Tomson Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 od czasu do czas zjawia się u mnie błąd w 3dsmax2009 64bit o treści: „Application Error An error has occurred and the application will now close. Do you want attempt to save a copy of the current scene?” Ostatnio ten błąd zjawia się coraz częściej w konkretnym projekcie nad którym obecnie pracuje, i to zaczyna być już uciążliwe. Zjawia się znienacka, najczęściej gdy obraca się widok w viewporcie. Obrót sceny jest płynny, wydaje się że karta graficzna daje sobie rade, mimo to błąd wyskakuje. Co może być przyczyną i jak temu zaradzić?
the_fgdf Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 Nie chce żeby zabrzmia ło to drwiąco ale Przyczyną jest sam 3ds max a ciągłe crushe to jedna z jego wbudowanych funkcji. Jaki os? Instalowałeś pluginy / patche / service packi na czym masz viewporta (ogl d3d?) _BB
Tomson Napisano 24 Wrzesień 2009 Autor Napisano 24 Wrzesień 2009 system to windows vista 64bit Z dodatków to instalowałem vray, w configure user path dodawałem linki do plików z mapami archshaders. viewporta mam na Direct3D 9.0 (ASUS EAH3850 Series)
PICsell Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 Przyczyna może leżeć też w źle wymodelowanym obiekcie. Importowałeś coś do scenki?
the_fgdf Napisano 25 Wrzesień 2009 Napisano 25 Wrzesień 2009 ...^^no fakt- jak jakaś siatka pojawia się na czerwono z reguły oznacza to kłopoty (za dużo turbo smootha , nieudana optymalizacja itp) Vray ani mapy nie powinny stanowić kłopotu - chyba że masz jakaś w extra dużym formacie i robisz previewa tekstur w okienku? Inna sprawa to operacja "cofnij" - maxy od lat uwielbiają się wykładać gdy ciśniesz ctrl+z za szybko ( u mnie szczególnie często właśnie w trakcie obracania kamery). Mój max ma alergie na physique i po wczytaniu pliku z obiektem nim przystrojonym dzieje się faknia. Chodzi mi o to czy może jest to kwestia użytkowania i trafiania na wszystkie te miny maxa a nie jakiegoś konkretnego ustawienia. Jest też opcja reinstalki programu / hotfixów/ lub programu i windy (Brzmi jak truizm ale raz mi to pomogło zwalczyć strasznego babola) Najlepiej jak napiszesz kilka ostatnich czynności tuż przed crushem jeśli (życzę żeby nie nadszedł, choć wszyscy wiemy że to nieuniknione) się przydaży. _BB
PICsell Napisano 25 Wrzesień 2009 Napisano 25 Wrzesień 2009 To raczej nic nie da. Sprawdź stl checkiem czy obiekty są ok. Jeśli ok, to zrób nową scenę, przerzuć do niej obiekty i powinno być ok. Czasami są też problemy ze ścieżkami do tekstur. Zobacz czy masz porządek w scenie. Mi max wywala się raz na ruski rok ale to głównie z powodu importowanych obiektów. Dlatego wolę sam modelować. Pozdr.
Tomson Napisano 26 Wrzesień 2009 Autor Napisano 26 Wrzesień 2009 ok. dzięki za rady. Zacząłem od instalacji hotfixa - nie czytając opisu pobrałem pierwszego z brzegu na stronie autodesku do maxa2009 - i od razu pomogło. Konkretnie zainstalowałem tego hotfixa: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?siteID=123112&id=13774693&linkID=9241178 i do tej pory błąd się nie pojawił (przez 3 godziny pracy), a wcześniej doszło do tego, że pojawiał się prawie zawsze w przeciągu 2 minut po otwarciu projektu (kiedy zaznaczałem jakiś element obiektu i próbowałem obrócić sceną). gdyby błąd powrócił napisze tu o tym. Na razie wydaje się, że stabilność powróciła na dobre Obiekty miałem wymodelowane raczej dobrze, sam je modelowałem :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się