Gość tb3000 Napisano 25 Wrzesień 2009 Share Napisano 25 Wrzesień 2009 Witam Jestem nowym użytkownikiem tego forum i chiałem wszystkich serdecznie powitać :) Od jakiegoś czasu zajmuję sie modelowaniem w 3d Studio MAX i mam problem z narzędziem target weld. gdy do jakiegoś wertexu dołączyłem trzt poligony usuwając pomiędzy nimi poligon i chcę przesunąć vertex to w "VIEW" (Reference Coordinate System) mogę przesówać i jest widoczne gizmo, gdy przełączę na "LOCAL" to gizmo zamienia się w żółty ledwo widoczne gizmo ale mniejsze i vertex wogóle nie reaguje na przesunięcie. napewno obiekt nie jest zablokowany ani nie chowałem gizma klawiszem "X" Czy wie ktoś czemu tak się dzieje? z góry dzięki wielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 25 Wrzesień 2009 Share Napisano 25 Wrzesień 2009 Dla mnie to zbyt skomplikowane. Czytałem posta 2 razy i nie wiem co robisz. PS.Jak piszesz posta, czerwona falująca linia oznacza że takiego wyrazu nie ma w słowniku. Sorry, ale nieprzespana noc za mną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość tb3000 Napisano 25 Wrzesień 2009 Share Napisano 25 Wrzesień 2009 usuwam poligon trzy vertexy welduję narzedziem "TARGET WELD" pokolei do czwartego gdy przesuwam ten vertex w "LOCAL" lokalnym układzie współżędnych (obok skali takie pokazujące się menu i tam jest view screen local gimbal parents itd.) to nie mogę robi się takie gizmo żółte i vertex ani drgnie ale gdy zmienię układ na "VIEW" to mogę dowolnie go przesuwać często znajduję takie vertexy w modelu i nie wiem czemu się tak dzieje używma Max 2009 64 bit i win xp x64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość czajnick Napisano 25 Wrzesień 2009 Share Napisano 25 Wrzesień 2009 cześć. bawię się maxem już ze 3 lata (tak dla zabawy...) ale nie mam pojęcia o co ci chodzi? wiem że ci nie pomogłem :/ pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 26 Wrzesień 2009 Share Napisano 26 Wrzesień 2009 (edytowane) Złamałeś znowu zasadę czerwonej falującej linii :D Ok. tworzę sferę. Usuwam poligon. welduje 3 vertexy do czwartego. Gizmo w local weldowanego vertexu zachowuje się faktycznie inaczej niż w pozostałych vertexach. Mogę je jednak przesuwać itd. Kolor gizma pozostaje bez zmian. Może F1 i w wyszukiwarce "reference coordinate system" coś ci pomoże. Jest to opisane, ale przyznam że nie miałem nigdy takich problemów. Napisz co chcesz zrobić, a na pewno można to zrobić jakimś prostszym sposobem. Ps. I uważaj na czerwoną falującą linię :-) "Poprawna polszczyzna żródłem sukcesów w życiu prywatnym i zawodowym" offtopic Kurde zasnąć nie mogę po tej wczorajszej nocce. Edytowane 26 Wrzesień 2009 przez PICsell Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 26 Wrzesień 2009 Share Napisano 26 Wrzesień 2009 Może lepiej niech już nie pisze tylko zamieści wyraźny screen przed i po zmianie. :) Klawiszami + i – możesz zmniejszać oraz zwiększać wymiary gizma (x). Czasem się przydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi