arturh Napisano 2 Grudzień 2009 Napisano 2 Grudzień 2009 Witam, pracuje właśnie nad projektem gdzie kilkadziesiąt nieskomplikowanych opakowań rozsuwa się i z pomiędzy nich wyjeżdża bohaterka. Wszystko piknie przygotowałem włączyłem radiosity aby pikne bardziej było i zaczeło się mielić. Klatki nie różnią się jakoś radykalnie między sobą przynajmniej na początku animacji. Po przeliczeniu kilku klatek, LW wskazywał że skończy za kilka godzin więc zadowolony poszedłem spać. Rano się obudziłem i okazało się iż przez noc przeliczył zaledwie 30 klatek i prognozuje że skończy liczyć za 120h. Hmm. Zdjąłem parametry radiosity, trochę zjechałem z antyaliasem i zapuściłem ponownie. Znów pierwsza klatkę policzył w niecałe 2 minuty, natępną trochę wolniej, ale im później tym znaaaacznie wolniej aż po 30 klatkach doszedł do 15 minut a niewiele się ona różni od pierwszej. Jestem na 1000% pewny że to problem z czymś z radiosity choć jak widzę w trakcie renderu to przyrost czasu jest na liczeniu klatki a nie radiosity... Hmm - jakiś pomysł, gdzie poszukać co tam może się dziać? pozdr arturh
Alibaba Napisano 3 Grudzień 2009 Napisano 3 Grudzień 2009 Niech zgadne. Pewnie uzyles animated radiosity cache. Jesli tak, to ta funkcja nie sluzy do przyspieszenia renderingu a jedynie do zminimalizowania flickeringu. Innymi slowy zapobiega losowemu rozkladowi swiatla miedzy klatkami w scenie gdzie obiekty zmieniaja polorzenie wzgledem siebie. Niestety odbywa sie to kosztem predkosci i objawy sa takie jak opisales: staly wzrost czasu renderingu kolejnych klatek. Masz dwie mozliwosci. Jedna to zrezygnowanie za cache, by wymusic solucje w kazdej klatce. Niestety wzrasta wtedy ryzyko flickeringu wiec, zazwyczaj trzeba podbic parametry by temu zapobiec. Drugi sposob to pozostawienie animation cache, ale mocne obnizenie "Rays per evaluation". Jakosc nie spadnie bo probki z roznych klatek sa do siebie dodawane, wiec ilosc probek i tak bedzie sporo wieksza niz ustawiles. 1
arturh Napisano 3 Grudzień 2009 Autor Napisano 3 Grudzień 2009 Tak, tak. Dzięki - myślę że właśnie tu był problem. Jako że deadline mnie przegonił poradziłem sobie jakoś kompozycją i liczeniem pojedynczych obiektów - ale jak tylko skończe to poeksperymentuje z tym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się