BasiaG Napisano 25 Wrzesień 2009 Napisano 25 Wrzesień 2009 Ponizej przedstawiam scenke(materialow nawet nie zaczelam).Od dwoch dni probuje ja wlasciwie oswietlic.Korzystalam juz chyba ze wszystkich dostepnych tutoriali dotyczacych oswietlenia i nadal nie moge sobie poradzic. Uzywam 3dmax2010,mental ray. Swiatlo typu mr Area Spot. Akurat do zaloczonego obrazka uzylam parametrow:multiple 1,5 energy:1500000000(gigantycznie duzo) GI Photons 1000000.FG wlaczone na draft,GI z maximum sampling radius 400cm, decay=2. Nie dosc ze sufit jest w jednym kacie kompletnie przeswietlony to rowniez swiatlo na polkach zupelnie nielogicznie sie odbija. Probowalam juz chyba wszystkiego najrozniejszych opcji(zwiekszanie ilosci fotonow,zmniejszanie energii,oddalanie zrodla swiatla i inne) i nic-to jest najlepszy rezultat. Bede wdzieczna za pomoc.
jamnique Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 (edytowane) Hej, ile ludzi tyle sposobów. Ja bym Ci poradził żebyś zostawiła fotony w spokoju i użyła samego FG z diffuse bouncami. Dajesz jako światło Daylight system z mr_Sun i mr_sky i dajesz dosyć niskie ustawienia FG - np Rays 200, Density 0,2, Interpolation czy jak to się tam nazywa w maxie na 100. Diuse bounces ustawiasz na powiedzmy 2. W materiałach używasz ambient occlusion, żeby zrekompensować niskie ustawienia FG. Jeżeli zależy Ci na naprawdę wysokiej jakości cieniach i szczegółach, dołóż do tego Portal lighty w oknach, ale musisz liczyć się z dużo dłuższym czasem renderingu. Możesz też podwyższyć znacznie ustawienia FG i zmniejszyć interpolację, efekt powinien być porównywalny, z tym że w niektórych przypadkach bez portal lightów będzie bardzo ciężko pozbyć się brudów z obszarów cienia, najdalej od okien. Możesz też wypróbować irradiance particles, ale nie wiem jak się je ustawia w maxie, chyba potrzebujesz tzw ghost shadera. Poszperaj na cgtalk jest wątek o nazwie importons and irradiance particles. Bardzo dobra metoda oświetlania, do tego po policzeniu passów z irradiance particles możesz wyłączyć ich rekalkulację i zmieniać dosyć dowolnie ustawienia kamery. Na koniec dodaj do sceny mr_photographic_exposure. Nie pamiętam jak się nazywa ta zakładka, jest tam gdzie environment. Chyba exposure się nazywa. Pozbędziesz się wypalonego białego obszaru na renderze. Czylipo kolei: - robisz daylight system, dajesz mu mr sun i mr sky. Max pyta czy stworzyć mapę dla mr sky, klikasz tak. Ustawiasz słońce w odpowiedniej pozycji - Ustawiasz FG, diffuse bounces na 2 - Dajesz na wszystkie obiekty w scenie materiał Arch&design z włączonym AO i bez odbić - Robisz rendery testowe, zmieniasz ustawienia słońca i ustawienia exposure do smaku - Dajesz na wszystko materiały - Dodajesz portal lighty jeśli chcesz lepsze oświetlenie - Ustawiasz mr_photo_exposure Edytowane 24 Listopad 2009 przez jamnique
Gość User190 Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 photo exposure ssie :) Dla poczatkujacego logarytmic bedzie IMHO najprostsze.
jamnique Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 photo exposure ssie :) Dla poczatkujacego logarytmic bedzie IMHO najprostsze. Hej. Ja mam tylko photo albo simple ;] (XSI). Przy okazji widzę że nie tylko ja tu jestem nocnym markiem ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się