Skocz do zawartości

textura nie kwadratowa a UV layout


Jim mee

Rekomendowane odpowiedzi

Heyo .

 

mam takie pytanko dość lamerskie. Tj nie dość , na maxa , ale licze na helpa.

 

Mam obiekt powiedzmy śmigła. Ale uvke mam juz z Roadkila ładną z kwadratowym checkerkiem itp zajmujaca bardzo malo miejsca na moim 0-1 space. Chce rozłożyć uv żeby textura na dany obiekt miała docelowo 1024x256. Ale nie wiem za bardzo jak w 0-1 space rozłożyć UV żeby potem ta texta pasowała do UVek. jeśli samemu zdeformuję UVki tak żeby pasowała idealnie po kwadracie w 0-1 space to jest spoooore prawdopodobieństwo że potem malując texture np malując koło nie będzie kołem tylko lekką elipsą powedzmy .

 

Z kolei jeśli rozciągnę sobie poza obszar 0-1 to nie moge wyrenderować sobie wireframea .

 

Jesli w maxie pod opcjami Unwrap>edit wpisze custome sice 1024x256 no to jak wiadomo wszystko staje się porozciągane.

 

Czy istnieje PRO sposób na to czy mniej wiecej jak opisane powyżej tylko że na oko potem morphuje UVkę żeby pasowała mi w nowo przydzielony obszar mapowania ?

 

Plz help or link or whatever.

 

Jim.

Edytowane przez Jim mee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności