Skocz do zawartości

3ds max problem z renderowaniem - wymiana sprzętu czy zmiana os?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość inkipinki
Napisano

Witam,

 

przeglądałam już temat na tym forum dotyczący różnych systemów operacyjnych (i rozwiązań mental ray fatal error) ale niestety dalej nie wiem jak rozwiązać mój problem.

 

Dopiero niedawno zaczęłam robić wizualizacje architektoniczne w 3d maxie (mam wersję 2010).

Pracuję na laptopie HP Pavilion DV5-1170ew (Intel Core 2 Duo P8400 2.26 GHz, 4 GB DDR2, GeForce 9600M GT 512 MB, Vista Home Premium 32bit).

 

Problem polega na tym, że nie mogę wyrenderować niczego większego niż 1200*900 (final gather ustawione na high). Przy innych ustawieniach program się zamyka po ok. 60% renderowania.

 

Czy może to być wina sprzętu? A może bardziej ustawień 3d maxa (po instalacji raczej żadnych nie zmieniałam)?

Jeżeli jest to wina sprzętu to czy coś pomoże zmiana systemu na 64bitowy żeby widział całe 4Gb ramu (i wtedy np. dołożenie ramu do 6gb)? Jeżeli system to jaki? xp64 czy win7 64?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi ;)

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W menu rendering włącz mental ray message window. tam zaznacz information progres i zobacz jakie daje informacje mental czy ma za mało pamięci.

Gość inkipinki
Napisano

włączyłam mental ray message window, wypisalo mi to:

 

MEM  0.3  info : ================ memory error post-mortem ================
MEM  0.3  info : -------- memory summary --------
MEM  0.3  info :   module    max MB    curr MB    %bytes
MEM  0.3  info :      MSG         7         7     68.57
MEM  0.3  info :       DB         1         1      9.64
MEM  0.3  info :     RMSL         1         1      9.54
MEM  0.3  info :    other                   1     12.25
MEM  0.3  info :  
MEM  0.3  info :    total                  10    100.00
MEM  0.3  info :  
MEM  0.3  info :   max heap memory approx. 212 MB, now approx. 28 MB
MEM  0.3  info : -------- database summary --------
DB   0.3  info : database elements by module:
DB   0.3  info :   jobs MB    #jobs     MB #nonjobs   module
DB   0.3  info :         0        0     13     5729   API
DB   0.3  info :  
DB   0.3  info : database elements by type:
DB   0.3  info :   jobs MB    #jobs     MB #nonjobs   type
DB   0.3  info :         0        0     12      729   40 nbox
DB   0.3  info :         0     1462      2     7953   other
DB   0.3  info :  
DB   0.3  info :         0     1462     14     8682   total
MEM  0.3  info : run with '-message mem debug --' for more info.
MEM  0.3  info : please try lower -memory settings.
MEM  0.3  info : allocation of 193028964 bytes in allocate line 0 failed: flushing
MEM  0.3  info : Trying to flush 149 megabytes, 
JOB  0.1  debug: cache flush: yields nothing.
JOB  0.1  debug: cache flush: yields nothing.
JOB  0.1  debug: cache flush: yields nothing.
JOB  0.1  debug: cache flush: yields nothing.
JOB  0.1  debug: cache flush: yields nothing.
MEM  0.3  fatal  031008: can't allocate 193028964 bytes.
MEM  0.3  fatal  031008: can't allocate 193028964 bytes.

Napisano (edytowane)

MEM 0.3 fatal 031008: can't allocate 193028964 bytes.

MEM 0.3 fatal 031008: can't allocate 193028964 bytes.

tu jest chyba "pies pogrzebany" potrzebne jest tyle 193028964 a w systemie wolnej pam. brak :)

jednym zdaniem nie posiadasz tyle wolnego ramu ile potrzeba do sceny czyli ponad 1,9 gb

 

w lapku masz 4gb vista widzi ~3gb i zeżre pewnie ~1gb 3dmax na start 300 mb wiec liczby mowia same za siebie "out of memory"

Edytowane przez grizleyd
Gość inkipinki
Napisano
MEM 0.3 fatal 031008: can't allocate 193028964 bytes.

MEM 0.3 fatal 031008: can't allocate 193028964 bytes.

tu jest chyba "pies pogrzebany" potrzebne jest tyle 193028964 a w systemie wolnej pam. brak

jednym zdaniem nie posiadasz tyle wolnego ramu ile potrzeba do sceny czyli ponad 1,9 gb

 

a 193028964 bajtów to po przeliczeniu nie jest przypadkiem 184mb a nie 1,9Gb? :)

jeżeli coś nie tak rozumuję to poprawcie ;)

Napisano (edytowane)
a 193028964 bajtów to po przeliczeniu nie jest przypadkiem 184mb a nie 1,9Gb? :)

jeżeli coś nie tak rozumuję to poprawcie ;)

 

no fakt nie zauważyłem tego przedrostka , wiec 193028964 to pewnie nie ilosc jaka jest w calosci potrzebna tylko ta ile jest za mało hmm?

 

 

a może spróbuj pościć Render z lini komend bez uruchomionego maxa ? zawsze możesz trochę ramu zaoszczędzić

Edytowane przez grizleyd
Napisano

w zakładce processing masz opcje dotyczące pamięci. może to pomoże.

i jeszcze na cgtalk napisali:

I cut the BSP numbers to half of what it was (15,25) and this worked like a dream.

 

a autodesk radzi:

 

* If you are running on a 32-bit system, try rendering on a 64-bit system. On a 32-bit system, you have access to at most 2GB of memory.

o On 32-bit Windows XP, you can try setting the /3GB switch to get access to more memory. On Windows Vista and later versions of Windows, use the IncreaseUserVA element in BCDEdit.

* In the mental ray renderer options, go to the Optimization tab and set a memory limit (for a start, try half of the available RAM as a limit eg 1024 on a 32-bit Windows box).

* Try using the Optimize for heavy scene settings.

* Render from the command line with xsibatch.

* Don’t try to render large frame sets (eg 100 frames). Instead, render one frame at a time.

* Try setting the MI_FORCE_OLD_BSP environment variable to force the use of BSP instead of BSP2.

* What render settings have been changed from the defaults? Try adjusting those.

For example, if you changed the Antialiasing settings you may need to adjust those.

* How large are the textures being used? Can textures be memory mapped?

 

tylko to ostatnie to z xsi ale może coś się da zaadaptować :D




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności