softselection Napisano 14 Październik 2009 Napisano 14 Październik 2009 Witam, obrabiam obecnie tutorial z displacement map tylko ze efekt malo ma wspolnego z tym z tutka...dodam ze jest to prosty obiekt poly dodane jest UV map (nie wiem czy jest to konieczne przy displacement) i Vray material zeby dodac kolor. Nie wiem dlaczego tak to wyglada jakby dwa polygony byly obok siebie w miejscu gdzie jest tylko jeden?
Hynol Napisano 14 Październik 2009 Napisano 14 Październik 2009 Bo masz z du... mapowanie UVW. zaznacz poly, daj uvw, planar, obróć do płaszczyzny i zależnie do potrzeby ustaw wielkośc albo daj fit. A displacement jak najbardziej wymaga uvw - nawet dokładniejszego niż diffuse czy bump.
softselection Napisano 14 Październik 2009 Autor Napisano 14 Październik 2009 po przypisaniu uvmap- planar do pierwszego polygonu i potem do drugiego (mam 2 modyfikatory uvmap) uvmap z pierwszego pokazuje sie na drugim polygonie, tzn oba uvmap przypisuja sie do jednego polygonu, a ten drugi zostaje bez mapowania, nie wiem co jest grane..
Hynol Napisano 14 Październik 2009 Napisano 14 Październik 2009 Po nadaniu pierwszego musisz albo zkolapsować albo dać modyfikator edit polu (mesh), wybrać drugi polygon i nadać kolejny uvw map (itd...)
softselection Napisano 14 Październik 2009 Autor Napisano 14 Październik 2009 dzieki za odpowiedz! a mam jeszcze pytanie jak zmodyfikowac gizmo uwmap-(planar) tak zeby pasowalo do ksztaltu polygonu jest w ogole taka opcja czy w tym przypadku to tylko unwrap? teraz to wyglada tak
Rekomendowane odpowiedzi