Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Czytałem kiedyś o całkiem dobrej alternatywie dla motion capture, a mianowicie chodzi o animację naturalnego ruchu człowieka (np. podczas uprawiania sportu) na podstawie filmu w tle z różnych stron. Podobno można na podstawie ruchu z filmu poruszać bipedem i w ten sposób uzyskać niezłą animację. Nie wiem za bardzo jak to zrobić, a nie mogę znaleźć tego posta. Bardzo proszę o jakieś informacje na ten temat. Pozdro!

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Statyczna kamera. Nagrywasz klip z ruchomym obiektem - najlepiej na dwie (lub więcej) kamery - podstawą będzie ujęcie z którego widać najwięcej ruchu - np. dla idącego człowieka będzie to ujęcie z boku. (+ dodatkowe ujęcie z przodu).

2. Ładujesz ujęcie jako background do viewport'u w programie w którym będziesz animował. Ustalasz położenie kamery, ogniskową, i skalę przestrzeni.

3. Dopasowujesz obiekt do ujęcia, ustawiasz pozycję dla punktów kluczowych w ruchu, dopieszczasz wszystko pomiędzy kluczami i regulujesz węzły. (Ostatnie co chciałbyś zrobić to ustawiać klatka po klatce poszczególne fazy ruchu - w efekcie mogłoby to wyglądać jak animacja poklatkowa wykonana na plastelinowym ludku - choć i to ma swoje dobre - plastycznie - strony). Koniecznie sprawdzaj jak ruch wygląda ze wszystkich stron i nanoś poprawki - choć czasem kiedy ruch ma służyć ujęciu z jednej strony - skupiasz się na tym co w efekcie będzie widoczne.

4. Jeśli masz ujęcie z dodatkowej kamery, możesz zweryfikować ruch jaki Ci wyszedł i dodać ruch w "brakującej osi" - poprzednie ujęcie nie uwzględniało przecież głębi.

Napisano

Dzięki, dzięki! Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Jeszcze za wczasu się zapytam czy mogą występować problemy z prędkością tego filmu w tle, bo w tym poście, w którym o tym czytałem, gościu miał go trochę za szybko. Może wystarczy wydłużyć czas animacji? Nie wiem jak to będzie, bo nie mam jeszcze tego filmika ( muszę czekać na drugą kamerę ), ale jak faktycznie są jakieś zonki, to powiedzcie od razu. Z góry dzięki i POZDRO!

Napisano

Aby uniknąć problemów typu różny "framerate" - przygotuj sobie filmik z ruchem jako sekwencję plików np. JPG (przy okazji możesz skontrastować sobie klip żeby mieć lepszy wgląd w jakieś szczegóły)- wtedy każda klatka JPG przypadnie na jedną klatkę na timelinie w programie którego używasz do animowania.

 

pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności