" zrobiony w scanlin'ie - http://www.xenomorphic.co.uk/publications.htm

...efekt koncowy - http://www.xenomorphic.co.uk/images/01candle.jpg (poznasz,ze tu nie ma SSS? nie utrudniaj sobie zycia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jestem taki, że jak już sie uwziąłem za to, to musze to otrzymac:) W tym fizycznym, to otrzymuje efekt wejścia wgłąb materiału, lecz swiatło przechodzi prawie przez cały materiał. I nie bardzo wiem jak zmniejszyć to, bo gdy staram się to robić to pokażują się kolorowe fotony. Zresztą wolałbym zrobić wszystko w mentalu. Fakt, że jestem początkującym, lecz zawsze staram się uzyskać profesjonalne efekty:)

Ale i tak dzięki bardzo za pomoc. Napewno zastosuje Wasze wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w fast SSS tez mozna uzyskac profesjonalne efekty i w CG tak naprawde nie liczy sie realistyczne technika a realistyczny efekt. Co jest realistyczniejsze dla odbiorcy: wygladajaca jak foto vizka w vray czy przeliczony poprawnie fizycznie zaszumiony na maxa render w maxwellu? Ma wygladac dobrze i tyle a czy to bedzie sie liczylo poprawnie to nie ma zaduzego znaczenia. Oczywiscie nie odradzam tego shadera tylko przypominam ze jest alternatywa i wcale nie gorsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziś się pobawię w to, z tym że powiedz mi co to są te wagi poszczegolnych warstw i ich promienie? Już straciłem 3 dni ogarniając physical i tak efekt końcowy wyszedł tandetnie. Jeszcze robiłem to dla dziewczyny i musiałem pobawić się w photoshopie. Także delikatny żal zwłaszcza, że scena sie renderowała 3 godzinki. No, ale jak już wcześniej wspomniałem jestem jeszcze praktycznie "dziewicą" w tych sprawach :)

 

@ Adam_Guzowski:

 

ten drugi link z tutorialem świeczki nie działa, ściaga sie tylko krótka animacja:/

a te tutki od SSS juz miałem i przeczytałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

link tylko pokazuje animacje, caly "how to" jest opisany w ksiazce. Warto sie zaopatrzyc w nia. Prawdziwa skarbnica wiedzy :)

Co do pytan. "wagi" potraktuj jako "multiplier"... "promien" no to jest jak gleboko wniknie swiatlo... :) tu nie trzeba byc profesorem, tylko uparcie testowac.

Przygotuj sobie scene z cylindrem, za nim umiesc swiatlo "mr area omni". Na cylinder wrzuc material "fast sss material" i wyzeruj wszystkie wartosci w nim. Pozniej powiekszaj wartosci (wagi i promieni dla front i back) az zobaczysz na krawedziach walca owe "sss".

testowac,testowac,testowac...a jak sie zmeczysz to testowac znowu

Edytowane przez Adam_Guzowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności