mblade Napisano 14 Październik 2009 Napisano 14 Październik 2009 witam, mam taki mały problemik, a mianowicie jak poprawnie wymodelować obiekt o ostrych krawędziach tak aby po zagęszczeniu siatki w mudbox nie zaokrągliły się krawędzie? próbowałem chamferem krawędzie dać, ale w mudbox-ie po zagęszczeniu siatki psuła sie mapa UV tak że właściwie w okolicach krawędzi nie dało się nic namalować za pomocą narzędzia paint :-( (siatka dziwnie się stretchowała) próbowalem dodawać więcej poly w okolicach chamferowych krawędzi (chamfer powoduje że krawędzie poly są bardzo blisko siebie nieadekwatnie do reszty siatki i w tym chyba leży mój problem) też bez skutku, bynajmniej nie tyle żeby były w odległości takiej jak chamfer bo to by zajęło ze dwa lata ręczne nakładanie tego bo tesselate nie robi tego dobrze jakies porady od bardziej doświadczonych w tych kwestiach ? :)
Mr. J Napisano 14 Październik 2009 Napisano 14 Październik 2009 (edytowane) A nie ma tam opcji zagęszczania stosującej się do przypisanych SmoothGroup albo materiałów tak jak to jest zrobione w 3ds max? Przypisanie SmoothGrup albo ID nie zepsuje ci mapowania, a pozwoli w łatwy sposób zagęścić model w taki sposób w jaki chcesz, bez ingerencji w siatkę. No ale ja się nie znam :P Edytowane 14 Październik 2009 przez Mr. J
mblade Napisano 17 Październik 2009 Autor Napisano 17 Październik 2009 ok może bardziej obrazkowo nakreślę mój problem, poniżej znajdują się screeny low poly i po zagęszczeniu w mudbox, jak widać na low poly dobrze jest nałożona tekstura zaś gdy zagęszczam siatkę dziwnie się stretchują brzegi, które są potraktowane chamferem aby zachować ostrość po wygładzeniu bardzo proszę o pomoc z tym problemem, ponieważ się męczę z tym już od dłuższego czasu ;-(
mrkrzysiek Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 może model LP zagęść na krawędziach
Rekomendowane odpowiedzi