Skocz do zawartości

Pytanie o modelling i rozwiązanie


codemasterpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

aktualnie jestem na wdrożeniu ubierania postaci w grze.

 

Zastanawiam się jak Wy jako profesjonaliści widzicie to od strony samego modelu i jego animacji.

 

Modele do gry animowane są bipedem w Maxie 7, czy jest jakieś rozwiązanie pozwalające na to by załadowane na model postaci inne modele (np. zbroja, włosy,...) nie przenikały się i miały tę samą animację?

 

Myśle tu o jakimś genericowym rozwiązaniu już po stronie maxa,

nie mam niestety wizji na to w jaki sposób takie modele przygotować, jak do tego podejść?

 

Z góry ogromnie dziekuje za pomoc i podpowiedzi, może ktoś już coś podobnego robił ?

 

Dodam, że modele postaci to max 500poly.

Edytowane przez codemasterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cześć

Oto jeden ze sposobów - model dzielisz na sekcje jak korpus, głowa, nogi, ekwipunek itd itd. A potem robisz po X wersji każdej z tych sekcji przy czym każda ma pasować do sąsiednich i musi być odpowiednio zwagowana. To chyba najprostszy koncept

Nakładanie na siebie meshy raczej nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem bo szybko pojawią się problemy np. z przecinaniem się ciała przez ubrania oraz fatalne artefakty związane z sortowaniem meshy podczas renderingu

Co do animacji to musisz wiedzieć że możesz transferować wagi pomiędzy różnymi modelami np. przy pomocy maxowego Skin Wrapa.

 

 

Znalazłem kiedyś o tym tutorial niejakiego Kamala Siegela, myślę że Ci bardzo przyda:

 

LINKI:

 

http://ddnetworkofartists.net/index.php?itemid=64&catid=7#more

 

http://ddnetworkofartists.net/index.php?itemid=65&catid=7#more

 

http://www.digitaldouble.net/blog/index.php?itemid=66

 

1) Heads

2) Hats (round hats, bicorns, tricorns, etc.)

3) Facial Hair (stubble, beards, mustaches, etc.)

4) Hair (bald, wigs, long hair, short hair, etc.)

5) Facial Jewelry (earrings, nose rings, random piercings, etc.)

6) Neckwear (ties, necklaces, scarves, etc.)

7) Torso (bare chest, waistcoats, long coats, dresses, shirts, etc.)

8) Hands (bare hands, gloves, hooks, hands with jewelry, etc.)

9) Bags (generic bags, waist bags, purses, etc.)

10) Waist (belts, bandoleers, sashes, etc.)

11) Pants (long pants, skirts, short pants, puffy pants, etc.)

12) Footwear (bare feet, boots, shoes, sandals, peg legs, etc.)

13) Weapons (swords, muskets, axes, pistols, etc.)

14) Eyewear (eye patches, glasses, monocles, etc.)

 

image011.jpg

Edytowane przez PAINbringer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności