Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam ...

Ufff poradzilem sobie z mesh ale skorzystam z watka i zapytam o wazna sprawe.

 

Mam problemy i pytania zwiazane z lokalizacja czastek (uklad wspolrzednych) w czasie eksportu z 3DS do RF i odwrotnie...

 

Ale zacznijmy od poczatku.

1. Gdy importuje w RF obiekt typu .obj moge go przemieszczac dowolnie w przestrzeni RF. Gdy natomiast importuje .sd (scene data saver) nie moge w zaden sposob przesówac obiektów.

Nie wiem czy to normalne czy moze mam coś wyłączone w RF

 

2. Co zrobic gdy po imporcie obiektu "A" do RF znajduje sie on daleko poza glowna siatka i na dodatek jego pivot point jest rowniez przesuniety

Przed importem z 3DS pivot point przesunalem do srodka obiektu "A" ...a tu nagle sie rozjechal poza obiekt.

 

92695251.jpg

 

- Czy moge bez zadnych przeszkód zacząć modelować "partikle" pomimo iz jak wspomnialem wczesniej obiekt "A" nie lezy na głównej siatce ???

 

- Jakie skutki bedzie miało przesuniecie obiektu z jego oryginalnego położenia w RF. Czy gdy zostanie wyeksportowana siatka (mesh) symulacji do programu 3DS to bede musial wszystko

recznie ustawiac (mowie tu o wspolzednych obiektu) tak aby jego polozenie zgadzalo sie z polozeniem obiektu w programie 3DS ??

 

bede wdzieczny za pomoc w odpowiedzi na te podstawowe pytania ....

mam nadzieje ze nie namieszalem

Edytowane przez palmer

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. kliknij na "SD Curve" (opcja w nodzie)

 

2. zresetuj polozenie obiektow, zmerguj wszystkie deformatory i wowczas sprobuj wyeksportowac

 

3. tak, musial bys przemieszczac wysymulowana animacje

Napisano
  • Autor

zawsze moge na Ciebie liczyc...

 

zapytam przy okazji o prace w lokalnym i globalnym ukladzie współżednych..

 

Do sceny wyeksportowalem prysznic wraz z kilkunastoma dyszami z ktorych leje sie woda.

Cala sluchawka prysznicowa jest nachylona pod katem wzgledem globalnegu ukladu wspolzednych w RF.

Jak moge ustawic wspolzedne emitera aby byly zgodne z lokalnym ukladem wspolzednych sluchawki prysznicowej.

W tej chwili gdy dodaje emiter musze nie lada sie natrudzic aby jego lokalizacja dokladnie pokryla sie z lokalizacja dyszy wylotowej w sluchawce prysznica. Gdybym mogl zgrac osie xyz sluchawki z osiami xyz emitera byloby latwiej ...

 

p.s

jak wylaczyc "smieci" z viewportu, te opisy zaslaniaja mi cala scene(zalaczam screen)

Edytowane przez palmer

Napisano

Mam dobry dzien wiec w prezecie zalaczam szybko napisany skrypcik ktory powinien Ci pomoc. (Odpalasz z BATCH window). To prosty aligner - pokrywa rotacje/pozycje emitera do pivota obiektu.

 

 

A by wylaczyc te "smieci" z viewportu, wejdz w preferencje / Display / Display info daj na "selected nodes"

 

def align():    
   zeco = GUIFormDialog.new()
   picker = GUINodesPickerDialog.new()
   info = GUIMessageDialog.new()
   zeco.addBoolField( "Position", True )
   zeco.addBoolField( "Rotation", True )
   if ( zeco.show() == GUI_DIALOG_ACCEPTED ):
       if zeco.getFieldValue( "Position") == False and zeco.getFieldValue( "Rotation") == False:
               info.show( ALERT_TYPE_CRITICAL, "Bez sensu :)" )
               return( 1 )
       info.show( ALERT_TYPE_INFORMATION, "Select object" )
       obj = picker.show( TYPE_OBJECT )
       if not len(obj) == 1:
           info.show( ALERT_TYPE_CRITICAL, "Select 1 object !!!!!!!" )
           return( 1 )
       if len(obj) == 1:
           for i in obj:
               if zeco.getFieldValue( "Position") == True:
                   pos = i.getParameter("Position")
               if zeco.getFieldValue( "Rotation") == True:
                   rot = i.getParameter("Rotation")
           info.show( ALERT_TYPE_INFORMATION, "Select emitter" )
           emit = picker.show( TYPE_EMITTER )
           if not len(emit) == 1:
               info.show( ALERT_TYPE_CRITICAL, "Select 1 object !!!!!!!" )
               return( 1 )
           if len(emit) == 1:
               for i in emit:
                   if zeco.getFieldValue( "Position") == True:
                       i.setParameter("Position", pos)
                   if zeco.getFieldValue( "Rotation") == True:
                       i.setParameter("Rotation", rot)
       return( 0 )
   else:
       info.show( ALERT_TYPE_CRITICAL, "Nothing selected" )
if __name__ == "RealFlow":
   align()

Edytowane przez tmdag

Napisano
  • Autor

wielkie dzieki ......

czuje sie zobowiazany ....bardzo mocno zobowiazany

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

zaraz wyprobuje Twoj skrypt..na razie przeliczam symulacje prysznica ktora bede pewnie renderowal w weekend. Dobrze ze moge zostawic wlaczony komputer w pracy ktory zajmie sie renderingiem przez weekend.

O ile wszystko pojdzie dobrze bede mogl sie pochwalic krotka animacja w poniedzialek :)

 

raz jeszcze dziekuje za skrypt !!!

Napisano
  • Autor

nici z filmiku

Zostawilem komp w pracy aby sie renderowal i skubaniec sie zawiesil.

Zalaczam jedna klatke która sie "ostała" ....

Ogolnie mówiąc - jestem zadowolony z rezultatów i ..cisne szefa żeby kupił lepszy komp jak chce miec ladne rendery z RF

realflowprysznic2sek002.tif

odpalilem tylko prysznic (nie ze wszystkich "dziurek" gdyz komp nie wydolil)

Napisano

jak juz pisalem, uzycie RF'a w takim przypadku nie bylo konieczne (mozna bylo to opedzic maxowymi partiklami) ale efekt jest smakowity, gratz!

Napisano
  • Autor

Pewnie i prosciej byloby zrobic tak jak mowisz na max'owych partiklach ...

 

ale ..

skoro wpadlem w wir RF to teraz wszystko co zwiazane z woda, gazem, ogniem bede robil w RF ....:)

To dobry sposob na nauke ....

 

pozdrawiam

i zabieram sie za nowy projekt ....pod kodową nazwą "bąbelki"

szczególy wkrótce w nowym wątku ..

:p

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.