Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Musze przyznac, ze sie pogubilem w metodach prawidlowego doswietlenia sceny.

Czy mozna uzywac tylko materialow Arch&Design z zalaczonym AO dla kazdego materialu i nie uzywac FG albo jego male nastawy?

Czy laczenie tych metod jest wskazane?

Czy samym AO i mala iloscia FG i GI doswietle prawidlowo?

I najwazniejsze czy musze robic osobny pass dla AO czy te ustawienie AO przy stosowaniu tylko materialow Arch&Design jest wystarczajace?

 

Zrobilem juz kilkanascie prob przy roznych ustawieniach i nie wiem tak naprawde co jest lepsze.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

hmm naprawde nikt nic nie wiem na ten temat? zmartwienie. musze przecierac szlaki sam.

Napisano

no i nie dostaniesz jednej odpowiedzi :D

 

AO to jest fake, fake'i stosuje sie swiadomie, czyli wiesz co chcesz uzyskac

i zapominasz o porownywaniu typu co by bylo gdybys zrobil to uzywajac FG i GI

 

jesli juz uzywasz FG i GI to lekkie AO mozesz uzyc zeby renderowac przy niskich ustawieniach

FG i GI, bo wtedy dostajesz dodatkowa dynamike w zakamarkach obiektow

Napisano
  • Autor

dzieki. kolega widze jedyny co chce sie wypowiedziec. wlasnie tak patrze i wydaje mi sie, wlasnie dodatek Ao malo GI i sporo FG to jest recepta na wnetrza.

To AO w malej ilosci dodaje fajny shaiding do elementow sceny.

Potrzebowalem potwierdzenia czy dobrze mysle.

Tak czy inaczej mam watpliwosci czy AO nie wyklucza FG?

Czy jest sens dawac duzo Ao w materialach i duzo FG jednoczesnie? - wydaje mi sie ze nie. Jak myslisz?

Napisano

no dobrze myslisz, ale jak dasz za duzo AO, wszystko zacznie wygladac nienaturalnie, popatrz sobie u sibie w pokoju czy masz takie ostre podcienie w rogach... no chyba ze jest jedno zrodlo swiatla i to jakos bardzo ukierunkowane

 

w naturze swiatlo odbija sie tyle razy, ze te podcienie w naroznikach sa bardzo slabiutkie, dlatego twoj pierwszy pomysl troche AO i nieco mniej FG pozwoli ci jednoczesnie uzyskac ladne detale w podcieniach i jednoczesnie nie zwariowac z czasami renderingu przy FG/GI

Napisano
  • Autor

tak jak pisalem dodaje AO, ktore jest zalaczone w materialach Arch&Design.

Czy w zwiazku z tym za ilosc AO bedzie odpowiadal parametr "max distance"?

Napisano

ten AO w Arch&Design dziala w ten sposob ze dodaje swiatlo, ktore sobie tam ustawiles do materialu (masz wybrany ciemno szary kolor pewnie)

ten kolor steruje sila efektu

 

a tym jak sie cienie rozkladaja steruje max distance, czyli jak odlegle obiekty sa

uwzgledniane przy cieniowaniu

Napisano

serwus :)

gonzo - ja robie tak, że AO renderuje zupełnie osobno. I to nawet jak całosc sceny renderuje vrajem , to dodatkowo AO robie mentalem.

 

A robię to tak : renderuje sobie scenke (lub jej składowe elementy) jakimś rendererem.

Potem biorę tą scenke , wywalam światła , właczam mental jako renderer i dla WSZYSTKIEGO w scenie daje specjalnie przygotowany materiał z AO.

Wtedy renderuje mi sie całosc tylko z AO - czyli scena całą białą z zaciemnieniami na miejscu styku krawędzi.

Tak uzyskany render - klatke, lub sekwencję wrzucasz do fotoszopa i dajesz dla tej warstwy multiply . I wtedy mozesz sobie sterować nawet nateżeniem tego AO (zmniejszając lub zwiększając przezroczystosc tej warstwy) Oczywiście pod spodem masz warstwe z Twoim własciwym renderem.

 

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano
  • Autor

przeczyatlem tutki na ten temat i jest tak jak mowisz serwus:)

 

Nie wiem tylko czy chce mi sie bawic w oddzielny AO jak mam go w materialach Arch&Design

Napisano

Jak ci sie nie chce, to się nie baw.

Kannu dobrze prawi, w dodatku kupa ludzi tak robi.

Wyrendzenie AO jak ci sie nie spodoba - to kilka chwil, a rendzić wszystko od nowa w jednym pasie... hmmm...

Poza tym sam rendering RGB trwa o wiele krócej, nie musisz tak żyłować wszystkiego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności