sicio Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Witam czy orientuje się ktoś jak w LW uzyskać efekt spawania...takie błyski? z góry dziękuję za pomoc
Alibaba Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 W miejscu spawania stawiasz Nulla i podpinasz do niego swiatlo punktowe z flara. Dodatkowo pod ten sam Null podpinasz emiter by iskry zasymulowac.
sicio Napisano 9 Grudzień 2009 Autor Napisano 9 Grudzień 2009 zrobiłem tak light->point i w opcjach trochę można się pobawić lens flare teraz mam pytanie jak ten emiter w ogóle stworzyć? bo nie czaję co to jest za funkcja w ogóle...(wiem że chodzi o rozprysk iskier) no i jeszcze takie pytanie jak ustawić żeby światło punktowe i emiter zaczęły świecić od innej niż klatka 0 np. w klatkach0-50 nic nie iskrzy, później 50- 100 światło punktowe się pali a emiter wysyła iskry które tak"strzelają" i następnie 100-150 znowu iskry i światło punktowe nie świecą, da się tak zrobić? i jak:P? z góry dzięki
Alibaba Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Emiter odpowiada za efekty czasteczkowe, czyli dla iskier bedzie jak znalazl. Najlatwiej go podpiac wchodzac do properties tego Nulla i w zakladce dynamic wybierajac emiter. NIe opisze dokladnie co w nim ustawic, bo opis opcji emitera by mi kilka stron zajal, wiec odsylam do manuala. Co do animacji intesywnosci to albo musisz zaanimowac intesywnosc swiatla punktowego, albo intesywnosc flary (flare intensity) wszystkie pola z parametrami maja obok przycisk z litera E. Oznacza to ze dany parametr mozna zaanimowac w graph editorze. I tu tak samo odsylam do manuala :P
Ziper Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 Wrzucam moja stara scenke przedstawiajaca efekt spawania ;) Uzywalem na niej takich efektow jak lensflare, particle, kolizje i animacje na klatkach kluczowych.
sicio Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Napisano 11 Grudzień 2009 no fajnie wyszło z tymi iskrami:P tez jakoś udało mi się zrobić:P nawet zauważyłem że da się importować obiekt ze sceny. Jednak u mnie w scenie przy renderowaniu nie pokazuje tych iskier:/... nie wiem jaka opcja renderowania za to odpowiada...zdaje się że wszystko ustawiłem tak jak i Ciebie w logo i lipa...jakieś pomysły?
Ziper Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 Musisz wlaczyc motion blur dla czastek i do tego jakis wiekszy poziom aa.
sicio Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Napisano 11 Grudzień 2009 (edytowane) a gdzie znajdę tą opcje motion blur dla cząstek i co to jest aa i gdzie w ogóle znajduje się bo jestem trochę zielony a muszę zrobić tą animację... i jeszcze gdzie znajduje się opcja która odpowiada za te cząsteczki(iskry) - jak długo palą się i czy da sie ustalić żeby iskry zaczęły się w scenie 20 a skończyły w 150 i jak to zrobić? Edytowane 11 Grudzień 2009 przez sicio
Ziper Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 (edytowane) Motion blur i aa(antialiasing) masz w oknie kamery. Ustawienia czastek zmieniasz w oknie properties do ktorego podczepiles emiter czastek. W przypadku sceny ktora wyslalem wybierz nulla sparks, wejdz w jego opcje, w zakladce dynamics wejdz w ustawienia FX Emitter. Tam w zakladce generator masz birth rate odpowiedzialne za to ile czastek ma sie narodzic na 1 klatke(w opcji nizej - "Generate by" mozesz zmienic na cos innego np na 1s). W zakladce Particle masz opcje Life Time(frame), odpowiada ona za czas zycia particla. Dobierajac odpowiednio te wartosci osiagniesz to o co pytales. Edytowane 12 Grudzień 2009 przez Ziper
sicio Napisano 12 Grudzień 2009 Autor Napisano 12 Grudzień 2009 po prostu nie założyłem na nulla hyper voxela (panel effets/ctrl F8/ volumetrics/ add volumetric ) ale już wszystko gra
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się