Skocz do zawartości

kolejność: polygon, subdiv, blend shapes


kajot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem na etapie tworzenia postaci. Czy ktoś z Was mógłby mi powiedzieć w jakiej kolejności najlepiej działać. W tej chwili ukończyłem postać w polygonach, planuje użyć funkcji mirror i teraz własnie pojawia sie dla mnie problem. ponieważ bede chciał uzyc blend shapow do mimiki musze odłaczyc glowe od reszty ciala, w polygonach nie bedzie problemu, natomiast w subdiv mam kłopoty ze zlapaniem wszystkich krawedzi. wczesniejsza postac ktora zrobilem przekonwertowalem na subdiv (tam dopracowalem) i przed uzyciem blend shapow z powrotem przekonwertowalem na polygon (problem polegal ze gdy chcialem z powrotem dzialac na subdiv to model robil sie bardzo bardzo zlozony). moge oczywiscie zrobic blend shape'y na obecnym etapie, ale nie wiem jak zadzialaja jak przekonwertuje na subdiv i jeszcze zechce wprowadzic delikatne zmiany. Tak więc, w jakiej kolejności powiniennem to zrobic tak, zeby wygladalo i dzialalo tak jak powinno :) ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

robisz tak:

1) Modelujesz sobie model normalnie na polygonach, jeśli chcesz wiedzieć jak docelowo będzie wyglądał po zesmoothowaniu to po prostu naciskasz "3" na klawiaturze. Funkcja mirror w Maya działa cokolwiek średnio.

 

2) Duplikujesz sobie finalną siatkę bazową i deformujesz ją tak jak chcesz mieć w blendshape'ach

 

3) pakujesz to wszystko na siatkę bazową i nakładasz modyfikator smooth :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby zwiększyć ilość informacji. 3D ucze sie praktycznie jedynie z tutoriali, a w wiekszosci przypadkow pokazuja ze przejscie na wyzsza szczegółowosc odbywa sie poprzez zamiane polygonow na subdiv. Czy lepiej po prostu uzyc na polygonach funkcji smooth?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności