codemasterpl Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 (edytowane) Witam serdecznie, aktualnie jestem na wdrożeniu ubierania postaci w grze. Zastanawiam się jak Wy jako profesjonaliści widzicie to od strony samego modelu i jego animacji. Modele do gry animowane są bipedem w Maxie 7, czy jest jakieś rozwiązanie pozwalające na to by załadowane na model postaci inne modele (np. zbroja, włosy,...) nie przenikały się i miały tę samą animację? Myśle tu o jakimś genericowym rozwiązaniu już po stronie maxa, nie mam niestety wizji na to w jaki sposób takie modele przygotować, jak do tego podejść? Z góry ogromnie dziekuje za pomoc i podpowiedzi, może ktoś już coś podobnego robił ? Dodam, że modele postaci to max 500poly. Edytowane 9 Październik 2009 przez codemasterpl
PAINbringer Napisano 10 Październik 2009 Napisano 10 Październik 2009 (edytowane) Cześć Oto jeden ze sposobów - model dzielisz na sekcje jak korpus, głowa, nogi, ekwipunek itd itd. A potem robisz po X wersji każdej z tych sekcji przy czym każda ma pasować do sąsiednich i musi być odpowiednio zwagowana. To chyba najprostszy koncept Nakładanie na siebie meshy raczej nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem bo szybko pojawią się problemy np. z przecinaniem się ciała przez ubrania oraz fatalne artefakty związane z sortowaniem meshy podczas renderingu Co do animacji to musisz wiedzieć że możesz transferować wagi pomiędzy różnymi modelami np. przy pomocy maxowego Skin Wrapa. Znalazłem kiedyś o tym tutorial niejakiego Kamala Siegela, myślę że Ci bardzo przyda: LINKI: http://ddnetworkofartists.net/index.php?itemid=64&catid=7#more http://ddnetworkofartists.net/index.php?itemid=65&catid=7#more http://www.digitaldouble.net/blog/index.php?itemid=66 1) Heads 2) Hats (round hats, bicorns, tricorns, etc.) 3) Facial Hair (stubble, beards, mustaches, etc.) 4) Hair (bald, wigs, long hair, short hair, etc.) 5) Facial Jewelry (earrings, nose rings, random piercings, etc.) 6) Neckwear (ties, necklaces, scarves, etc.) 7) Torso (bare chest, waistcoats, long coats, dresses, shirts, etc.) 8) Hands (bare hands, gloves, hooks, hands with jewelry, etc.) 9) Bags (generic bags, waist bags, purses, etc.) 10) Waist (belts, bandoleers, sashes, etc.) 11) Pants (long pants, skirts, short pants, puffy pants, etc.) 12) Footwear (bare feet, boots, shoes, sandals, peg legs, etc.) 13) Weapons (swords, muskets, axes, pistols, etc.) 14) Eyewear (eye patches, glasses, monocles, etc.) Edytowane 10 Październik 2009 przez PAINbringer
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się