Gość inkipinki Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 Witam, przeglądałam już temat na tym forum dotyczący różnych systemów operacyjnych (i rozwiązań mental ray fatal error) ale niestety dalej nie wiem jak rozwiązać mój problem. Dopiero niedawno zaczęłam robić wizualizacje architektoniczne w 3d maxie (mam wersję 2010). Pracuję na laptopie HP Pavilion DV5-1170ew (Intel Core 2 Duo P8400 2.26 GHz, 4 GB DDR2, GeForce 9600M GT 512 MB, Vista Home Premium 32bit). Problem polega na tym, że nie mogę wyrenderować niczego większego niż 1200*900 (final gather ustawione na high). Przy innych ustawieniach program się zamyka po ok. 60% renderowania. Czy może to być wina sprzętu? A może bardziej ustawień 3d maxa (po instalacji raczej żadnych nie zmieniałam)? Jeżeli jest to wina sprzętu to czy coś pomoże zmiana systemu na 64bitowy żeby widział całe 4Gb ramu (i wtedy np. dołożenie ramu do 6gb)? Jeżeli system to jaki? xp64 czy win7 64? Z góry dzięki za odpowiedzi ;)
Bacry Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 W menu rendering włącz mental ray message window. tam zaznacz information progres i zobacz jakie daje informacje mental czy ma za mało pamięci.
Gość inkipinki Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 włączyłam mental ray message window, wypisalo mi to: MEM 0.3 info : ================ memory error post-mortem ================ MEM 0.3 info : -------- memory summary -------- MEM 0.3 info : module max MB curr MB %bytes MEM 0.3 info : MSG 7 7 68.57 MEM 0.3 info : DB 1 1 9.64 MEM 0.3 info : RMSL 1 1 9.54 MEM 0.3 info : other 1 12.25 MEM 0.3 info : MEM 0.3 info : total 10 100.00 MEM 0.3 info : MEM 0.3 info : max heap memory approx. 212 MB, now approx. 28 MB MEM 0.3 info : -------- database summary -------- DB 0.3 info : database elements by module: DB 0.3 info : jobs MB #jobs MB #nonjobs module DB 0.3 info : 0 0 13 5729 API DB 0.3 info : DB 0.3 info : database elements by type: DB 0.3 info : jobs MB #jobs MB #nonjobs type DB 0.3 info : 0 0 12 729 40 nbox DB 0.3 info : 0 1462 2 7953 other DB 0.3 info : DB 0.3 info : 0 1462 14 8682 total MEM 0.3 info : run with '-message mem debug --' for more info. MEM 0.3 info : please try lower -memory settings. MEM 0.3 info : allocation of 193028964 bytes in allocate line 0 failed: flushing MEM 0.3 info : Trying to flush 149 megabytes, JOB 0.1 debug: cache flush: yields nothing. JOB 0.1 debug: cache flush: yields nothing. JOB 0.1 debug: cache flush: yields nothing. JOB 0.1 debug: cache flush: yields nothing. JOB 0.1 debug: cache flush: yields nothing. MEM 0.3 fatal 031008: can't allocate 193028964 bytes. MEM 0.3 fatal 031008: can't allocate 193028964 bytes.
grizleyd Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 (edytowane) MEM 0.3 fatal 031008: can't allocate 193028964 bytes. MEM 0.3 fatal 031008: can't allocate 193028964 bytes. tu jest chyba "pies pogrzebany" potrzebne jest tyle 193028964 a w systemie wolnej pam. brak :) jednym zdaniem nie posiadasz tyle wolnego ramu ile potrzeba do sceny czyli ponad 1,9 gb w lapku masz 4gb vista widzi ~3gb i zeżre pewnie ~1gb 3dmax na start 300 mb wiec liczby mowia same za siebie "out of memory" Edytowane 11 Grudzień 2009 przez grizleyd
Gość inkipinki Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 MEM 0.3 fatal 031008: can't allocate 193028964 bytes. MEM 0.3 fatal 031008: can't allocate 193028964 bytes. tu jest chyba "pies pogrzebany" potrzebne jest tyle 193028964 a w systemie wolnej pam. brak jednym zdaniem nie posiadasz tyle wolnego ramu ile potrzeba do sceny czyli ponad 1,9 gb a 193028964 bajtów to po przeliczeniu nie jest przypadkiem 184mb a nie 1,9Gb? :) jeżeli coś nie tak rozumuję to poprawcie ;)
grizleyd Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 (edytowane) a 193028964 bajtów to po przeliczeniu nie jest przypadkiem 184mb a nie 1,9Gb? :) jeżeli coś nie tak rozumuję to poprawcie ;) no fakt nie zauważyłem tego przedrostka , wiec 193028964 to pewnie nie ilosc jaka jest w calosci potrzebna tylko ta ile jest za mało hmm? a może spróbuj pościć Render z lini komend bez uruchomionego maxa ? zawsze możesz trochę ramu zaoszczędzić Edytowane 11 Grudzień 2009 przez grizleyd
Bacry Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 w zakładce processing masz opcje dotyczące pamięci. może to pomoże. i jeszcze na cgtalk napisali: I cut the BSP numbers to half of what it was (15,25) and this worked like a dream. a autodesk radzi: * If you are running on a 32-bit system, try rendering on a 64-bit system. On a 32-bit system, you have access to at most 2GB of memory. o On 32-bit Windows XP, you can try setting the /3GB switch to get access to more memory. On Windows Vista and later versions of Windows, use the IncreaseUserVA element in BCDEdit. * In the mental ray renderer options, go to the Optimization tab and set a memory limit (for a start, try half of the available RAM as a limit eg 1024 on a 32-bit Windows box). * Try using the Optimize for heavy scene settings. * Render from the command line with xsibatch. * Don’t try to render large frame sets (eg 100 frames). Instead, render one frame at a time. * Try setting the MI_FORCE_OLD_BSP environment variable to force the use of BSP instead of BSP2. * What render settings have been changed from the defaults? Try adjusting those. For example, if you changed the Antialiasing settings you may need to adjust those. * How large are the textures being used? Can textures be memory mapped? tylko to ostatnie to z xsi ale może coś się da zaadaptować :D
Rekomendowane odpowiedzi