Jump to content

arturh

Members
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16 Good

About arturh

  • Rank
    Member
  1. jak w tytule, oto link: https://www.lightwave3d.com/crossgrade_promo/ Artur ps przeszedłem przez tą procedurę, trzeba wysłać screenshoty legalnego softu jaki się posiada (np. photoshop, after), dostaje się kod i z tym LW 2015 kosztował 2799 zł. Promocja tylko do 30.09 i do 30.09 trzeba wykorzystać kupon.
  2. Może mi ktoś wyjaśnić bo ja już głupi jestem... Szukałem odpowiedzi - ale nic nie mogę znaleźć :( Liczę prostą scenę - animację: kilka obiektów, kilka świateł i dookoła ImageWorld z hdri. Ruch jest obiektów i kamery. Światła niektóre stoją, niektóre się ruszają. Włączone radiosity. I tu zaczyna się problem. Liczę lwsn na kilku komputerach. I oczywiście jeżeli radiosity jest nie cachowane - to flickuje jak cholera. Więc przeliczam na jednym komputerze cache radiosity dla całej sceny (Bake Radiosity Cache). I teraz zonk! Jeżeli liczyłem pojedynczą klatkę a radiosity było liczone dla każdej oddzielnie (bez cache) to ramkę liczył 20 sek (radiosity) + 40 sek render właściwy. Teraz po przeliczeniu (cache) całości: radiosity liczy 0 sek (to oczywiste bo ma cache) ale klatkę liczy prawie 30 min (MINUT!!!). I to bez względu czy puszczam render na tej samej maszynie (tylko z wybranym cache i preprocess lock) czy na tych wielu komputerach po sieci. Oczywiście problem flickowania zniknął - ale nie doczekałem nigdy nawet 20 procent animacji bo to jest na już a nie na za pół roku :) To jak to jest? Co robię nie tak? ~a
  3. arturh

    Kupię LW (?)

    tak, tylko oni mają jakiś przelicznik z kosmosu :( 4 864,90 zł = $995 USD? po prawie 5 zł dolar? może mogą skupować :P ? ~a
  4. Już dość siedzenia po godzinach na firmowym sofcie :) Czas pomyśleć o LW do domu. Gdzie polecacie najtaniej? ~A
  5. Szukam, kombinuje i nic mi do głowy nie przychodzi :( Chciałbym przekształcić np jeden kieliszek w inny (czy butelkę, czy inny lathe obiekt) zmieniając dynamicznie (animując) jedynie ścieżkę wg której obiekt jest budowany. Kiedyś, dawno temu robiłem takie coś w Alias|Wavefront - ale na Lightwave się poddaje :( Morf nie wchodzi w rachubę bo strasznie pracochłonne byłoby przygotowanie drugiego obiektu z pierwszego. Do tego fazy posrednie -fuj... Kombinuję przez displacement/nodes i tam curve do stworzenia obwiedni (patrz załącznik) - i wszystko byłoby ok - ale nie da się animować wąsów od beziera :( tylko pozycje punktów w curve - chyba że czegoś nie znalazłem? please - jakieś pomysły? A
  6. Dobry, ja to już jestem starym człowiekiem i pamiętam jeszcze czasy LW na Amidze :) W pracy wykorzystuję go czasami do renderów prostych animacji opakowań produktów (kosmetyki, środki czystości itp). Od jakiegoś czasu, gdy porównuje jakość rednerów defaultowego renderera LW do V-Ray czy innych mental ray zastanawiam się czy nie zacząć używać jakiegoś innego renderera do LW. Co z praktyki byście polecili? Tylko miło by było żeby renderowało w łatwy sposób z poziomu LW, renderowało po sieci, nie miało kłopotów z radiosity i ogólnie działało? A! I jeszcze nie kosztowało góry złotych pieniążków :) ~A
  7. Dzięki tysiąckrotne! Właśnie o to mi chodziło. Choć rozwiązałem to wczoraj w nocy prawie tak samo. Obiekt, do niego kość sterująca obrotem i spline control. Jakoś nie rozumiem do końca idei displacement/dp itp Ja już stary jestem :) pierwszy lightwave to był 3.5 jeszcze na Amidze :) a jako że 3D jest mi tylko dodatkiem do właściwej pracy to za bardzo się nie zagłębiam... Jeszcze raz - dzięki! A
  8. Siedzę nad tym już ze 3 dni i nie mam pomysłu jak to zrobić. W uproszczeniu to ma być rzeźbiona rura którą chcę wygiąć do kształtu w layoucie (i to jest abecadło, np: spline control, kości czy curve conform). Ale dalej, taką powyginaną, muszę obracać wokół własnej osi (skręcać, obracać, jak to zwał tylko równocześnie całą na raz) i za nic nie mam pojęcia jak to zrobić... Na chłopski rozum to najpierw powinien LW obrócić obiekt wokół tej osi (to czego nie umiem) a potem dopiero takie coś transformować do krzywej - ale on tak nie chce... pomocy :) A
  9. znacie moze jakas duuuza biblioteke surface w szczegolnosci bazujaca na nodesach - tak jak ustawienia na stronie http://www.presetcentral.com/ tylko wiekszy wybor, albo do kupienia na plycie? pozdr Artur
  10. Witam, jestem głupi :) od kilku dni próbuję odtworzyć takie coś: niestety cały czas wychodzi mi takie paskudne coś: pomijam szklankę i jej szkło bo to jakoś obejdę ale problem mam z lekarstwami. We wzorcowym renderze wygląda to tak jakby refrakcja czytała jedynie jedno czy 2 załamania światła nie przejmując się resztą a w LW nie umiem tego zrobić. Tzn jeżeli ustawie parametr Ray Recursion Limit na np: 2 to dostaje mniej więcej to co bym chciał ale zamiast czytania tła czy ImageWorld itp LW wrzuca tam czerń. Pewnie coś źle robię od początku :( Dobrzy ludzie - ratunku! pozdr ~arturh
  11. Tak, tak. Dzięki - myślę że właśnie tu był problem. Jako że deadline mnie przegonił poradziłem sobie jakoś kompozycją i liczeniem pojedynczych obiektów - ale jak tylko skończe to poeksperymentuje z tym.
  12. Witam, pracuje właśnie nad projektem gdzie kilkadziesiąt nieskomplikowanych opakowań rozsuwa się i z pomiędzy nich wyjeżdża bohaterka. Wszystko piknie przygotowałem włączyłem radiosity aby pikne bardziej było i zaczeło się mielić. Klatki nie różnią się jakoś radykalnie między sobą przynajmniej na początku animacji. Po przeliczeniu kilku klatek, LW wskazywał że skończy za kilka godzin więc zadowolony poszedłem spać. Rano się obudziłem i okazało się iż przez noc przeliczył zaledwie 30 klatek i prognozuje że skończy liczyć za 120h. Hmm. Zdjąłem parametry radiosity, trochę zjechałem z antyaliasem i zapuściłem ponownie. Znów pierwsza klatkę policzył w niecałe 2 minuty, natępną trochę wolniej, ale im później tym znaaaacznie wolniej aż po 30 klatkach doszedł do 15 minut a niewiele się ona różni od pierwszej. Jestem na 1000% pewny że to problem z czymś z radiosity choć jak widzę w trakcie renderu to przyrost czasu jest na liczeniu klatki a nie radiosity... Hmm - jakiś pomysł, gdzie poszukać co tam może się dziać? pozdr arturh
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy