Skocz do zawartości

Stosowanie materialow Arch&Design z zalaczonym AO.


gonzo71

Rekomendowane odpowiedzi

Musze przyznac, ze sie pogubilem w metodach prawidlowego doswietlenia sceny.

Czy mozna uzywac tylko materialow Arch&Design z zalaczonym AO dla kazdego materialu i nie uzywac FG albo jego male nastawy?

Czy laczenie tych metod jest wskazane?

Czy samym AO i mala iloscia FG i GI doswietle prawidlowo?

I najwazniejsze czy musze robic osobny pass dla AO czy te ustawienie AO przy stosowaniu tylko materialow Arch&Design jest wystarczajace?

 

Zrobilem juz kilkanascie prob przy roznych ustawieniach i nie wiem tak naprawde co jest lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

no i nie dostaniesz jednej odpowiedzi :D

 

AO to jest fake, fake'i stosuje sie swiadomie, czyli wiesz co chcesz uzyskac

i zapominasz o porownywaniu typu co by bylo gdybys zrobil to uzywajac FG i GI

 

jesli juz uzywasz FG i GI to lekkie AO mozesz uzyc zeby renderowac przy niskich ustawieniach

FG i GI, bo wtedy dostajesz dodatkowa dynamike w zakamarkach obiektow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki. kolega widze jedyny co chce sie wypowiedziec. wlasnie tak patrze i wydaje mi sie, wlasnie dodatek Ao malo GI i sporo FG to jest recepta na wnetrza.

To AO w malej ilosci dodaje fajny shaiding do elementow sceny.

Potrzebowalem potwierdzenia czy dobrze mysle.

Tak czy inaczej mam watpliwosci czy AO nie wyklucza FG?

Czy jest sens dawac duzo Ao w materialach i duzo FG jednoczesnie? - wydaje mi sie ze nie. Jak myslisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze myslisz, ale jak dasz za duzo AO, wszystko zacznie wygladac nienaturalnie, popatrz sobie u sibie w pokoju czy masz takie ostre podcienie w rogach... no chyba ze jest jedno zrodlo swiatla i to jakos bardzo ukierunkowane

 

w naturze swiatlo odbija sie tyle razy, ze te podcienie w naroznikach sa bardzo slabiutkie, dlatego twoj pierwszy pomysl troche AO i nieco mniej FG pozwoli ci jednoczesnie uzyskac ladne detale w podcieniach i jednoczesnie nie zwariowac z czasami renderingu przy FG/GI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten AO w Arch&Design dziala w ten sposob ze dodaje swiatlo, ktore sobie tam ustawiles do materialu (masz wybrany ciemno szary kolor pewnie)

ten kolor steruje sila efektu

 

a tym jak sie cienie rozkladaja steruje max distance, czyli jak odlegle obiekty sa

uwzgledniane przy cieniowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus :)

gonzo - ja robie tak, że AO renderuje zupełnie osobno. I to nawet jak całosc sceny renderuje vrajem , to dodatkowo AO robie mentalem.

 

A robię to tak : renderuje sobie scenke (lub jej składowe elementy) jakimś rendererem.

Potem biorę tą scenke , wywalam światła , właczam mental jako renderer i dla WSZYSTKIEGO w scenie daje specjalnie przygotowany materiał z AO.

Wtedy renderuje mi sie całosc tylko z AO - czyli scena całą białą z zaciemnieniami na miejscu styku krawędzi.

Tak uzyskany render - klatke, lub sekwencję wrzucasz do fotoszopa i dajesz dla tej warstwy multiply . I wtedy mozesz sobie sterować nawet nateżeniem tego AO (zmniejszając lub zwiększając przezroczystosc tej warstwy) Oczywiście pod spodem masz warstwe z Twoim własciwym renderem.

 

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci sie nie chce, to się nie baw.

Kannu dobrze prawi, w dodatku kupa ludzi tak robi.

Wyrendzenie AO jak ci sie nie spodoba - to kilka chwil, a rendzić wszystko od nowa w jednym pasie... hmmm...

Poza tym sam rendering RGB trwa o wiele krócej, nie musisz tak żyłować wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności