Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie. Zastanawiam się jaki renderer wybrać do animacji w 3DS Maxie. Ponieważ niedługo zaczynam pracę nad licencjatem gdzie muszę wykonać animację. Chcę oczywiście by była jak najlepsza. Zastanawiam się więc czego użyć. Dotychczas renderowałem w v - rayu. Ale były to na ogól statyczne obrazki. Podobno V- ray przy skomplikowanych animacjach sobie nie radzi( dużo artefaktów itd.). Ludzie mi radzą, żebym na czas animacji nauczył się mental raya. Inni też polecają Maxwell Renderera bo podobno przy dość krótkim czasie oczekiwania można uzyskać zadawalający efekt.. Co Wy o tym sądzicie? Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli dotychczas pracowałeś w vray'u to pozostań przy nim. Vray na pewno sobie poradzi, kwestia ustawień i tego ile będziesz miał czasu na rendering.

Napisano

Animacja będzie trwała od 3 do 5 minut w rozdzielczości przynajmniej DVD. Myślałem o farmie renderującej, ale u nich ponad 2 godziny renderingu kosztuje prawie 1000$. Więc na takie bajery mnie nie stać. Już nie o samą prędkość mi chodzi, ale o to żebym w trakcie nie musiał się przerzucać na inny silnik. Poprostu nie znam się na animacji, to będzie moja pierwsza duża animacja więc nie wiem co sie lepiej spisze. Ale przyznam, że zostanie przy vrayu by mi odpowiadało.

Napisano

Zalezy co to ma byc za animacja. Jesli to bedzie jakas cartoonkowa animacja postaci to scanline ci wystarczy, jesli fotorealistyczna vizka czy cos w tym rodzaju to vray sie swietnie do tego nadaje, kwestia ustawien.

Napisano

serwus :)

kilka lat temu, gdy robilem Leona ( http://www.LeonTheMovie.com ) , to stanalem przed podobnym problemem . wybralem wtedy v-raya, poniewaz mial najwiekszy support w postaci ilosci znajacych go osob, ktore moga ewentualnie pomoc i mnogosc materiałów szkoleniowych.

Teraz tez renderuje animacje na vray. Odnosnie czasu renderingu, to pamietaj tez , ze wazny jest motion blur, a on potrafi podwoić czas obliczania każdej klatki.

Generalnie zawsze powtarzam , że ostateczne rendery nie sa aż takim wielkim problemem , bo to mozesz nawet dac znajomym po kilka klatek do liczenia.

Dal mnie , przy skomplikowanych animnacjach - a takie teraz robię, -jest milion renderów testowych ,ktore musze wczesniej wykonac.

Porenderuj sobie w słabszej jakoscim, pomontuj , i zobacz czy mozna nastawiać full HQ render.

 

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano

Bardzo fajna ta animacja. A dla mnie to bardzo dobra wiadomość, że mogę zostać przy v- rayu bo go dość nieźle już znam. A innych musiałbym się od nowa uczyć. Nie wiem czemu, ale Mental Ray bardzo mnie odpycha. A z tym motion blurem to zobacze jak wyjdzie w after effects, bo on sobie nieźle radzi z tym. Ale muszę jeszcze sprawdzić czy osiągnę to co chcę takim sposobem. Jak mi wyjdzie tak jak sobie to wyobrażam to napewno się pochwalę tu na forum, ale to dopiero ok za rok. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności