Đraven Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 (edytowane) Pamięta ktoś jeszcze serial Space: Above and Beyond? Ja się na tym wychowałem i jakoś tak mnie ostatnio wzięło, żeby go sobie przypomnieć. A najbardziej utkwił mi w pamięci myśliwiec alienów, którego design jest moim zdaniem do dziś jednym z najciekawszych w filmach Sci-fi. Oto refka: Na razie za dużo nie ma, tylko niecałe jedno skrzydło bez materiałów, więc nic szczególnego, ale wrzucam to już, bo błędy lepiej eliminować na wczesnych etapach pracy ;) EDIT: Tak wyglądał w filmie; problem był z nim taki, że zawsze był słabo widoczny (w tym pewnie część jego "magii" :) Edytowane 26 Wrzesień 2009 przez Đraven
Đraven Napisano 18 Wrzesień 2009 Autor Napisano 18 Wrzesień 2009 Drobny up: krawędzie wyrównane z linijką, bo były strasznie krzywe :)
Gość Grievous Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 Nono, spoko, nareszcie ktoś robi coś w moim klimacie xD Bacznie obserwuje postępy, narazie nie ma co komentować, co najwyżej można napisać że jest ok, bo jeszcze prawie nic nie zdąrzyłeś zrobić :P To jest robione ręcznie czy MS?? Mam wrażenie że ręcznie a jeśli tak to w kilku miejscach mogłeś bardziej zaoszczędzić na poligonach? Zachowasz w nim taką prostote jak na tym oryginale na screenie?? czy zamieżasz jakiś bajer nieco większy:P?? Trzymam kciuki:)!!
Đraven Napisano 18 Wrzesień 2009 Autor Napisano 18 Wrzesień 2009 Nono, spoko, nareszcie ktoś robi coś w moim klimacie xD Bacznie obserwuje postępy, narazie nie ma co komentować, co najwyżej można napisać że jest ok, bo jeszcze prawie nic nie zdąrzyłeś zrobić :P To jest robione ręcznie czy MS?? Mam wrażenie że ręcznie a jeśli tak to w kilku miejscach mogłeś bardziej zaoszczędzić na poligonach? Zachowasz w nim taką prostote jak na tym oryginale na screenie?? czy zamieżasz jakiś bajer nieco większy:P?? Trzymam kciuki:)!! Dzięki :) Siatka jest oczywiście prostsza, nałożyłem tam TurboSmooth. Nie wiem czy jest lepszy niż MS, przy okazji ktoś mógłby się wypowiedzieć w temacie różnic i zastosowania tych dwóch modów :) Z tego co się zorientowałem oglądając ten model w serialu, to chyba sam mesh raczej muszę zrobić dość prosty, a reszta to kwestia odpowiedniego bumpa i tekstur.. Zdjąłem kilka screenów przed chwilą z jednego z odcinków, bo ta refka jest niezbyt dokładna, ale tam też raczej rzucają się w oczy shadery i światła. Autorzy CGI do tego serialu wyraźnie postawili na "tajemniczość", bo ciężko dokładnie obejrzeć tam ten statek w detalach XD
khatake Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 Design prastary dlatego śmierdzi zgnilizną i ogórem :D wiem że masz do tego sentyment ale pokraka ten statek :P Turbosmooth zjada mniej pamięci. Mesh smooth pozwala pracować na obiekcie poprzez sam modyfikator mesh smootha. Możesz zrobić prosty obiekt , nałożyć mesh smootha i na mesh smoothie przesuwać verty itp itd. Osobiście nie używam już mesh smootha. Mesh smooth możesz też nałożyć na cześć obiektu a turbo na całość (przynajmniej tak mi się wydaje ... :D). Ja osobiście zawsze pracuję w editable poly i cyk turbo smooth na to. Jeśli o czymś istotnym zapomniałem lub nie wiem (co jest bardzo prawdopodobne) to niech ktoś coś dorzuci o smoothach.
Đraven Napisano 18 Wrzesień 2009 Autor Napisano 18 Wrzesień 2009 (edytowane) Design prastary dlatego śmierdzi zgnilizną i ogórem :D wiem że masz do tego sentyment ale pokraka ten statek :P Turbosmooth zjada mniej pamięci. Mesh smooth pozwala pracować na obiekcie poprzez sam modyfikator mesh smootha. Możesz zrobić prosty obiekt , nałożyć mesh smootha i na mesh smoothie przesuwać verty itp itd. Osobiście nie używam już mesh smootha. Mesh smooth możesz też nałożyć na cześć obiektu a turbo na całość (przynajmniej tak mi się wydaje ... :D). Ja osobiście zawsze pracuję w editable poly i cyk turbo smooth na to. Jeśli o czymś istotnym zapomniałem lub nie wiem (co jest bardzo prawdopodobne) to niech ktoś coś dorzuci o smoothach. Dzięki, rep leci za to wyjaśnienie ze smoothami :) Design faktycznie stary, ale przynajmniej nie tak strasznie oklepany jak te wszystkie UFOki na planie dysku rodem z X Files i innych takich, bądź skrajnie samoloto-podobny, jak większość w SF :) jeśli mnie najdzie wena, to może spróbuję coś z tym statkiem pokombinować, jakiś mały remake, tylko boję się, żeby nie wyszło totalne G.. ;) EDIT: Z repem się muszę wstrzymać ;/ " You must spread some Reputation around before giving it to khatake again." Edytowane 18 Wrzesień 2009 przez Đraven
Gość Grievous Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 A ja tam robie editable poly kopjuje jako "reference" i na obiekt reference narzucam MS:) i tak modelując editable poly obserwuje jak sie przekształca reference z MS, żey wiedzieć jaki będzie efekt końcowy :) A różnicy między MS a TS dokladnie szczerze mowiac nie czaje:P TS jest chyba prostszy, szybszy i nieco inaczej "wygina siatke"
Đraven Napisano 23 Wrzesień 2009 Autor Napisano 23 Wrzesień 2009 Update: Jest już ogólny mesh całego obiektu :) Dalej będę chyba kombinował z detalami, niekoniecznie zrobię ten statek identyczny jak w filmie.
bbandi Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 Witam. oczywiście możesz dorzucić coś własnego do tego projektu, wręcz jest to wskazane, powiedzmy 2 takie przelatujące miedzy kanionem na jakiejś dziwnej planecie:), ponieważ sam obiekt nie jest zbyt złożony i prezentacja go "gołego" mija sie w tym przypadku z celem, chyba że bedziesz w stanie wymodelować dodatkowe elementy typu kabina uzbrojenie ale skoro jest mało co referentów tegóż obiektu to będzie ciężko (zawsze można na freestylu robić) a co do smooth'ów, ja osobiscie używam mesha mniej poligonów i dodatkowo mozna regulować poziomy wygładzenia i według mnie estetyczniej wygląda mniej zagęszczony obiekt bo jak coś ma byc ładne to nie musi mieć "12 000 000 poly" co to pewien pan sie chwali na tym forum:). Tego typu obiekty pobudzają wyobraźnie co może skutkować ciekawymi efektami końcowymi, życzę więc powodzenia.pozdro
Đraven Napisano 26 Wrzesień 2009 Autor Napisano 26 Wrzesień 2009 (edytowane) Up: Trochę więcej detalu z frontu :) EDIT: Poprawiłem trochę scenkę, bo była tak paskudna, że aż odstraszała. Inspiracja: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=61515 ^^ Edytowane 26 Wrzesień 2009 przez Đraven
bbandi Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Spoko, tylko to drugie ujęcie...ten front nie powinien być zaokrąglony? bo z refernwtów tak jakby wygląda a Ciebie wyszły takie 3 prostokąty ale moze sie myle...może tak ma być..
Đraven Napisano 26 Wrzesień 2009 Autor Napisano 26 Wrzesień 2009 (edytowane) Probowałem najpierw zrobić zaokrąglony (jeśli chodzi Ci o sam przód tych jakby skrzydeł), ale nie wyglądało to dobrze ;) Refka jest strasznie niedokładna, właściwie pokazuje tylko ogólny kształt tego statku, pomijając nawet szczegół taki, jak kabina pilota. Natomiast w show chyba raz było zaokrąglone, a kiedy indziej takie ścięte, więc po prostu zrobiłem "na chama" trochę wg własnego pomysłu :P A swoją drogą: mapując to, zrezygnuję chyba z tych kwadratów na bokach i wymyślę coś innego, bo to naprawdę wygląda biedowo XD Edytowane 26 Wrzesień 2009 przez Đraven
Đraven Napisano 26 Wrzesień 2009 Autor Napisano 26 Wrzesień 2009 (edytowane) Dodane działka. Podobno w oryginale było tylko 1 umieszczone na osi kadłuba, ale po coś te skrzydła muszą być, więc tu będą w sumie 3 :) Edytowane 26 Wrzesień 2009 przez Đraven
bbandi Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 Ja to bym te działka powiększył tak żeby zlały się z tym kształtem prostokątnym, zawsze możesz wydrukować sobie referenta wziąść ołówek i cos pomotać na kartce a później spróbować to przenieść w 3d tak będzie łatwiej (kabina min.)
Đraven Napisano 27 Wrzesień 2009 Autor Napisano 27 Wrzesień 2009 Ja to bym te działka powiększył tak żeby zlały się z tym kształtem prostokątnym, zawsze możesz wydrukować sobie referenta wziąść ołówek i cos pomotać na kartce a później spróbować to przenieść w 3d tak będzie łatwiej (kabina min.) Pomysł z działkami zły nie jest :) co do kabiny, to będzie tam, gdzie ta taka półkula po środku (resztę detali po prostu zmapuję). Tylko chyba ją trochę powiększę, bo proporcje nie są zbyt dobre póki co. W temacie referentów: wolę dłubać tabletem :)
bbandi Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 Mógłbyś "chamfery" dać po obwodzie tych prostokątów i zaokraglić delikatnie.
Đraven Napisano 28 Wrzesień 2009 Autor Napisano 28 Wrzesień 2009 Zacząłem powoli tworzyć tekstury do tego statku i mam pytanie: czy to normalne, że na scenie oświetlonej tylko przez vray environment nie widać bumpa (albo widać bardzo słabo na zawrotnych wielkościach rzędu 150), czy mam coś źle ustawione?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się