Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W max-a 5 wbudowame jest radiosty (rozumiem że to jakaś odmiana GI liczona w ten sposób że zamiast fotonów dzieli się obiekty w scenie). Jest tez w max-ie 5 przykladowa scena - radiosity.max bodajże. Próbowałem ją przerobić na fR i wyrenderowac ale nic z tego zensownego nie wyszło. A scena renderowana przez max-owy renderer z radiosity wygląda tak sobie i chciałem zobaczyć na co stać fR w tym przypadku. Może ktoś bardziej zaawansowany by się tym pobawił???

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Radiosity zwany takze metoda bilansu energetycznego to bardzo aawansowany algorytm wyliczania GI, w porownaniu z szybszymi i prostszymi metodami obliczania GI - oferowanymi przez np Brazila, VRaya czy finala Radiosity pozwala np na faktyczny pomiar natezenia swiatla w pomieszczeniu itd. Oferuje do tego oswietlenie fotometryczne ktorego moc swiecenia oparta jest o faktyczne jednostki pomiaru natezenia swiatla (ble ble ble) poczytaj wiecej na ten temat w tekscie do ktorego Adek dzis zamiescil NEWSA/LINKA - baaardzo fachowy tekst. Albo w GFXie z 1/97 \"algorytmy renderingu\".

Niestety cos za cos - siatki przed symulacja radiosity musza zostac odpowiednio \"zageszczone\", odbywa sie to zazwyczaj automatycznie (Meshing Size) na podst. okreslenia wartosci podzialu - im mniejsza wartosc tym gestsza siatka. A to wymaga znacznych przydzialow pamieci no i swojego czasu, za to jesli juz sie policzy to mozna wlaczyc rendering klatek animacji lub sekwencje ujec wnetrza z roznych kamer i nie martwic sie o fakt ze w ujeciu z innej kamery nagle pojawia sie na krawedziach

\"kluchy\" znane z Brazila czy Finala. A sam render kolejnych ujec to juz tylko \"szybka\" formalnosc z przeliczeniem niewielkich roznic w przeksztalceniach geometrycznych.

Chyba nie pomylilem sie za bardzo? W razie czego niech inni Radio-spece skoryguja moje tezy i wnioski.

 

Testowalem radiosity wbudowane w \"piatke\" i niestety jakos na razie nie bardzo sie przekonalem, nie potrafilem wyliczyc zadnego GI w prostej scence z kulka, scianami i podloga - czyli tak jak sie pokazuje najprostsze \"GI\" w Finalu, Brazilu etc. Wiec dalem sobie spokoj na razie, co do przykladowej sceny radiosity.max

to juz calkiem zglupialem - i ponownie zaczynam ja doglebnie analizowac, sa tam dziwne rozwiazania - obiekty WIRE, obiekty z materialami Lightning Override, wszystko to z wlasciwosciami \"by layer\" wg warstwiy z zablokowanym radiosity itd...

Mam nadzieje ze uda mi sie spokopic do czego przydaja sie takie rozwiazania.

No chyba ze ktos sie zlituje i wyjasni mi?

 

Zycze powodzenia, ale prosciej i szybciej bedzie gdy uzyjesz finala - ktorego goraco polecam.

 

Jesli chcesz wyliczyc ta scene finalem, to nic prostszego:

- powymieniaj materialy na FR

- wprowadz defoltowe oswietlenie zamiast fotometrykow a neony zdedfiniuj jako ObjLight

- kilka eksperymentow z ustawieniami + probne rendery powinno dac przyzwoite efekty.

 

pozdrowionka

Marek

 

P.S.

silnik radiosity zamontowany w piatce jest raczej bardzo okrojona wersja tego prawdziwego

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności