Gość Zaigo Napisano 25 Wrzesień 2009 Napisano 25 Wrzesień 2009 (edytowane) Jestem nowy niby zarejestrowałem się uż jakiś czas temu to forum używałem sporadycznie, pracuję w firmie projektującej stoiska targowe. Nie wiedziałem gdzie zamieścić temat, więc zamieszczam tutaj bo pytanie będzie dotyczyło renderingu, liczę na bardziej zaawansowanych użytkowników 3dmaxa:) Więc gdy robię render w 3d max mental ray ustawienia final gather na high, robią mi się takie przybrudzenia bardzo często na białych lub jasnych kolorach czy da radę usunąć je nie zmieniając final gather na verry high? czy jest za to odpowiedzialna jakaś opcja programu? Proszę o nie komentowanie jakości renderu który załączam bo nie o to pytam, z reguły projekt taki powstaje w parę godzin razem z renderigiem bo klient chce na już - taka praca nie ma czasu na dopracowywanie szczegółów. Niestety nie mogę dodać załącznika bo wyskakuje bład :/ ale może jednak ktoś będzie wiedział o co mi chodzi. Nudzi mnie już usuwanie tego w postprodukcji... xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Pozdrawiam! Edytowane 25 Wrzesień 2009 przez Zaigo a bo przeczytałem zasady forum o zadawaniu pytań:P
PICsell Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 (edytowane) projekt taki powstaje w parę godzin razem z renderigiem bo klient chce na już - taka praca nie ma czasu na dopracowywanie szczegółów. Pozdrawiam! Takie projekty robi się w scanlinie. Głównie z powodów o których piszesz. Można naprawdę dobre efekty uzyskać bez pluginów. Zwyczajnie olej to i zrób sobie uniwersalną scenę (ok. kilka scen w zależności od wielkości stoiska) i na tym bazuj. I tak masz pewnie na głowie pilnowanie projektu i masę innych pierdół. Robiłem swego czasu stoiska i nigdy nie nazwałbym tego projektowaniem. Pozdr. Edit. Co do wizki - (wiem, o tym nie piszemy) jest przepalona i za mało kontrastowa. Chrom leży okrutnie. Edit2 Prześlij mi na PM swój adres to podeślę ci jakieś stojo. Edytowane 26 Wrzesień 2009 przez PICsell
Gość Zaigo Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 ale tak ogólnie to nie odpowiedziałeś na pytanie :) ja już w tym pracuję 1,5 roku i ogólnie to robiłem wcześniej w scanline. jednak w mental ray można osiągnąć lepsze efekty nawet tak na szybko więc co zmienić aby to zlikwidować nie korzystając z scanlinu?
dac77 Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Sprawdź grupy cieniowania. żeby mieć ostre krawędzie cieniowania tam gdzie trzeba i czy masz wszędzie bewelki.
Gość Zaigo Napisano 28 Wrzesień 2009 Napisano 28 Wrzesień 2009 zauważyłem że zadowalające efekty daje zwiększenie Rays do 1000 zmniejszenie Interpolate over number FG points z 30 do 3. Prawdopodobnie to zły sposób ale daje tyle że te wielkie plamy zmniejszyły się do paru pixli i nie widać ich praktycznie. nie bawiłem się jeszcze density i niewiem co ten parametr zmieni w renderze. Poprawiłem też geometrię w scenie np. Downligty wchodziły w belkę, belki wchodziły jedna w drugą, podświetlona siatka wchodziła we wszystkie belki siatka kanapy i foteli została zoptymalizowana. Czy geometria mogła być problemem w wyrenderowaniu sceny? dac77 - nie wiem cóż to są bewelki niestety:)
MaxymilianMax Napisano 12 Październik 2009 Napisano 12 Październik 2009 w moich projektach jakoś tak czasem bywa że FG w trybie Draft daje lepsze efekty.. znaczy mniej widocznych "błędów" ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się