Skocz do zawartości

Mnietek

Members
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Mnietek's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Mnietek

    Potrzebna garść porad!

    Coś mi sie widzi że odbite światło ma za dużą energię. A wydaje mi sie tak dla tego że obrazki s a jakieś przestaurowane. Np w tej wnęce w meblach są jakieś nienaturalne czerwone refleksy. Spróbuj zmiejszyć parametr energy w global illumination i zwiększyć ilość odbić - tracin depth czy coś takiego. Poza tym polecam Exposure control (mental ray obsluguje tylko odmianę logarythmic) - pobaw sie tym oprócz tego cienie powinny być raytraced. Jak chcesz mieć rozmyte to musisz cwiczyć z area light. A w ogóle to polecam swiatła photometric. Pozdro Mnietek
  2. Oto cytat z FAQ na stronie mentala (www.mentalimages.com): \"Does mental ray render hair? Polygonal, free-form surface, and volume hair and fur has always been supported. Optimized hair rendering based on specialized primitives is supported by mental ray 3.1.\" A oto obrazek z tamtejszej galerii: http://www.mentalimages.com/4_1_motion_pictures/aero_mice/_004.html Z tego wszystkiego wnoszę,, że Mental Ray ma wbudowany mechanizm renderowania włosów i sierści, który opiera się na \"specialized primitives\" + volume shader. Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźść info na ten temat. I wogóle nawet jakbym znalazł gdzie rzeczony shader to jak takie własne shadery mozna wsadzić do maksa jeżeli wogóle można. Zainteresowałem się tym bo po co się bujać z Shag: Fur itp. skoro teraz mental jest razem z max-em 6 a mental potrafi robić sympatyczne włoski. Dzięki za info Mnietek
  3. Czy znacie może jakis plugin do modelowania bazujacy na Hierarchical B-Spline ?? To coś jest podobne do NURBS-ów z tym ze róznica polega na tym, że jeżeli chcemy dodać jakies szczegóły w okreslonym miejscu obiektu to zagęszczenie siatki wzrasta tylko miejscowo a nie w całym obiekcie jak w NURBS-ach. Będę wdzięczny za jakieś dane. Pozdro M.
  4. Czy znacie może jakis plugin do modelowania bazujacy na Hierarchical B-Spline ?? To coś jest podobne do NURBS-ów z tym ze róznica polega na tym, że jeżeli chcemy dodać jakies szczegóły w okreslonym miejscu obiektu to zagęszczenie siatki wzrasta tylko miejscowo a nie w całym obiekcie jak w NURBS-ach. Będę wdzięczny za jakieś dane. Pozdro M.
  5. Potrzebowałem zrobic w pracy wizualizacje projektu pudełka - prosta sprawa, normalnie zajmuje mi to godzinke czy dwie - no góra cy. Ale wpadłem na szalony pomysl coby pobawić się GI (pudełko jest dosyć skomplikowane w środku jest poukładanych 5 pudelek, ulotka itp) bo pomyslalem sobie że realistyczniej bedzie. Odpalilem fianalRendera i (bawiłem się juz nim wczesniej) i jazda. Po calym dniu walki poszedlem wkurw.... do domu - nie moglem przewalczyc kropeczek syfow na brzegach obiektow itp. W domu sciaagnęłem demo vray - odpalilem ta sama scene podmienilem materialy na stadardowe i wyrenderowalem w v-rayu - tak na probe bez kombinowania z ustawieniami. (wlaczylem tylko GI) Od razu bomba renderowalo sie 2 minutki zero męki i bólów. Coś niesamowitego - jestem w szoku..... :))
  6. W max-a 5 wbudowame jest radiosty (rozumiem że to jakaś odmiana GI liczona w ten sposób że zamiast fotonów dzieli się obiekty w scenie). Jest tez w max-ie 5 przykladowa scena - radiosity.max bodajże. Próbowałem ją przerobić na fR i wyrenderowac ale nic z tego zensownego nie wyszło. A scena renderowana przez max-owy renderer z radiosity wygląda tak sobie i chciałem zobaczyć na co stać fR w tym przypadku. Może ktoś bardziej zaawansowany by się tym pobawił???
  7. Czy final render moze tworzyc refleksy \"caustic\" pochodzace od rectlight? Z moich badan wynika że nie co mnie troszkę podkur.....iło. Albowiem dorwałem stroniczke na której jest porownanie roznych rendererów. I są tam renderery różniste ale nie ma fR, Brazila i innych. facet prosi ciby zrenderować i przysłać co tez chciałem uczynic ale patrze ze nie moge uzyskac caustic z rectlighta i jest to po prostu kompromitacja. Taki np. vray to potrafi. Probowałem zrobic zamiast rectlighta zwyklego patcha z selfillumination i włączoną opcją caustic from GI ale wychodzi to dziadowsko. Jak zresztą wszystkie przypadki kiedy się chce oswietlić scene swiecącymi przedmiotami. I mam takie pytanie - czy ja xle patrze czy rzeczywiście nie ma co liczyc na causticzne refleksy z rectlighta????
  8. Oto linki do tutoriala calosc jest na http://www.freelance3d.de/tut.htm a dokladnie pdf znajduje sie na http://www.finalrender.com/finalrender/PDFs/indoor_us.pdf , pliki sceny sana http://www.finalrender.com/finalrender/files/indoor.zip. Z tego co się orientuje tutorial ni jest robiony na stage-1. Zresztą to byłoby bez sensu - kto robi tutoriale na czymś czego jeszcze nie ma? Co do światłe w zakladce create/lights/fR mam trzy typy: fRObjLight, fRPartLight, CylinderLight I generalnie cos mi tu smierdzi.... Byłoby fajnie gdybyś luknął na tego pdf-a i powiedział czy te wszystkie menu (a szczególnie te dotyczące globalsów) wyglądają tam tak samo jak u ciebie w max-ie. Oprócz globalsów u mnie inaczej wyglądają localsy - zupełnie inaczej mam wszystko porozmieszczane. Wg mojej teorii ten tutorial jest robiony nie na nowszej ale na starszej wersji fR. Tylko dziwne jest że w tej mojej wersji (niby nowszej) nie ma tak pożytecznych ustawień. I jeszcze jedno - na screenach w tym pdf-ie znalazłem contrast i contrast range ale nie ma tam diffuse bounces - mówiłeś że widziałeś to w stage-1 - czyli u ciebie też tego nigdzie nie ma? Jeżeli tak to facet pracował na jakimś dziwnym fR... Ja wogóle nic nie kumam.... Mnietek
  9. Znalazlem pewien tutorial w sieci dotyczący podstaw GI w fR. I tam jest taki tekst: \"But first we set Contrast Range (Advanced Settings of the GlobalIllumination Parameters) to 10. Contrast Range should always reflect the value of the strongest light in the scene. It defines the Range, within which the lighting of the scene is preformed. Now set the diffuse bounces to 15 and the number of RH Rays to 280. For many scenes even 126 RH-Rays are enough. But as I mentioned earlier, we have an extreme situation here (Objeclights need many more RH-Rays than rectlights or defaults lights).\" Oto moje pytania: czy ja mam jakąś inną wersję fR? U mnie w zakładce \"Advanced Settings of the GlobalIllumination Parameters\" nie ma zadnego parametru ContrastRange. Nie mogłem równiez znaleźć parametru diffuse bounces i wogóle zrzuty ekranowe okienek dialogowych tych całych Advanced Parameters w globalsach są różne w tym tutorialu a inaczej wyglądają u mnie. Poza tym nie mam takiego typu światła co sie nazywa rectlight. Scena z tutoriala po załadowaniu krzyczy że nie ma jakiegoś pliczku .dlv (który jest załadowany nawiasem mówiąc). O CO TU CHODZI????? Thx za jakiekolwiek sugestie. Mnietek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności