Napisano 28 Listopad 200915 l Witam.Mam pytanie dotyczące gi - global illumination według tego co pisze w tutkach: http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Easy-Global-Illumination/42854 pownno mi wyjść a nie wychodzi,jest tylko czarna plama a obiety są biale,nie wiem,ustawiłam wszystko tak jak w tutku,proszę o pomoc,renderuję w mentay reyu nie w v-rayu,malo znam sie na maxie,bardzo prosze o pomoc to ważne! Pozdrawiam
Napisano 20 Grudzień 200915 l Zajrzałem na link i zobaczyłem Light Tracera. Light Tracer i Radiosity są dla Scanline a dla Mentala jest FG i GI. W Mentalu bardzo często wystarcza sam FG. Uruchom "render setup" (F10), zmień renderer na Mentala w zakładce "common" na samym końcu listy w "assign renderer". Po zmianie renderera pojawi się nowa zakładka o nazwie "indirect ilumination". Wejdź w tą zakładkę i zaznacz dla listy "Final Gather" opcję "enable final gather". Generalnie w tym momencie możesz wykonać test próbny bo już efekt powienien być widoczny. Jest tam trochę opcji, ale istnieje też lista domyślnych ustawień (draft, low, medium, high itd). Diffuse Bounces zazwyczaj nie opłaca się ustawiać na więcej niż 2
Napisano 25 Czerwiec 201311 l Odświeżam wątek ze względu na mały pytanie. Mam inny problem niż bibistar z tym tutkiem oraz podobnym z Wszystko mi wychodzi, ładne kształty, cienie oprócz całej białej sceny. Facio w linku w 4:05 minucie robi render i alleluja wcześniejszy szary Plane staje się biały jak otoczenie. Wie ktoś co trzeba jeszcze zaznaczyć/odznaczyć aby uzyskać końcowy efekt jak w tych tutkach?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto