kajot Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 Witam. Jestem na etapie tworzenia postaci. Czy ktoś z Was mógłby mi powiedzieć w jakiej kolejności najlepiej działać. W tej chwili ukończyłem postać w polygonach, planuje użyć funkcji mirror i teraz własnie pojawia sie dla mnie problem. ponieważ bede chciał uzyc blend shapow do mimiki musze odłaczyc glowe od reszty ciala, w polygonach nie bedzie problemu, natomiast w subdiv mam kłopoty ze zlapaniem wszystkich krawedzi. wczesniejsza postac ktora zrobilem przekonwertowalem na subdiv (tam dopracowalem) i przed uzyciem blend shapow z powrotem przekonwertowalem na polygon (problem polegal ze gdy chcialem z powrotem dzialac na subdiv to model robil sie bardzo bardzo zlozony). moge oczywiscie zrobic blend shape'y na obecnym etapie, ale nie wiem jak zadzialaja jak przekonwertuje na subdiv i jeszcze zechce wprowadzic delikatne zmiany. Tak więc, w jakiej kolejności powiniennem to zrobic tak, zeby wygladalo i dzialalo tak jak powinno :) ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 z ciekawosci - po co uzywasz SubDiva? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kroopson Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 robisz tak: 1) Modelujesz sobie model normalnie na polygonach, jeśli chcesz wiedzieć jak docelowo będzie wyglądał po zesmoothowaniu to po prostu naciskasz "3" na klawiaturze. Funkcja mirror w Maya działa cokolwiek średnio. 2) Duplikujesz sobie finalną siatkę bazową i deformujesz ją tak jak chcesz mieć w blendshape'ach 3) pakujesz to wszystko na siatkę bazową i nakładasz modyfikator smooth :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kajot Napisano 30 Listopad 2009 Autor Share Napisano 30 Listopad 2009 żeby zwiększyć ilość informacji. 3D ucze sie praktycznie jedynie z tutoriali, a w wiekszosci przypadkow pokazuja ze przejscie na wyzsza szczegółowosc odbywa sie poprzez zamiane polygonow na subdiv. Czy lepiej po prostu uzyc na polygonach funkcji smooth? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 Noo, ja bym totalnie olal SubDiva. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kajot Napisano 30 Listopad 2009 Autor Share Napisano 30 Listopad 2009 Dzieki wielkie za pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kroopson Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 subdiv to była taka troszkę ślepa uliczka Aliasa :) A tutoriale są zwykle stare niestety :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się