Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam! Czytałem kiedyś o całkiem dobrej alternatywie dla motion capture, a mianowicie chodzi o animację naturalnego ruchu człowieka (np. podczas uprawiania sportu) na podstawie filmu w tle z różnych stron. Podobno można na podstawie ruchu z filmu poruszać bipedem i w ten sposób uzyskać niezłą animację. Nie wiem za bardzo jak to zrobić, a nie mogę znaleźć tego posta. Bardzo proszę o jakieś informacje na ten temat. Pozdro!

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chodzi Ci o cos w stylu blueprintow?(tylko zamiast obrazka film)?

Napisano

1. Statyczna kamera. Nagrywasz klip z ruchomym obiektem - najlepiej na dwie (lub więcej) kamery - podstawą będzie ujęcie z którego widać najwięcej ruchu - np. dla idącego człowieka będzie to ujęcie z boku. (+ dodatkowe ujęcie z przodu).

2. Ładujesz ujęcie jako background do viewport'u w programie w którym będziesz animował. Ustalasz położenie kamery, ogniskową, i skalę przestrzeni.

3. Dopasowujesz obiekt do ujęcia, ustawiasz pozycję dla punktów kluczowych w ruchu, dopieszczasz wszystko pomiędzy kluczami i regulujesz węzły. (Ostatnie co chciałbyś zrobić to ustawiać klatka po klatce poszczególne fazy ruchu - w efekcie mogłoby to wyglądać jak animacja poklatkowa wykonana na plastelinowym ludku - choć i to ma swoje dobre - plastycznie - strony). Koniecznie sprawdzaj jak ruch wygląda ze wszystkich stron i nanoś poprawki - choć czasem kiedy ruch ma służyć ujęciu z jednej strony - skupiasz się na tym co w efekcie będzie widoczne.

4. Jeśli masz ujęcie z dodatkowej kamery, możesz zweryfikować ruch jaki Ci wyszedł i dodać ruch w "brakującej osi" - poprzednie ujęcie nie uwzględniało przecież głębi.

Napisano
  • Autor

Dzięki, dzięki! Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Jeszcze za wczasu się zapytam czy mogą występować problemy z prędkością tego filmu w tle, bo w tym poście, w którym o tym czytałem, gościu miał go trochę za szybko. Może wystarczy wydłużyć czas animacji? Nie wiem jak to będzie, bo nie mam jeszcze tego filmika ( muszę czekać na drugą kamerę ), ale jak faktycznie są jakieś zonki, to powiedzcie od razu. Z góry dzięki i POZDRO!

Napisano

Aby uniknąć problemów typu różny "framerate" - przygotuj sobie filmik z ruchem jako sekwencję plików np. JPG (przy okazji możesz skontrastować sobie klip żeby mieć lepszy wgląd w jakieś szczegóły)- wtedy każda klatka JPG przypadnie na jedną klatkę na timelinie w programie którego używasz do animowania.

 

pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności