bibistar Napisano 28 Listopad 2009 Napisano 28 Listopad 2009 Witam.Mam pytanie dotyczące gi - global illumination według tego co pisze w tutkach: http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Easy-Global-Illumination/42854 pownno mi wyjść a nie wychodzi,jest tylko czarna plama a obiety są biale,nie wiem,ustawiłam wszystko tak jak w tutku,proszę o pomoc,renderuję w mentay reyu nie w v-rayu,malo znam sie na maxie,bardzo prosze o pomoc to ważne! Pozdrawiam
Grave Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 Zajrzałem na link i zobaczyłem Light Tracera. Light Tracer i Radiosity są dla Scanline a dla Mentala jest FG i GI. W Mentalu bardzo często wystarcza sam FG. Uruchom "render setup" (F10), zmień renderer na Mentala w zakładce "common" na samym końcu listy w "assign renderer". Po zmianie renderera pojawi się nowa zakładka o nazwie "indirect ilumination". Wejdź w tą zakładkę i zaznacz dla listy "Final Gather" opcję "enable final gather". Generalnie w tym momencie możesz wykonać test próbny bo już efekt powienien być widoczny. Jest tam trochę opcji, ale istnieje też lista domyślnych ustawień (draft, low, medium, high itd). Diffuse Bounces zazwyczaj nie opłaca się ustawiać na więcej niż 2
kato555 Napisano 25 Czerwiec 2013 Napisano 25 Czerwiec 2013 Odświeżam wątek ze względu na mały pytanie. Mam inny problem niż bibistar z tym tutkiem oraz podobnym z Wszystko mi wychodzi, ładne kształty, cienie oprócz całej białej sceny. Facio w linku w 4:05 minucie robi render i alleluja wcześniejszy szary Plane staje się biały jak otoczenie. Wie ktoś co trzeba jeszcze zaznaczyć/odznaczyć aby uzyskać końcowy efekt jak w tych tutkach?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się