Napisano 24 Październik 200915 l Musze przyznac, ze sie pogubilem w metodach prawidlowego doswietlenia sceny. Czy mozna uzywac tylko materialow Arch&Design z zalaczonym AO dla kazdego materialu i nie uzywac FG albo jego male nastawy? Czy laczenie tych metod jest wskazane? Czy samym AO i mala iloscia FG i GI doswietle prawidlowo? I najwazniejsze czy musze robic osobny pass dla AO czy te ustawienie AO przy stosowaniu tylko materialow Arch&Design jest wystarczajace? Zrobilem juz kilkanascie prob przy roznych ustawieniach i nie wiem tak naprawde co jest lepsze.
Napisano 25 Październik 200915 l Autor hmm naprawde nikt nic nie wiem na ten temat? zmartwienie. musze przecierac szlaki sam.
Napisano 25 Październik 200915 l no i nie dostaniesz jednej odpowiedzi :D AO to jest fake, fake'i stosuje sie swiadomie, czyli wiesz co chcesz uzyskac i zapominasz o porownywaniu typu co by bylo gdybys zrobil to uzywajac FG i GI jesli juz uzywasz FG i GI to lekkie AO mozesz uzyc zeby renderowac przy niskich ustawieniach FG i GI, bo wtedy dostajesz dodatkowa dynamike w zakamarkach obiektow
Napisano 25 Październik 200915 l Autor dzieki. kolega widze jedyny co chce sie wypowiedziec. wlasnie tak patrze i wydaje mi sie, wlasnie dodatek Ao malo GI i sporo FG to jest recepta na wnetrza. To AO w malej ilosci dodaje fajny shaiding do elementow sceny. Potrzebowalem potwierdzenia czy dobrze mysle. Tak czy inaczej mam watpliwosci czy AO nie wyklucza FG? Czy jest sens dawac duzo Ao w materialach i duzo FG jednoczesnie? - wydaje mi sie ze nie. Jak myslisz?
Napisano 25 Październik 200915 l no dobrze myslisz, ale jak dasz za duzo AO, wszystko zacznie wygladac nienaturalnie, popatrz sobie u sibie w pokoju czy masz takie ostre podcienie w rogach... no chyba ze jest jedno zrodlo swiatla i to jakos bardzo ukierunkowane w naturze swiatlo odbija sie tyle razy, ze te podcienie w naroznikach sa bardzo slabiutkie, dlatego twoj pierwszy pomysl troche AO i nieco mniej FG pozwoli ci jednoczesnie uzyskac ladne detale w podcieniach i jednoczesnie nie zwariowac z czasami renderingu przy FG/GI
Napisano 26 Październik 200915 l Autor tak jak pisalem dodaje AO, ktore jest zalaczone w materialach Arch&Design. Czy w zwiazku z tym za ilosc AO bedzie odpowiadal parametr "max distance"?
Napisano 27 Październik 200915 l ten AO w Arch&Design dziala w ten sposob ze dodaje swiatlo, ktore sobie tam ustawiles do materialu (masz wybrany ciemno szary kolor pewnie) ten kolor steruje sila efektu a tym jak sie cienie rozkladaja steruje max distance, czyli jak odlegle obiekty sa uwzgledniane przy cieniowaniu
Napisano 27 Październik 200915 l serwus :) gonzo - ja robie tak, że AO renderuje zupełnie osobno. I to nawet jak całosc sceny renderuje vrajem , to dodatkowo AO robie mentalem. A robię to tak : renderuje sobie scenke (lub jej składowe elementy) jakimś rendererem. Potem biorę tą scenke , wywalam światła , właczam mental jako renderer i dla WSZYSTKIEGO w scenie daje specjalnie przygotowany materiał z AO. Wtedy renderuje mi sie całosc tylko z AO - czyli scena całą białą z zaciemnieniami na miejscu styku krawędzi. Tak uzyskany render - klatke, lub sekwencję wrzucasz do fotoszopa i dajesz dla tej warstwy multiply . I wtedy mozesz sobie sterować nawet nateżeniem tego AO (zmniejszając lub zwiększając przezroczystosc tej warstwy) Oczywiście pod spodem masz warstwe z Twoim własciwym renderem. pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Napisano 28 Październik 200915 l Autor przeczyatlem tutki na ten temat i jest tak jak mowisz serwus:) Nie wiem tylko czy chce mi sie bawic w oddzielny AO jak mam go w materialach Arch&Design
Napisano 29 Październik 200915 l Jak ci sie nie chce, to się nie baw. Kannu dobrze prawi, w dodatku kupa ludzi tak robi. Wyrendzenie AO jak ci sie nie spodoba - to kilka chwil, a rendzić wszystko od nowa w jednym pasie... hmmm... Poza tym sam rendering RGB trwa o wiele krócej, nie musisz tak żyłować wszystkiego.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto