Barn Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 Czy istnieje taka możliwość, żeby utworzyć curve na podstawie pliku graficznego z tekstem? ( http://www.kelcheroptometrists.co.uk/images/logos/Hugo_Boss_logo.png ) Muszę ten napis jakby "wtopić" w model, i wymyśliłem, żeby zrobić to za pomocą Deform by Spine, ale nie wiem jak wydobyć kontury tych liter z pliku graficznego
PICsell Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 (edytowane) Musisz zmienić bitmapę na krzywe. Wpisanie w google "zmienić bitmapę na krzywe" naprowadzi cię na dobrą drogę. Potem zaczynają się schodki. Poszukam postu w którym było coś na ten temat. EDIT: Opcja 2 - dobrać czcionkę i wpisać to jako tekst w maxie EDIT2: Jeśli jednak zdecydujesz się na zamianę na krzywe - ja zapisuje plik jako *.ai i wtedy: Czas na małe TIPs&TRICKs 1. Lepiej przeskalować obiekt przed zapisem w illustaratorze (nawet 100x) Po imporcie w maxie nie będziemy mieli problemów z weldem o wartościach mniejszych niż 1 (przy małej skali może się zdarzyć że nawet weld o wartości 0,001 połączy nam wszystkie vertexy. 2. Przed zapisem, w ilustartorze, przekształć obiekt w krzywe, sprawdź czy nie ma błędów, czy obiekty są zamknięte itp. 3. Zapisuj plik w najniższych wersjach illustratora (3,4, góra 5.5) Jako standard przyjmij 5.5, jeśli będą kłopoty - w niższej wersji. (mi czasami pomagało) 4. Przed importem *.ai zapisz scenę maxa. Jeśli masz rozbudowany plik .ai chwilę zajmie mu wczytanie pliku, a podczas weldowania, gdyby pojawiły się jakieś błędy może wywalić ci maxa. 5. Sama kwestia weldowania jest prosta, wybierasz vertex ctr+a i weld z niską wartością. 6. I tutaj nieprzyjemna rzecz. Często po convercie na poly występują błędy. Ja poprawiałem to zawsze ręcznie, ale może ktoś ma prostsze metody. Edytowane 12 Grudzień 2009 przez PICsell
Pavulon 13 Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 moze lepiej i szybciej napis "wtopic" za pomoca mapy displacement...mape juz masz ;)
PICsell Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 VS_ - i mamy trzecią opcję, najlepszą. Kwestia wklejenia to do maxa, ale o tym już było.
Loki Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 a opcja obrysowania tego napisu w 3d studio za pomocą spline? to nie jest jakiś mega skomplikowany układ graficzny więc w godzinę bez problemu da się to objechać. Później extrude czy tam co chcesz z tym zrobić bez problemu się da.
PICsell Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 (edytowane) Muszę ten napis jakby "wtopić" w model, W sumie można też modelować to ze plane'a, więcej pracy ale bez problemów przejdziesz w bryłę. Zależy co planujesz robić. Edit: Możesz też na postawie pliku graficznego dobrać czcionkę z "automatu" http://new.myfonts.com/WhatTheFont/ Czyli: http://new.myfonts.com/WhatTheFont/Option3?imageid=16596063&id=000359e04b03531b000c288700000be7&glyphcount=12&wtfserver=node5.ric.mf&md5=0a8c5f9a05bcafeb649e4a29bcd95d22 Edytowane 12 Grudzień 2009 przez PICsell
Barn Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 Dzięki wszystkim za tak silny odzew! :) Z tego co tu wyczytałem, najbardziej odpowiednim zastosowaniem wydaje sie byc displacement. Z racji, że dopiero zaczynam przygode z modelowaniem 3D, musialem dzis sie sporo nasiedziec i naczytać o teksturowaniu i nakladaniu displacementu :) Ale udało się, chociaż nie do końca. Problem polega na tym, że nie wiem dlaczego wychodzą takie schodki. Na pewno nie wynika to z niskiej rozdzielczosci obrazu bo obraz jest dosc duzy. Czyzby wynikalo to z jakiejs rozdzielczosci powierzchni na ktorej robie displacement? Czy da sie uzyskac gładki efekt? Na dodatek litery zamiast się 'wtapiac', 'wychodza' z powierzchni :/
Loki Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 "Z tego co tu wyczytałem, najbardziej odpowiednim zastosowaniem wydaje sie byc displacement" - no raczej bym polemizował... Wymodeluj sobie ten napis po prostu, wygnij modyfikatorem Bend (musisz mieć wystarczającą ilość podziałów żeby się ładnie wygiął) i nawet zwykłym boleanem wytnij w tym opakowaniu.
PICsell Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 Też jestem za mapą w tej sytuacji. Coś mi się jednak wydaje że nie robisz tego dispace'a odpowiednio. Popatrz na: http://vray.us/vray_tutorials/vray_displacement_mapping_tutorial.shtml http://www.pchteam.com/forums/index.php?topic=2531.0 albo http://www.freeitsolutions.com/3ds/viewTutorial.aspx?id=3756
Loki Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 Loki - nie zgodze sie :) akurat na krzywych powierzchniach boolean to najgorsza metoda. Displacew tym przypadku bedzie najlepszy. Z tego wzgledu, ze ciecie siatki naruszy jej krzywizne (a tym samym odbicia) - siatka nie bedzie czysta, a czyszczenie ja jeszcze pogorszy pod wzgledem krzywizn. dodawanie zaokraglonych brzegow bedzie jeszcze bardziej problematyczne. Mowie to z autopsji, bo wlasnie siedze nad projektem tego typu i testowalem wszystkie mtody. WYSOKA rozdzielczosc bitmapy na displace plus lekko zburowane edge da Ci odpowiednik meshowych filletow na krawedziach. Zeby byla wklesla, ustaw displace na wartosci minusowe. Dobrze ejst jak siatka jest dosyc gesta. Pobaw sie tez ustawieniami displace'a - idziesz w dobra strone. Tu masz linka do podobnego watku: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=63195 tam tez zamiescilem podglad jak to moze wygladac z dobrze przygotowana mapka displace. Do dziela! nie pozostaje mi nic innego jak przyznać Ci rację. fakt nie pomyślałem o krzywiźnie kuli (godzina 2:30 w nocy nie sprzyja mądrym radom z mojej strony :D).
Barn Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 Pokombinowałem trochę, okazuje się ze faktycznie główną rolę odgrywa tu gęstość siatki. Jednak nie jestem jeszcze na tyle obeznany, żeby odpowiednio dopasować te ustawienia, więc efekt nie jest dokladnie taki jak byc powinien :) Oto efekt jaki udało się uzyskać, nie wiem czy jest sens nadal coś w tym zmieniać, bo jest to tylko model "szkoleniowy", ktory jednak pozwolił mi zapoznac sie z displacementem :)
Rekomendowane odpowiedzi