Jump to content

Ziper

Members
  • Content Count

    193
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Ziper last won the day on August 14 2010

Ziper had the most liked content!

Community Reputation

34 Excellent

About Ziper

  • Rank
    Member
  • Birthday 05/26/1982

City (optional)

  • Miasto
    Żywiec
  1. Ziper

    Gizmo ReSize

    Chyba tez z tym mialem kiedys podobny problem. Sprobuj uzyc "smooth scale" lub "move plus"+lpm na modelu gizmo(?).lwo, ktory znajduje sie w jednym z wielu folderow lw(uzyj wyszukiwarki windowsa).
  2. Tak, blending dostosuj eksperymentalnie Subdivision order musi byc first, poniewaz najpierw nastapi teselacja a potem displacement per pixel rozciagnie vertexy. SubD napewno wlaczone, a jesli chcesz wykluczyc z displacementu jakies czesci modelu, to uzyj monochromatycznej textury z uv dla modelu i blendingiem divide/substract, lub gdy bedzie potrzebna mniejsza dokladnosc to weightmapy.
  3. Handler "Normal Displacement" z gradientowa textura + lekki szum + offset disaplcementu wzgledem osi Y powinien sie idealnie sprawdzic. Jesli bedzie potrzebne cos bardziej zaawansowanego, to uzyjesz displacement na nodach.
  4. Hej Niestety nie ma takiej możliwości, a szkoda bo implementacja sortowania nawet przy tak topornych kontrolkach jakie istnieja w lw jest mozliwa. Sam sobie zaimplementowalem do wlasnych pluginow taka opcje dla lw9.6, dla w lw10+ gdzie interfejs oparty jest na Qt(?) dodanie takich opcji powinno byc jeszcze prostsze. Newtek powinien juz dawno dodac taka mozliwosc! Pozdrawiam
  5. Czesc Takie problemy powoduja najczesciej zewnetrzne wtyczki, dlatego proponuje edycje pliku sceny w celu "odczepienia" skojarzonych wtyczek od obiektu. Majac nazwe obiektu otworz plik sceny w notatniku, znajdz plik lwo do ktorego nalezy po wpisie "LoadObjectLayer 1 10000000 nazwaobiektu.lwo". Jesli usuwany obiekt znajduje sie w jednym pliku lwo razem z innymi warstwami, to musisz go zidentyfikowac po numerze warstwy liczonej od 1, numerek warstwy jest podany jako pierwszy argument "LoadObjectLayer WARSTWA ...". Potem ponizej znajdz pierwszy wpis w formacie "Plugin TypPlugina 1 NazwaPlugina" i usun wszystko ponizej do konca wpisu "EndPlugin". Powtorz czynnosc do ostatniej wtyczki przypisanej temu obiektowi. Dodatkowo jesli znajdziesz nazwe pliku obiektu w innym miejscu, to usun caly rzad w ktorym sie znajduje. Na koncu zapisz scene(wczesniej zrob kopie zapasowa !!), zaladuj do layouta i sprobuj usunac obiekt. Powodzenia!
  6. Najlepiej uruchomic serwer VNC na PC/Mac`u, gdzie jest uruchomiony lightwave. Na ipadzie/iphonie odpalamy VNC client i mamy bezposredni dostep do lightwave`a.
  7. http://www.lwplugindb.com/Plugin.aspx?id=a9d8c3eb Ja uzywam tego skryptu do wstepnych ustawien rigow. W sumie to chodzi o dwie najwazniejsze opcje: Record the pivot rotation oraz Record the rest position rotation.
  8. Wybierz Floor, wejdz w okno motions, zakladka rotations, tam wybierz Rotation Item jako Camera i Heading Controller jako Same as Item. Mozna to jeszcze zrealizowac poprzez expressionsy ale tutaj jest wiecej babrania - tworzenia wektora front, przeliczanie heading.
  9. Vademecum Profesjonalisty to imo najlepsza ksiazka o lw w jezyku polskim. Wiekszosc informacji ktore zawiera jest aktualnych ale, niektore zostaly zastapione nowymi narzedziami/technikami. Najlepsze do nauki sa dokumentacje dolaczone bezposrednio do lw i helpy z sdk.
  10. Hej Do takich zadan uzywa sie expressionow w edytorze krzywych. Pelno gotowych wyrazen masz dostepnych w Builderze (zakaldka expressions). Dla uzyskania wymaganego efektu wystarczy obliczyc odleglosc pomiedzy null-A i null-B. Wynik mozna odrazu wstawic jako skale null-B. Wyrazenie w tym przypadku wyglada tak: vmag( nA.wpos(Time)- nB.wpos(Time)) , przy odleglosci null-Anull-B==0 skala null-B wyniesie 0. Dodajac offset do wyraznienia zmieniasz poziom skali, np.: vmag( nA.wpos(Time)- nB.wpos(Time))*2.0 spowoduje ze krawdz null-B o rozmiarze xyz(1.0,1.0,1.0) bedzie zawsze stykac sie ze srodkiem null-A. W zalaczniku scena z pierwszym wyrazeniem. Aa i co to ma wspolnego z hierarchia ? :p Pozdrawiam SCEN01_a.zip
  11. Najlepiej bedzie jak przekierujesz sciezki konfiguracyjne do osobnych folderow tworzac skrot do exekow i dodajac argument -c"c:\xxx\configLW9.6-32" lub -c"c:\xxx\configLW9.6-64". Licencje automatycznie powinny trafiac do wlasciwych folderow w zaleznosci od wersji lw.
  12. Widac chlopaki z Newteka ostro wzieli sie do roboty bo tak znaczacych zmian dawno nie widzialem w lw :)
  13. Ziper

    modeler - bevel

    http://www.softgeometry.jp/lightwave/lightwave3d/bevelpp/
  14. Zmienic rozmiar okna effects da sie tylko zewnetrznym programem zmieniajac jego styl, ale to nic nie da, poniewaz kontrolki maja ustalony staly rozmiar i ignoruja zmiane rozmiaru okna "rodzica". Napisz na forum newteka w temacie nowych feautersow, moze dodadza w przyszlosci to o co prosisz.
  15. Hej. Nie ma takiej mozliwosci. Pusty obszar pod zakladkami ktore pokazales zarezerwowany jest dla opcji klas pluginow typu environment.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy