Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Ponizej przedstawiam scenke(materialow nawet nie zaczelam).Od dwoch dni probuje ja wlasciwie oswietlic.Korzystalam juz chyba ze wszystkich dostepnych tutoriali dotyczacych oswietlenia i nadal nie moge sobie poradzic. Uzywam 3dmax2010,mental ray. Swiatlo typu mr Area Spot. Akurat do zaloczonego obrazka uzylam parametrow:multiple 1,5 energy:1500000000(gigantycznie duzo) GI Photons 1000000.FG wlaczone na draft,GI z maximum sampling radius 400cm, decay=2.

Nie dosc ze sufit jest w jednym kacie kompletnie przeswietlony to rowniez swiatlo na polkach zupelnie nielogicznie sie odbija. Probowalam juz chyba wszystkiego najrozniejszych opcji(zwiekszanie ilosci fotonow,zmniejszanie energii,oddalanie zrodla swiatla i inne) i nic-to jest najlepszy rezultat.

Bede wdzieczna za pomoc.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 999
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej, ile ludzi tyle sposobów. Ja bym Ci poradził żebyś zostawiła fotony w spokoju i użyła samego FG z diffuse bouncami. Dajesz jako światło Daylight system z mr_Sun i mr_sky i dajesz dosyć niskie ustawienia FG - np Rays 200, Density 0,2, Interpolation czy jak to się tam nazywa w maxie na 100. Diuse bounces ustawiasz na powiedzmy 2. W materiałach używasz ambient occlusion, żeby zrekompensować niskie ustawienia FG. Jeżeli zależy Ci na naprawdę wysokiej jakości cieniach i szczegółach, dołóż do tego Portal lighty w oknach, ale musisz liczyć się z dużo dłuższym czasem renderingu. Możesz też podwyższyć znacznie ustawienia FG i zmniejszyć interpolację, efekt powinien być porównywalny, z tym że w niektórych przypadkach bez portal lightów będzie bardzo ciężko pozbyć się brudów z obszarów cienia, najdalej od okien. Możesz też wypróbować irradiance particles, ale nie wiem jak się je ustawia w maxie, chyba potrzebujesz tzw ghost shadera. Poszperaj na cgtalk jest wątek o nazwie importons and irradiance particles. Bardzo dobra metoda oświetlania, do tego po policzeniu passów z irradiance particles możesz wyłączyć ich rekalkulację i zmieniać dosyć dowolnie ustawienia kamery. Na koniec dodaj do sceny mr_photographic_exposure. Nie pamiętam jak się nazywa ta zakładka, jest tam gdzie environment. Chyba exposure się nazywa. Pozbędziesz się wypalonego białego obszaru na renderze.

 

Czylipo kolei:

- robisz daylight system, dajesz mu mr sun i mr sky. Max pyta czy stworzyć mapę dla mr sky, klikasz tak. Ustawiasz słońce w odpowiedniej pozycji

- Ustawiasz FG, diffuse bounces na 2

- Dajesz na wszystkie obiekty w scenie materiał Arch&design z włączonym AO i bez odbić

- Robisz rendery testowe, zmieniasz ustawienia słońca i ustawienia exposure do smaku

- Dajesz na wszystko materiały

- Dodajesz portal lighty jeśli chcesz lepsze oświetlenie

- Ustawiasz mr_photo_exposure

Edytowane przez jamnique

Napisano

photo exposure ssie :) Dla poczatkujacego logarytmic bedzie IMHO najprostsze.

Napisano
photo exposure ssie :) Dla poczatkujacego logarytmic bedzie IMHO najprostsze.

 

Hej. Ja mam tylko photo albo simple ;] (XSI). Przy okazji widzę że nie tylko ja tu jestem nocnym markiem ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności