Skocz do zawartości

[RealFlow] problem z mesh


palmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ...

Ufff poradzilem sobie z mesh ale skorzystam z watka i zapytam o wazna sprawe.

 

Mam problemy i pytania zwiazane z lokalizacja czastek (uklad wspolrzednych) w czasie eksportu z 3DS do RF i odwrotnie...

 

Ale zacznijmy od poczatku.

1. Gdy importuje w RF obiekt typu .obj moge go przemieszczac dowolnie w przestrzeni RF. Gdy natomiast importuje .sd (scene data saver) nie moge w zaden sposob przesówac obiektów.

Nie wiem czy to normalne czy moze mam coś wyłączone w RF

 

2. Co zrobic gdy po imporcie obiektu "A" do RF znajduje sie on daleko poza glowna siatka i na dodatek jego pivot point jest rowniez przesuniety

Przed importem z 3DS pivot point przesunalem do srodka obiektu "A" ...a tu nagle sie rozjechal poza obiekt.

 

92695251.jpg

 

- Czy moge bez zadnych przeszkód zacząć modelować "partikle" pomimo iz jak wspomnialem wczesniej obiekt "A" nie lezy na głównej siatce ???

 

- Jakie skutki bedzie miało przesuniecie obiektu z jego oryginalnego położenia w RF. Czy gdy zostanie wyeksportowana siatka (mesh) symulacji do programu 3DS to bede musial wszystko

recznie ustawiac (mowie tu o wspolzednych obiektu) tak aby jego polozenie zgadzalo sie z polozeniem obiektu w programie 3DS ??

 

bede wdzieczny za pomoc w odpowiedzi na te podstawowe pytania ....

mam nadzieje ze nie namieszalem

Edytowane przez palmer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

zawsze moge na Ciebie liczyc...

 

zapytam przy okazji o prace w lokalnym i globalnym ukladzie współżednych..

 

Do sceny wyeksportowalem prysznic wraz z kilkunastoma dyszami z ktorych leje sie woda.

Cala sluchawka prysznicowa jest nachylona pod katem wzgledem globalnegu ukladu wspolzednych w RF.

Jak moge ustawic wspolzedne emitera aby byly zgodne z lokalnym ukladem wspolzednych sluchawki prysznicowej.

W tej chwili gdy dodaje emiter musze nie lada sie natrudzic aby jego lokalizacja dokladnie pokryla sie z lokalizacja dyszy wylotowej w sluchawce prysznica. Gdybym mogl zgrac osie xyz sluchawki z osiami xyz emitera byloby latwiej ...

 

p.s

jak wylaczyc "smieci" z viewportu, te opisy zaslaniaja mi cala scene(zalaczam screen)

Edytowane przez palmer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dobry dzien wiec w prezecie zalaczam szybko napisany skrypcik ktory powinien Ci pomoc. (Odpalasz z BATCH window). To prosty aligner - pokrywa rotacje/pozycje emitera do pivota obiektu.

 

 

A by wylaczyc te "smieci" z viewportu, wejdz w preferencje / Display / Display info daj na "selected nodes"

 

def align():    
   zeco = GUIFormDialog.new()
   picker = GUINodesPickerDialog.new()
   info = GUIMessageDialog.new()
   zeco.addBoolField( "Position", True )
   zeco.addBoolField( "Rotation", True )
   if ( zeco.show() == GUI_DIALOG_ACCEPTED ):
       if zeco.getFieldValue( "Position") == False and zeco.getFieldValue( "Rotation") == False:
               info.show( ALERT_TYPE_CRITICAL, "Bez sensu :)" )
               return( 1 )
       info.show( ALERT_TYPE_INFORMATION, "Select object" )
       obj = picker.show( TYPE_OBJECT )
       if not len(obj) == 1:
           info.show( ALERT_TYPE_CRITICAL, "Select 1 object !!!!!!!" )
           return( 1 )
       if len(obj) == 1:
           for i in obj:
               if zeco.getFieldValue( "Position") == True:
                   pos = i.getParameter("Position")
               if zeco.getFieldValue( "Rotation") == True:
                   rot = i.getParameter("Rotation")
           info.show( ALERT_TYPE_INFORMATION, "Select emitter" )
           emit = picker.show( TYPE_EMITTER )
           if not len(emit) == 1:
               info.show( ALERT_TYPE_CRITICAL, "Select 1 object !!!!!!!" )
               return( 1 )
           if len(emit) == 1:
               for i in emit:
                   if zeco.getFieldValue( "Position") == True:
                       i.setParameter("Position", pos)
                   if zeco.getFieldValue( "Rotation") == True:
                       i.setParameter("Rotation", rot)
       return( 0 )
   else:
       info.show( ALERT_TYPE_CRITICAL, "Nothing selected" )
if __name__ == "RealFlow":
   align()

Edytowane przez tmdag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki ......

czuje sie zobowiazany ....bardzo mocno zobowiazany

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

zaraz wyprobuje Twoj skrypt..na razie przeliczam symulacje prysznica ktora bede pewnie renderowal w weekend. Dobrze ze moge zostawic wlaczony komputer w pracy ktory zajmie sie renderingiem przez weekend.

O ile wszystko pojdzie dobrze bede mogl sie pochwalic krotka animacja w poniedzialek :)

 

raz jeszcze dziekuje za skrypt !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nici z filmiku

Zostawilem komp w pracy aby sie renderowal i skubaniec sie zawiesil.

Zalaczam jedna klatke która sie "ostała" ....

Ogolnie mówiąc - jestem zadowolony z rezultatów i ..cisne szefa żeby kupił lepszy komp jak chce miec ladne rendery z RF

realflowprysznic2sek002.tif

odpalilem tylko prysznic (nie ze wszystkich "dziurek" gdyz komp nie wydolil)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie i prosciej byloby zrobic tak jak mowisz na max'owych partiklach ...

 

ale ..

skoro wpadlem w wir RF to teraz wszystko co zwiazane z woda, gazem, ogniem bede robil w RF ....:)

To dobry sposob na nauke ....

 

pozdrawiam

i zabieram sie za nowy projekt ....pod kodową nazwą "bąbelki"

szczególy wkrótce w nowym wątku ..

:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności