palmer Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 (edytowane) Witam ... Ufff poradzilem sobie z mesh ale skorzystam z watka i zapytam o wazna sprawe. Mam problemy i pytania zwiazane z lokalizacja czastek (uklad wspolrzednych) w czasie eksportu z 3DS do RF i odwrotnie... Ale zacznijmy od poczatku. 1. Gdy importuje w RF obiekt typu .obj moge go przemieszczac dowolnie w przestrzeni RF. Gdy natomiast importuje .sd (scene data saver) nie moge w zaden sposob przesówac obiektów. Nie wiem czy to normalne czy moze mam coś wyłączone w RF 2. Co zrobic gdy po imporcie obiektu "A" do RF znajduje sie on daleko poza glowna siatka i na dodatek jego pivot point jest rowniez przesuniety Przed importem z 3DS pivot point przesunalem do srodka obiektu "A" ...a tu nagle sie rozjechal poza obiekt. - Czy moge bez zadnych przeszkód zacząć modelować "partikle" pomimo iz jak wspomnialem wczesniej obiekt "A" nie lezy na głównej siatce ??? - Jakie skutki bedzie miało przesuniecie obiektu z jego oryginalnego położenia w RF. Czy gdy zostanie wyeksportowana siatka (mesh) symulacji do programu 3DS to bede musial wszystko recznie ustawiac (mowie tu o wspolzednych obiektu) tak aby jego polozenie zgadzalo sie z polozeniem obiektu w programie 3DS ?? bede wdzieczny za pomoc w odpowiedzi na te podstawowe pytania .... mam nadzieje ze nie namieszalem Edytowane 17 Wrzesień 2009 przez palmer
tmdag Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 1. kliknij na "SD Curve" (opcja w nodzie) 2. zresetuj polozenie obiektow, zmerguj wszystkie deformatory i wowczas sprobuj wyeksportowac 3. tak, musial bys przemieszczac wysymulowana animacje
palmer Napisano 18 Wrzesień 2009 Autor Napisano 18 Wrzesień 2009 (edytowane) zawsze moge na Ciebie liczyc... zapytam przy okazji o prace w lokalnym i globalnym ukladzie współżednych.. Do sceny wyeksportowalem prysznic wraz z kilkunastoma dyszami z ktorych leje sie woda. Cala sluchawka prysznicowa jest nachylona pod katem wzgledem globalnegu ukladu wspolzednych w RF. Jak moge ustawic wspolzedne emitera aby byly zgodne z lokalnym ukladem wspolzednych sluchawki prysznicowej. W tej chwili gdy dodaje emiter musze nie lada sie natrudzic aby jego lokalizacja dokladnie pokryla sie z lokalizacja dyszy wylotowej w sluchawce prysznica. Gdybym mogl zgrac osie xyz sluchawki z osiami xyz emitera byloby latwiej ... p.s jak wylaczyc "smieci" z viewportu, te opisy zaslaniaja mi cala scene(zalaczam screen) Edytowane 18 Wrzesień 2009 przez palmer
tmdag Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 (edytowane) Mam dobry dzien wiec w prezecie zalaczam szybko napisany skrypcik ktory powinien Ci pomoc. (Odpalasz z BATCH window). To prosty aligner - pokrywa rotacje/pozycje emitera do pivota obiektu. A by wylaczyc te "smieci" z viewportu, wejdz w preferencje / Display / Display info daj na "selected nodes" def align(): zeco = GUIFormDialog.new() picker = GUINodesPickerDialog.new() info = GUIMessageDialog.new() zeco.addBoolField( "Position", True ) zeco.addBoolField( "Rotation", True ) if ( zeco.show() == GUI_DIALOG_ACCEPTED ): if zeco.getFieldValue( "Position") == False and zeco.getFieldValue( "Rotation") == False: info.show( ALERT_TYPE_CRITICAL, "Bez sensu :)" ) return( 1 ) info.show( ALERT_TYPE_INFORMATION, "Select object" ) obj = picker.show( TYPE_OBJECT ) if not len(obj) == 1: info.show( ALERT_TYPE_CRITICAL, "Select 1 object !!!!!!!" ) return( 1 ) if len(obj) == 1: for i in obj: if zeco.getFieldValue( "Position") == True: pos = i.getParameter("Position") if zeco.getFieldValue( "Rotation") == True: rot = i.getParameter("Rotation") info.show( ALERT_TYPE_INFORMATION, "Select emitter" ) emit = picker.show( TYPE_EMITTER ) if not len(emit) == 1: info.show( ALERT_TYPE_CRITICAL, "Select 1 object !!!!!!!" ) return( 1 ) if len(emit) == 1: for i in emit: if zeco.getFieldValue( "Position") == True: i.setParameter("Position", pos) if zeco.getFieldValue( "Rotation") == True: i.setParameter("Rotation", rot) return( 0 ) else: info.show( ALERT_TYPE_CRITICAL, "Nothing selected" ) if __name__ == "RealFlow": align() Edytowane 19 Wrzesień 2009 przez tmdag
palmer Napisano 18 Wrzesień 2009 Autor Napisano 18 Wrzesień 2009 wielkie dzieki ...... czuje sie zobowiazany ....bardzo mocno zobowiazany :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D zaraz wyprobuje Twoj skrypt..na razie przeliczam symulacje prysznica ktora bede pewnie renderowal w weekend. Dobrze ze moge zostawic wlaczony komputer w pracy ktory zajmie sie renderingiem przez weekend. O ile wszystko pojdzie dobrze bede mogl sie pochwalic krotka animacja w poniedzialek :) raz jeszcze dziekuje za skrypt !!!
palmer Napisano 21 Wrzesień 2009 Autor Napisano 21 Wrzesień 2009 nici z filmiku Zostawilem komp w pracy aby sie renderowal i skubaniec sie zawiesil. Zalaczam jedna klatke która sie "ostała" .... Ogolnie mówiąc - jestem zadowolony z rezultatów i ..cisne szefa żeby kupił lepszy komp jak chce miec ladne rendery z RF odpalilem tylko prysznic (nie ze wszystkich "dziurek" gdyz komp nie wydolil)
tmdag Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 jak juz pisalem, uzycie RF'a w takim przypadku nie bylo konieczne (mozna bylo to opedzic maxowymi partiklami) ale efekt jest smakowity, gratz!
palmer Napisano 22 Wrzesień 2009 Autor Napisano 22 Wrzesień 2009 Pewnie i prosciej byloby zrobic tak jak mowisz na max'owych partiklach ... ale .. skoro wpadlem w wir RF to teraz wszystko co zwiazane z woda, gazem, ogniem bede robil w RF ....:) To dobry sposob na nauke .... pozdrawiam i zabieram sie za nowy projekt ....pod kodową nazwą "bąbelki" szczególy wkrótce w nowym wątku .. :p
Rekomendowane odpowiedzi