Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Pamięta ktoś jeszcze serial Space: Above and Beyond?

 

Ja się na tym wychowałem i jakoś tak mnie ostatnio wzięło, żeby go sobie przypomnieć. A najbardziej utkwił mi w pamięci myśliwiec alienów, którego design jest moim zdaniem do dziś jednym z najciekawszych w filmach Sci-fi.

 

Oto refka:

SAAB_chig_fighter_jpg.jpg

 

Na razie za dużo nie ma, tylko niecałe jedno skrzydło bez materiałów, więc nic szczególnego, ale wrzucam to już, bo błędy lepiej eliminować na wczesnych etapach pracy ;)

 

EDIT: Tak wyglądał w filmie; problem był z nim taki, że zawsze był słabo widoczny (w tym pewnie część jego "magii" :)

Space_ChigFighter03.jpg

Edytowane przez Đraven
  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Grievous
Napisano

Nono, spoko, nareszcie ktoś robi coś w moim klimacie xD Bacznie obserwuje postępy, narazie nie ma co komentować, co najwyżej można napisać że jest ok, bo jeszcze prawie nic nie zdąrzyłeś zrobić :P

 

To jest robione ręcznie czy MS?? Mam wrażenie że ręcznie a jeśli tak to w kilku miejscach mogłeś bardziej zaoszczędzić na poligonach? Zachowasz w nim taką prostote jak na tym oryginale na screenie?? czy zamieżasz jakiś bajer nieco większy:P??

 

Trzymam kciuki:)!!

Napisano
Nono, spoko, nareszcie ktoś robi coś w moim klimacie xD Bacznie obserwuje postępy, narazie nie ma co komentować, co najwyżej można napisać że jest ok, bo jeszcze prawie nic nie zdąrzyłeś zrobić :P

 

To jest robione ręcznie czy MS?? Mam wrażenie że ręcznie a jeśli tak to w kilku miejscach mogłeś bardziej zaoszczędzić na poligonach? Zachowasz w nim taką prostote jak na tym oryginale na screenie?? czy zamieżasz jakiś bajer nieco większy:P??

 

Trzymam kciuki:)!!

Dzięki :)

 

Siatka jest oczywiście prostsza, nałożyłem tam TurboSmooth. Nie wiem czy jest lepszy niż MS, przy okazji ktoś mógłby się wypowiedzieć w temacie różnic i zastosowania tych dwóch modów :)

 

Z tego co się zorientowałem oglądając ten model w serialu, to chyba sam mesh raczej muszę zrobić dość prosty, a reszta to kwestia odpowiedniego bumpa i tekstur.. Zdjąłem kilka screenów przed chwilą z jednego z odcinków, bo ta refka jest niezbyt dokładna, ale tam też raczej rzucają się w oczy shadery i światła. Autorzy CGI do tego serialu wyraźnie postawili na "tajemniczość", bo ciężko dokładnie obejrzeć tam ten statek w detalach XD

Napisano

Design prastary dlatego śmierdzi zgnilizną i ogórem :D wiem że masz do tego sentyment ale pokraka ten statek :P

 

Turbosmooth zjada mniej pamięci. Mesh smooth pozwala pracować na obiekcie poprzez sam modyfikator mesh smootha. Możesz zrobić prosty obiekt , nałożyć mesh smootha i na mesh smoothie przesuwać verty itp itd. Osobiście nie używam już mesh smootha. Mesh smooth możesz też nałożyć na cześć obiektu a turbo na całość (przynajmniej tak mi się wydaje ... :D). Ja osobiście zawsze pracuję w editable poly i cyk turbo smooth na to. Jeśli o czymś istotnym zapomniałem lub nie wiem (co jest bardzo prawdopodobne) to niech ktoś coś dorzuci o smoothach.

Napisano (edytowane)
Design prastary dlatego śmierdzi zgnilizną i ogórem :D wiem że masz do tego sentyment ale pokraka ten statek :P

 

Turbosmooth zjada mniej pamięci. Mesh smooth pozwala pracować na obiekcie poprzez sam modyfikator mesh smootha. Możesz zrobić prosty obiekt , nałożyć mesh smootha i na mesh smoothie przesuwać verty itp itd. Osobiście nie używam już mesh smootha. Mesh smooth możesz też nałożyć na cześć obiektu a turbo na całość (przynajmniej tak mi się wydaje ... :D). Ja osobiście zawsze pracuję w editable poly i cyk turbo smooth na to. Jeśli o czymś istotnym zapomniałem lub nie wiem (co jest bardzo prawdopodobne) to niech ktoś coś dorzuci o smoothach.

Dzięki, rep leci za to wyjaśnienie ze smoothami :)

 

Design faktycznie stary, ale przynajmniej nie tak strasznie oklepany jak te wszystkie UFOki na planie dysku rodem z X Files i innych takich, bądź skrajnie samoloto-podobny, jak większość w SF :) jeśli mnie najdzie wena, to może spróbuję coś z tym statkiem pokombinować, jakiś mały remake, tylko boję się, żeby nie wyszło totalne G.. ;)

 

EDIT: Z repem się muszę wstrzymać ;/

"

 

You must spread some Reputation around before giving it to khatake again."

Edytowane przez Đraven
Gość Grievous
Napisano

A ja tam robie editable poly kopjuje jako "reference" i na obiekt reference narzucam MS:) i tak modelując editable poly obserwuje jak sie przekształca reference z MS, żey wiedzieć jaki będzie efekt końcowy :) A różnicy między MS a TS dokladnie szczerze mowiac nie czaje:P TS jest chyba prostszy, szybszy i nieco inaczej "wygina siatke"

Napisano

Update: Jest już ogólny mesh całego obiektu :) Dalej będę chyba kombinował z detalami, niekoniecznie zrobię ten statek identyczny jak w filmie.

Napisano

Witam. oczywiście możesz dorzucić coś własnego do tego projektu, wręcz jest to wskazane, powiedzmy 2 takie przelatujące miedzy kanionem na jakiejś dziwnej planecie:), ponieważ sam obiekt nie jest zbyt złożony i prezentacja go "gołego" mija sie w tym przypadku z celem, chyba że bedziesz w stanie wymodelować dodatkowe elementy typu kabina uzbrojenie ale skoro jest mało co referentów tegóż obiektu to będzie ciężko (zawsze można na freestylu robić) a co do smooth'ów, ja osobiscie używam mesha mniej poligonów i dodatkowo mozna regulować poziomy wygładzenia i według mnie estetyczniej wygląda mniej zagęszczony obiekt bo jak coś ma byc ładne to nie musi mieć "12 000 000 poly" co to pewien pan sie chwali na tym forum:).

Tego typu obiekty pobudzają wyobraźnie co może skutkować ciekawymi efektami końcowymi, życzę więc powodzenia.pozdro

Napisano

Spoko, tylko to drugie ujęcie...ten front nie powinien być zaokrąglony? bo z refernwtów tak jakby wygląda a Ciebie wyszły takie 3 prostokąty ale moze sie myle...może tak ma być..

Napisano (edytowane)

Probowałem najpierw zrobić zaokrąglony (jeśli chodzi Ci o sam przód tych jakby skrzydeł), ale nie wyglądało to dobrze ;) Refka jest strasznie niedokładna, właściwie pokazuje tylko ogólny kształt tego statku, pomijając nawet szczegół taki, jak kabina pilota. Natomiast w show chyba raz było zaokrąglone, a kiedy indziej takie ścięte, więc po prostu zrobiłem "na chama" trochę wg własnego pomysłu :P

 

A swoją drogą: mapując to, zrezygnuję chyba z tych kwadratów na bokach i wymyślę coś innego, bo to naprawdę wygląda biedowo XD

Edytowane przez Đraven
Napisano (edytowane)

Dodane działka. Podobno w oryginale było tylko 1 umieszczone na osi kadłuba, ale po coś te skrzydła muszą być, więc tu będą w sumie 3 :)

Edytowane przez Đraven
Napisano

Ja to bym te działka powiększył tak żeby zlały się z tym kształtem prostokątnym, zawsze możesz wydrukować sobie referenta wziąść ołówek i cos pomotać na kartce a później spróbować to przenieść w 3d tak będzie łatwiej (kabina min.)

Napisano
Ja to bym te działka powiększył tak żeby zlały się z tym kształtem prostokątnym, zawsze możesz wydrukować sobie referenta wziąść ołówek i cos pomotać na kartce a później spróbować to przenieść w 3d tak będzie łatwiej (kabina min.)

Pomysł z działkami zły nie jest :) co do kabiny, to będzie tam, gdzie ta taka półkula po środku (resztę detali po prostu zmapuję). Tylko chyba ją trochę powiększę, bo proporcje nie są zbyt dobre póki co.

 

W temacie referentów: wolę dłubać tabletem :)

Napisano

Zacząłem powoli tworzyć tekstury do tego statku i mam pytanie: czy to normalne, że na scenie oświetlonej tylko przez vray environment nie widać bumpa (albo widać bardzo słabo na zawrotnych wielkościach rzędu 150), czy mam coś źle ustawione?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności