Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

od czasu do czas zjawia się u mnie błąd w 3dsmax2009 64bit o treści:

 

„Application Error

An error has occurred and the application will now close.

Do you want attempt to save a copy of the current scene?”

 

Ostatnio ten błąd zjawia się coraz częściej w konkretnym projekcie nad którym obecnie pracuje, i to zaczyna być już uciążliwe.

Zjawia się znienacka, najczęściej gdy obraca się widok w viewporcie. Obrót sceny jest płynny, wydaje się że karta graficzna daje sobie rade, mimo to błąd wyskakuje.

 

Co może być przyczyną i jak temu zaradzić?

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie chce żeby zabrzmia ło to drwiąco ale

Przyczyną jest sam 3ds max a ciągłe crushe to jedna z jego wbudowanych funkcji.

Jaki os?

Instalowałeś pluginy / patche / service packi

na czym masz viewporta (ogl d3d?)

_BB

Napisano

system to windows vista 64bit

Z dodatków to instalowałem vray, w configure user path dodawałem linki do plików z mapami archshaders.

viewporta mam na Direct3D 9.0 (ASUS EAH3850 Series)

Napisano

...^^no fakt- jak jakaś siatka pojawia się na czerwono z reguły oznacza to kłopoty (za dużo turbo smootha , nieudana optymalizacja itp)

Vray ani mapy nie powinny stanowić kłopotu - chyba że masz jakaś w extra dużym formacie i robisz previewa tekstur w okienku?

Inna sprawa to operacja "cofnij" - maxy od lat uwielbiają się wykładać gdy ciśniesz ctrl+z za szybko ( u mnie szczególnie często właśnie w trakcie obracania kamery).

Mój max ma alergie na physique i po wczytaniu pliku z obiektem nim przystrojonym dzieje się faknia.

Chodzi mi o to czy może jest to kwestia użytkowania i trafiania na wszystkie te miny maxa a nie jakiegoś konkretnego ustawienia.

Jest też opcja reinstalki programu / hotfixów/ lub programu i windy (Brzmi jak truizm ale raz mi to pomogło zwalczyć strasznego babola)

Najlepiej jak napiszesz kilka ostatnich czynności tuż przed crushem jeśli (życzę żeby nie nadszedł, choć wszyscy wiemy że to nieuniknione) się przydaży.

_BB

Napisano

To raczej nic nie da. Sprawdź stl checkiem czy obiekty są ok. Jeśli ok, to zrób nową scenę, przerzuć do niej obiekty i powinno być ok. Czasami są też problemy ze ścieżkami do tekstur. Zobacz czy masz porządek w scenie.

 

Mi max wywala się raz na ruski rok ale to głównie z powodu importowanych obiektów. Dlatego wolę sam modelować.

Pozdr.

Napisano

ok. dzięki za rady.

Zacząłem od instalacji hotfixa - nie czytając opisu pobrałem pierwszego z brzegu na stronie autodesku do maxa2009 - i od razu pomogło.

Konkretnie zainstalowałem tego hotfixa:

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?siteID=123112&id=13774693&linkID=9241178

 

i do tej pory błąd się nie pojawił (przez 3 godziny pracy),

a wcześniej doszło do tego, że pojawiał się prawie zawsze w przeciągu 2 minut po otwarciu projektu (kiedy zaznaczałem jakiś element obiektu i próbowałem obrócić sceną).

 

gdyby błąd powrócił napisze tu o tym.

Na razie wydaje się, że stabilność powróciła na dobre

 

Obiekty miałem wymodelowane raczej dobrze, sam je modelowałem :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności