Skocz do zawartości

ostre krawędzie do mudbox-a


mblade

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam taki mały problemik, a mianowicie jak poprawnie wymodelować obiekt o ostrych krawędziach tak aby po zagęszczeniu siatki w mudbox nie zaokrągliły się krawędzie?

próbowałem chamferem krawędzie dać, ale w mudbox-ie po zagęszczeniu siatki psuła sie mapa UV tak że właściwie w okolicach krawędzi nie dało się nic namalować za pomocą narzędzia paint :-( (siatka dziwnie się stretchowała)

próbowalem dodawać więcej poly w okolicach chamferowych krawędzi (chamfer powoduje że krawędzie poly są bardzo blisko siebie nieadekwatnie do reszty siatki i w tym chyba leży mój problem) też bez skutku, bynajmniej nie tyle żeby były w odległości takiej jak chamfer bo to by zajęło ze dwa lata ręczne nakładanie tego bo tesselate nie robi tego dobrze

 

jakies porady od bardziej doświadczonych w tych kwestiach ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

A nie ma tam opcji zagęszczania stosującej się do przypisanych SmoothGroup albo materiałów tak jak to jest zrobione w 3ds max?

 

Przypisanie SmoothGrup albo ID nie zepsuje ci mapowania, a pozwoli w łatwy sposób zagęścić model w taki sposób w jaki chcesz, bez ingerencji w siatkę.

 

No ale ja się nie znam :P

Edytowane przez Mr. J
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok może bardziej obrazkowo nakreślę mój problem, poniżej znajdują się screeny low poly i po zagęszczeniu w mudbox, jak widać na low poly dobrze jest nałożona tekstura zaś gdy zagęszczam siatkę dziwnie się stretchują brzegi, które są potraktowane chamferem aby zachować ostrość po wygładzeniu

 

bardzo proszę o pomoc z tym problemem, ponieważ się męczę z tym już od dłuższego czasu ;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności