Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam czy orientuje się ktoś jak w LW uzyskać efekt spawania...takie błyski?

z góry dziękuję za pomoc

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W miejscu spawania stawiasz Nulla i podpinasz do niego swiatlo punktowe z flara. Dodatkowo pod ten sam Null podpinasz emiter by iskry zasymulowac.

Napisano
  • Autor

zrobiłem tak

light->point

i w opcjach trochę można się pobawić lens flare

teraz mam pytanie jak ten emiter w ogóle stworzyć? bo nie czaję co to jest za funkcja w ogóle...(wiem że chodzi o rozprysk iskier)

no i jeszcze takie pytanie jak ustawić żeby światło punktowe i emiter zaczęły świecić od innej niż klatka 0 np. w klatkach0-50 nic nie iskrzy, później 50- 100 światło punktowe się pali a emiter wysyła iskry które tak"strzelają" i następnie 100-150 znowu iskry i światło punktowe nie świecą, da się tak zrobić? i jak:P? z góry dzięki

Napisano

Emiter odpowiada za efekty czasteczkowe, czyli dla iskier bedzie jak znalazl. Najlatwiej go podpiac wchodzac do properties tego Nulla i w zakladce dynamic wybierajac emiter.

NIe opisze dokladnie co w nim ustawic, bo opis opcji emitera by mi kilka stron zajal, wiec odsylam do manuala. Co do animacji intesywnosci to albo musisz zaanimowac intesywnosc swiatla punktowego, albo intesywnosc flary (flare intensity) wszystkie pola z parametrami maja obok przycisk z litera E. Oznacza to ze dany parametr mozna zaanimowac w graph editorze. I tu tak samo odsylam do manuala :P

Napisano

Wrzucam moja stara scenke przedstawiajaca efekt spawania ;)

 

Uzywalem na niej takich efektow jak lensflare, particle, kolizje i animacje na klatkach kluczowych.

Napisano
  • Autor

no fajnie wyszło z tymi iskrami:P tez jakoś udało mi się zrobić:P nawet zauważyłem że da się importować obiekt ze sceny. Jednak u mnie w scenie przy renderowaniu nie pokazuje tych iskier:/... nie wiem jaka opcja renderowania za to odpowiada...zdaje się że wszystko ustawiłem tak jak i Ciebie w logo i lipa...jakieś pomysły?

Napisano

Musisz wlaczyc motion blur dla czastek i do tego jakis wiekszy poziom aa.

Napisano
  • Autor

a gdzie znajdę tą opcje motion blur dla cząstek i co to jest aa i gdzie w ogóle znajduje się bo jestem trochę zielony a muszę zrobić tą animację...

i jeszcze gdzie znajduje się opcja która odpowiada za te cząsteczki(iskry) - jak długo palą się i czy da sie ustalić żeby iskry zaczęły się w scenie 20 a skończyły w 150 i jak to zrobić?

Edytowane przez sicio

Napisano

Motion blur i aa(antialiasing) masz w oknie kamery. Ustawienia czastek zmieniasz w oknie properties do ktorego podczepiles emiter czastek. W przypadku sceny ktora wyslalem wybierz nulla sparks, wejdz w jego opcje, w zakladce dynamics wejdz w ustawienia FX Emitter. Tam w zakladce generator masz birth rate odpowiedzialne za to ile czastek ma sie narodzic na 1 klatke(w opcji nizej - "Generate by" mozesz zmienic na cos innego np na 1s). W zakladce Particle masz opcje Life Time(frame), odpowiada ona za czas zycia particla. Dobierajac odpowiednio te wartosci osiagniesz to o co pytales.

Edytowane przez Ziper

Napisano
  • Autor

po prostu nie założyłem na nulla hyper voxela (panel effets/ctrl F8/ volumetrics/ add volumetric ) ale już wszystko gra

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności