Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Firmy mental images oraz NVIDIA przedstawiły iray – pierwsze komercyjne rozwiązanie do renderingu , które w pełni wykorzystuje moc GPU jest skierowane do twórców szerokiej gamy graficznych aplikacji 3D...

 

Technologia renderingu iray będzie włączona w skład mental ray 3.8 pod koniec listopada 2009 I dostępna bez dodatkowych kosztów dla obecnych klientów i producentów OEM. (informacje z benchmarkaPL)

 

Mam pare pytań :

Czy iray będzie dostępny w 3ds maxie w formie plugina a może w nowej wersji?

Czy będzie mozliwe renderowanie na każdej karcie graficznej np. ati hd 4850??

Czy tylko nowe karty z serii gt300 będą go obsługiwać

Jeżeli ma ktoś jakieś dokładniejsze informacje prosze pisać ;)

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

juz byl jeden watek przy okazji Reality Server,

w odpowiedzi na twoje pytania:

- iray bedzie w zestawie z mentalem jako alternatywny sposob renderingu,

wiec ciezko powiedziec jak to sie przelozy na plugin maxowy, na pewno bedzie w wersji standalone

mentala

- nie sadze zeby to renderowalo na kartach ATI

- wszystkie karty NVidii z interfejsem CUDA

 

a dokladniejszych informacji jest narazie tyle co kot naplakal

Napisano

cuda wykorzystuje v-ray, na youtubie można znaleźć filmiki z wykorzystaniem cuda interactive ray

 

tracer zintegrowany z maxem renderowanie w czasie rzeczywistym koloseum z 900 000 segmentów np...

wie może ktoś skąd można zdobyć ten plugin, program czy jak to nazwać...

 

przy zapowiedziach iray i mental ray 3.8 nie ma żadnej mowy o wykorzystaniu CUDA, chodzi o to żeby

 

wykorzystać GPU do obliczeń...ale skoro NVIDIA współpracuje z Mental Images to chyba bedzie tylko

 

dla jej kart.... czyli ATI odpada ?? :/

Napisano (edytowane)

czesc czolem,

iray jest zwiazany z CUDA wiec o ati mozna zapomniec... ale tez nie

rozplywalbym sie jakos nad irayem po tym co pokazali w demach

technologicznych to jest to soft o raczej ograniczonych mozliwosciach

i dosc odlegly dla nas - zwyklych uzytkownikow.

 

po pierwsze iray ma dosc ograniczony jezyk shaderow (bez mozliwosci

programowania wlasnych innych niz predefiniowane BRDF'y i BRTF'y)

 

po drugie jego wydajnosc jest zabiegiem marketingowym (na prezentacji

iraya obraz generowal 15 kart quadroFX 5800 za bagatela 50000$), testy

na 4 takich kartach na dosc skomplikowanej scence 70 area IES'ow -

3 - 4 minuty na klatke - (wg. cgarchitecta)

 

watpie tez zeby udalo sie zintegrowac iraya tak szybko z np maxem do

stopnia pozwalajacego na wydanie go natywnie w np maxie 2011 (marzec

2010)

 

za to widze ze chaosi wybrali openCL:

 

Chaos Software performed extensive research into current and emerging technologies for

acceleration of raytracing. The already great and ever increasing power of GPUs and the

acceptance and implementation of OpenCL as an industry standard were the decisive factors for

selecting this platform for future development. [of VrayRT]

Edytowane przez dokturpotfor
Napisano

tutaj jest przykład renderowania v'rayem, gościu mówi że na jednej karcie geforce gtx 285, scena ma

 

900 tyś segmentów i wygląda to super ;)

skąd wziąć taki dodatek do maksa jak on pokazuje na filmiku??

z góry dzięki za pomoc ;)

Napisano

no tak... ale to vrayRT na gpu a nie iray... to na razie sa prototypy.

VrayRT jest dostepny od jakiegos czasu (mozna kupic licencje) ale na razie

obsluguje tylko cpu... vray rt z obsluga gpu to bylo demo technologiczne

na siggraphie...

 

to demo vraya owszem chodzilo na gtx285, ale setup swiatla i materialow

byl baardzo prosty (jeden sky / sun?) w porownaniu z tym z prezentacji iraya.

 

jak na moje... zapomnij na razie...

Gość dj-franek
Napisano

hej doktur, a nie wiesz czy mozna skąd ściągnąć vray rtu na gpu...?? niekoniecznie legalnie

ten zwykły na cpu jest...

i druga sprawa było info że nowe karty nvidii fermi mają sprzętowo wspomagać renderowanie chyba w całkiem inny sposób...sie okaże po premierze chyba w styczniu...

Napisano

nie wiem, zapisz sie moze na forum chaosow na betatest albo cos w ten

desen. Fermi-smermi to dalej gpu simd i raczej nie ma mowy zeby mialy byc

na nim stosowane algorytmy inne niz dotychczas. to nie kwestia tego co te

magiczne karty potrafia (bo praktycznie wszystkie te bajery sa juz od jakiegos

czasu i w geforcach i w radeonach - rewolucji w architekturze nie bedzie) tylko

kto pisze software pod jaka platforme. A na forum nie dostaniesz info gdzie cos

znalezc niekoniecznie legalnie, przeczytaj regulamin.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności