Tomson Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 mam 3dsmax 2009, render vray W scenie mam obiekt oświetlony tylko mapą hdri. Nie podobają mi się cienie pod tym obiektem. Chciałbym, żeby zamiast cienia spowodowanego oświetleniem z mapy hdri był inny cień, cień rzucany przez np. źródła światła punktowe. Ale tak chciałbym to zrobić, żeby te światła punktowe rzucały cień, ale nie oświetlały obiektu, bo obiekt ma by oświetlony tylko mapą hdri. Da się coś takiego zrobić?
Tomson Napisano 21 Wrzesień 2009 Autor Napisano 21 Wrzesień 2009 ok. dzięki. W opcjach exclude świateł da się rzeczywiście wszystko nastawić. Z tym, że nie wiedzę nigdzie opcji exclude odnośnie oświetlenia hdri. Da się zrobi tak, żeby mapa hdri nie oświetlała wybranych obiektów? ….i jeśli tak, to jak to zrobić? :D
mkeruj Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 Możesz odznaczyć Visible to Gi we właściwościach obiektu (tych vrayowych właściwościach)
mkeruj Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 Jeśli hdrka jest w environmencie, odhaczając Visible to Gi dla określonego obiektu jej światło nie będzie na niego oddziaływało. sprawdź
mkeruj Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 A to muszę przetestować jak wrócę z roboty. Zwykle używam tego przy robieniu backgroundu za oknem - wtedy wyłączam, żeby mi nie zasłaniał nieba.
Tomson Napisano 21 Wrzesień 2009 Autor Napisano 21 Wrzesień 2009 mając włączona tylko mapę hdri (żadnych innych świateł) i jak odłączam Visible to GI dla podłoża (pod obiektem), to i tak dalej się renderuje z uwzględnieniem GI - więc nic się nie zmieniło. VS_ - jak się podczepia hdri do światła dome? W parametrach światła jest dział texture – tam zaaplikowa te hdri?
Tomson Napisano 21 Wrzesień 2009 Autor Napisano 21 Wrzesień 2009 ok przetestuje wszystko jak wrócę z roboty. pewnie pojawią się jeszcze jakieś problemy :D
Tomson Napisano 22 Wrzesień 2009 Autor Napisano 22 Wrzesień 2009 chyba nie da się do końca osiągnąć celu. Jest jeden problem. Przy świetle np. typu sphere w opcjach exclude da się wykluczy podłoże pod obiektem tak, że światło nie będzie go oświetlać. Ale gdy zmieniam swiatło sphere na dome, to podłoże już się renderuje, jakby było mimo wszystko oświetlane. Tak samo jest gdy do światła dome podczepię hdri. Czyli problem w tym, że nie mogę pozbyć się cieni wywołanych przez światło dome. Kwestie świateł które mają rzucać "oszukany cień" nie oświetlając przy tym obiektu mam już opanowaną. Tylko właśnie nie potrzebny jest mi ten cień z hdri - trochę psuje efekt...
Gość Gosc Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 mam 3dsmax 2009, render vray W scenie mam obiekt oświetlony tylko mapą hdri. Nie podobają mi się cienie pod tym obiektem. Chciałbym, żeby zamiast cienia spowodowanego oświetleniem z mapy hdri był inny cień, cień rzucany przez np. źródła światła punktowe. Ale tak chciałbym to zrobić, żeby te światła punktowe rzucały cień, ale nie oświetlały obiektu, bo obiekt ma by oświetlony tylko mapą hdri. Da się coś takiego zrobić? tak to sie nie da.... i tyle tzn przy zmianie zalozen ze nie oswietlasz obiektu mapka tylko ew. mapka odbija sie w obiekcie to wtedy sie da taki trick zrobic, ale zeby jednoczesnie swiecilo i nie swiecilo... to cudow nie ma no chyba ze jakos po kozacku zaladujesz HDRI jako projector light i zaswiecisz na obiekt ale wylaczajac cienie... i wtedy zaswiecisz na obiekt ale wyexcludujesz oswietlenie zostawiajac affect shadow
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się