Skocz do zawartości

Kontury liter z pliku graficznego


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Musisz zmienić bitmapę na krzywe. Wpisanie w google "zmienić bitmapę na krzywe" naprowadzi cię na dobrą drogę. Potem zaczynają się schodki. Poszukam postu w którym było coś na ten temat.

 

EDIT: Opcja 2 - dobrać czcionkę i wpisać to jako tekst w maxie

EDIT2: Jeśli jednak zdecydujesz się na zamianę na krzywe - ja zapisuje plik jako *.ai i wtedy:

 

Czas na małe TIPs&TRICKs

 

1. Lepiej przeskalować obiekt przed zapisem w illustaratorze (nawet 100x) Po imporcie w maxie nie będziemy mieli problemów z weldem o wartościach mniejszych niż 1 (przy małej skali może się zdarzyć że nawet weld o wartości 0,001 połączy nam wszystkie vertexy.

2. Przed zapisem, w ilustartorze, przekształć obiekt w krzywe, sprawdź czy nie ma błędów, czy obiekty są zamknięte itp.

3. Zapisuj plik w najniższych wersjach illustratora (3,4, góra 5.5) Jako standard przyjmij 5.5, jeśli będą kłopoty - w niższej wersji. (mi czasami pomagało)

4. Przed importem *.ai zapisz scenę maxa. Jeśli masz rozbudowany plik .ai chwilę zajmie mu wczytanie pliku, a podczas weldowania, gdyby pojawiły się jakieś błędy może wywalić ci maxa.

5. Sama kwestia weldowania jest prosta, wybierasz vertex ctr+a i weld z niską wartością.

6. I tutaj nieprzyjemna rzecz. Często po convercie na poly występują błędy. Ja poprawiałem to zawsze ręcznie, ale może ktoś ma prostsze metody.

Edytowane przez PICsell
Napisano

a opcja obrysowania tego napisu w 3d studio za pomocą spline? to nie jest jakiś mega skomplikowany układ graficzny więc w godzinę bez problemu da się to objechać.

 

Później extrude czy tam co chcesz z tym zrobić bez problemu się da.

Napisano (edytowane)

W sumie można też modelować to ze plane'a, więcej pracy ale bez problemów przejdziesz w bryłę. Zależy co planujesz robić.

 

Edit: Możesz też na postawie pliku graficznego dobrać czcionkę z "automatu" http://new.myfonts.com/WhatTheFont/

 

Czyli: http://new.myfonts.com/WhatTheFont/Option3?imageid=16596063&id=000359e04b03531b000c288700000be7&glyphcount=12&wtfserver=node5.ric.mf&md5=0a8c5f9a05bcafeb649e4a29bcd95d22

Edytowane przez PICsell
Napisano

Dzięki wszystkim za tak silny odzew! :) Z tego co tu wyczytałem, najbardziej odpowiednim zastosowaniem wydaje sie byc displacement. Z racji, że dopiero zaczynam przygode z modelowaniem 3D, musialem dzis sie sporo nasiedziec i naczytać o teksturowaniu i nakladaniu displacementu :) Ale udało się, chociaż nie do końca.

 

Problem polega na tym, że nie wiem dlaczego wychodzą takie schodki. Na pewno nie wynika to z niskiej rozdzielczosci obrazu bo obraz jest dosc duzy. Czyzby wynikalo to z jakiejs rozdzielczosci powierzchni na ktorej robie displacement? Czy da sie uzyskac gładki efekt? Na dodatek litery zamiast się 'wtapiac', 'wychodza' z powierzchni :/

 

85eb5f544473f297e9477a7c8986d0.png

Napisano

"Z tego co tu wyczytałem, najbardziej odpowiednim zastosowaniem wydaje sie byc displacement" - no raczej bym polemizował...

 

Wymodeluj sobie ten napis po prostu, wygnij modyfikatorem Bend (musisz mieć wystarczającą ilość podziałów żeby się ładnie wygiął) i nawet zwykłym boleanem wytnij w tym opakowaniu.

Napisano
Loki - nie zgodze sie :) akurat na krzywych powierzchniach boolean to najgorsza metoda. Displacew tym przypadku bedzie najlepszy. Z tego wzgledu, ze ciecie siatki naruszy jej krzywizne (a tym samym odbicia) - siatka nie bedzie czysta, a czyszczenie ja jeszcze pogorszy pod wzgledem krzywizn. dodawanie zaokraglonych brzegow bedzie jeszcze bardziej problematyczne. Mowie to z autopsji, bo wlasnie siedze nad projektem tego typu i testowalem wszystkie mtody.

 

 

WYSOKA rozdzielczosc bitmapy na displace plus lekko zburowane edge da Ci odpowiednik meshowych filletow na krawedziach. Zeby byla wklesla, ustaw displace na wartosci minusowe. Dobrze ejst jak siatka jest dosyc gesta. Pobaw sie tez ustawieniami displace'a - idziesz w dobra strone.

 

Tu masz linka do podobnego watku:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=63195

 

tam tez zamiescilem podglad jak to moze wygladac z dobrze przygotowana mapka displace.

 

Do dziela!

 

nie pozostaje mi nic innego jak przyznać Ci rację. fakt nie pomyślałem o krzywiźnie kuli (godzina 2:30 w nocy nie sprzyja mądrym radom z mojej strony :D).

Napisano

Pokombinowałem trochę, okazuje się ze faktycznie główną rolę odgrywa tu gęstość siatki. Jednak nie jestem jeszcze na tyle obeznany, żeby odpowiednio dopasować te ustawienia, więc efekt nie jest dokladnie taki jak byc powinien :) Oto efekt jaki udało się uzyskać, nie wiem czy jest sens nadal coś w tym zmieniać, bo jest to tylko model "szkoleniowy", ktory jednak pozwolił mi zapoznac sie z displacementem :)

 

e2fecdbca81094f691eb1f93c38a14.png




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności