Alcor Napisano 3 Styczeń 2003 Napisano 3 Styczeń 2003 to jest niby dzial od 2d ale za bardzo nie wiedzialem gdzie moge wrzucic tego posta bo nie chodzi mi zbytnio o rysunki ani tymbardziej o textury, po prostu o grafe 2d. A dokladniej o kanal alpha. Mniej wiecej rozumiem o co w tym chodzi ale chcialbym aby ktos mi w miare dobrze wyjasnil gdzie i w jaki sposob to 100sowac, np za pomoca photoshopa, ale jak ktos ma rozeznanie w adobe after effects i wie jak laczyc animacje tak zeby wykorzystywac kanal o ktory mi chodzi to bylbym wdzieczny za slowa nauki (np w formie linku do tutka na ten temat). chodzi mi glownie o instrukcje na zasadzie \"co gdzie kliknac\" bo jak wspomnialem wyzej w dzialaniu alpha sie orientuje. I czy wogole zglaszam sie na wlasciwy adres? moze powinienem odwiedzic inne strony o tematyce bardziej skierowanej na adobe niz discreet? Tak czy siak wierze ze mimo iz nie ma tu dzialu fotomontaze i takie tam to znajdzie sie na forum ktos od tego typu spraw:)
Gotham Napisano 4 Styczeń 2003 Napisano 4 Styczeń 2003 Temat byl juz poruszony http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=1563
Alcor Napisano 4 Styczeń 2003 Autor Napisano 4 Styczeń 2003 no dobra, sorry ze otworzylem nowy temat. ale tamten w zasadzie duzo mi nie tlumaczyl - nadal nie wiem jak tworzyc mape kanalu alpha, najwyzej bede juz wiedzial jak ja wykorzystac w maxie i tyle. ale ja tylko prosze o jakis link do tutka jak ktos gdzies widzial, bo nauczanie kogos nieomalze od podstaw (no moze troche przsadzam) na forum nie jest chyba najlepszym pomyslem (no chyba ze temat nie jest taki trudny i nie wymaga wiele) pozdrawiam Alcor
Alcor Napisano 7 Styczeń 2003 Autor Napisano 7 Styczeń 2003 OK juz nie trzeba, Adek zamiescil link do tutoriali 2d
Gotham Napisano 7 Styczeń 2003 Napisano 7 Styczeń 2003 Nagrywaj rendering jako tiff, a sam cie zapyta czy chcesz aby kanal alpha takze byl zapisany (jako czwarty, obok czerwonego, zielonego i niebieskiego). Potem to walnij do maszynki skladajacej klatki do kupy w sofcie jakiego uzywasz, powinien sie zapytac czy ma wywalic tlo zgodnie z alpha. Druga metoda to klucz chromatyczny. Jako tlo dobierz kolor nie wystepujacy w scenie a w programie do skladu przy pomocy masek (roznie ten klucz jest nazywany) ustal kolor do wywalenia.
Alcor Napisano 7 Styczeń 2003 Autor Napisano 7 Styczeń 2003 dzieki. cos pokobinuje :) jak bede mial pytania to napisze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się