Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Tworzę długi przedmiot.

Tak wygląda maja UVW mapa:

http://img31.imageshack.us/img31/9636/ss20091203190035.jpg

Co zrobić aby wyrenderować ją do rozmiaru 1024x256 bez "ściskania"?

Jest to przedmiot do gry która obsługuje tekstury o bakach które są kolejną potęgą dwójki. Czyli aby nie marnować miejsca chciałbym mieć tą teksturę w rozmiarach 1024x256. Jak to zrobić?

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 710
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Rozciagnij wspolrzedne uv tak aby zajmowaly caly kwadrat (0,1)x(0,1).

 

Po prostu jesli podlozysz teksture 1024x256 to na jednej osi wspolrzedna

0.5 bedzie w plus, minus 512 pixelu, a na drugiej osi wspolrzedna 0.5 bedzie

na 128 pixelu.

 

o inny pomysl... mozesz tez wykorzystac reszte kwadratowej tekstury na

inne obiekty... atlasowanie tekstur (jesli sie nie musza tilowac w obu kierunkach)

mozna stosowac bez zmian nawet na bardzo starych silnikach, a nawet ma

to swoje zalety wydajnosciowe.

Napisano
  • Autor
Rozciagnij wspolrzedne uv tak aby zajmowaly caly kwadrat (0,1)x(0,1).

 

Po prostu jesli podlozysz teksture 1024x256 to na jednej osi wspolrzedna

0.5 bedzie w plus, minus 512 pixelu, a na drugiej osi wspolrzedna 0.5 bedzie

na 128 pixelu.

 

Jak dokładnie to zrobić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności