Markus King Napisano 10 Grudzień 2009 Share Napisano 10 Grudzień 2009 Witam! Czytałem kiedyś o całkiem dobrej alternatywie dla motion capture, a mianowicie chodzi o animację naturalnego ruchu człowieka (np. podczas uprawiania sportu) na podstawie filmu w tle z różnych stron. Podobno można na podstawie ruchu z filmu poruszać bipedem i w ten sposób uzyskać niezłą animację. Nie wiem za bardzo jak to zrobić, a nie mogę znaleźć tego posta. Bardzo proszę o jakieś informacje na ten temat. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebx Napisano 10 Grudzień 2009 Share Napisano 10 Grudzień 2009 Chodzi Ci o cos w stylu blueprintow?(tylko zamiast obrazka film)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly Napisano 10 Grudzień 2009 Share Napisano 10 Grudzień 2009 1. Statyczna kamera. Nagrywasz klip z ruchomym obiektem - najlepiej na dwie (lub więcej) kamery - podstawą będzie ujęcie z którego widać najwięcej ruchu - np. dla idącego człowieka będzie to ujęcie z boku. (+ dodatkowe ujęcie z przodu). 2. Ładujesz ujęcie jako background do viewport'u w programie w którym będziesz animował. Ustalasz położenie kamery, ogniskową, i skalę przestrzeni. 3. Dopasowujesz obiekt do ujęcia, ustawiasz pozycję dla punktów kluczowych w ruchu, dopieszczasz wszystko pomiędzy kluczami i regulujesz węzły. (Ostatnie co chciałbyś zrobić to ustawiać klatka po klatce poszczególne fazy ruchu - w efekcie mogłoby to wyglądać jak animacja poklatkowa wykonana na plastelinowym ludku - choć i to ma swoje dobre - plastycznie - strony). Koniecznie sprawdzaj jak ruch wygląda ze wszystkich stron i nanoś poprawki - choć czasem kiedy ruch ma służyć ujęciu z jednej strony - skupiasz się na tym co w efekcie będzie widoczne. 4. Jeśli masz ujęcie z dodatkowej kamery, możesz zweryfikować ruch jaki Ci wyszedł i dodać ruch w "brakującej osi" - poprzednie ujęcie nie uwzględniało przecież głębi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hrydek Napisano 10 Grudzień 2009 Share Napisano 10 Grudzień 2009 Rotoskopia sie to zwie. Skuteczne, pogardzane. http://en.wikipedia.org/wiki/Rotoscoping Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markus King Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2009 Dzięki, dzięki! Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Jeszcze za wczasu się zapytam czy mogą występować problemy z prędkością tego filmu w tle, bo w tym poście, w którym o tym czytałem, gościu miał go trochę za szybko. Może wystarczy wydłużyć czas animacji? Nie wiem jak to będzie, bo nie mam jeszcze tego filmika ( muszę czekać na drugą kamerę ), ale jak faktycznie są jakieś zonki, to powiedzcie od razu. Z góry dzięki i POZDRO! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly Napisano 11 Grudzień 2009 Share Napisano 11 Grudzień 2009 Aby uniknąć problemów typu różny "framerate" - przygotuj sobie filmik z ruchem jako sekwencję plików np. JPG (przy okazji możesz skontrastować sobie klip żeby mieć lepszy wgląd w jakieś szczegóły)- wtedy każda klatka JPG przypadnie na jedną klatkę na timelinie w programie którego używasz do animowania. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się