Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Chcę zrobić w miarę realistyczne cegły na moim kościółku. Dorwałem się do drogramu Pix Plan, który generuje zestaw map z textury, nie wiem czy użyć tylko displacmentu czy może samą normalmape do generowania przestrzenności cegieł. Albo wrzucić cały zestaw map który generuje ten programik.

 

na razie używałem tylko biednego bumpu w dodatku nie przygotowanego specjalnie jedynie mape z diff przezuciłem do slotu bump i dodałem w output invert.

 

around0001.png

 

co o tym myślicie

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 866
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chodzi o cegły czy dachówki? Bo na cegłach tak jak jest wygląda dobrze, inna sprawa jak będzie na zbliżeniu lub przy innym kącie padania światła. Na dachówkach brakuje zróżnicowania koloru, ale ten bump czy co tam jest wygląda ok.

 

Normal mapa prawdopodobnie będzie wyglądała lepiej niż sam bump. Od displacementu będzie się odróżniała głównie na obrysie budynku, na powierzchniach będzie prawie to samo, przy czym normal renderuje się o wiele szybciej niż displacement, dlatego w tym wypadku skłaniałabym się raczej do normalek.

Napisano

Jeżeli będą widoczne zblizenia - bedzie potrzebna wysoka jakość cegieł, to poleciłbym użyć zarówno displacementu jk i normalek. Sam displace, bez "super ekstra wysokich" parametrów, nie da najlepszych efektów - okresli tylko zgrubsza wygląd geometryczny. Zastosowany wraz z normalką zazwyczaj daje najlepsze efekty :)

 

A jeżeli nie ma zbliżeń to tak jak napisała Ania :) Jest ok ;]

Napisano

W ostateczności możesz się pokusić o Relief mapping pod warunkiem, że nie będzie odbić ( czasami jest malutki problem w renderach innych niż scanline ) . Odpowiednią wersję dla Twojego maxa znajdziesz na maxplugin.de.

Strona projektu Relief Texture Mapping.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.