Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Jestem początkujący, i staram się wszelkie trudności jakoś samemu przezwyciężać, szukając w internecie rozwiązań. Mam jednak problem którego rozwiązania znaleźć nie umiem.

W wyrenderowanym obrazku mam jakieś dziwne odbicia niebieskiego światła na ścianie, myślałem początkowo, że to światło odbijające się od wewnętrznej strony tych "osłon" które są zrobione z materiału "aluminium", ale po zmianie materiału na ceramikę, sytuacja wyglądała tak samo. Światła to VRayLight, a całość robiona jest w 3ds. Nie wiem też jak naprawić to co dzieję się nad "osłoną" nad lustrem.

Jeśli macie jakieś inne porady, to również będę wdzięczny.

 

Modele rurek dla niepełnosprawnych i toalety nie są mojego autorstwa.

 

th_renderXII.jpg

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie umiem Ci pomóc z tymi niebieskimi plamkami bo też jestem początkującym:) Ale myślę że render powinien być dużo jaśniejszy daj więcej światła. A modele rurek możesz zrobić swoje, wystarczy w spliniezaznaczyć żeby Ci renderowało albo pobaw się modyfikatorem sweep. :)

Napisano (edytowane)

Dzięki;). Rurkami się zajmować nie będę, są gotowe to i lepiej dla mnie, celem jest tu osiągniecie dobrego renderu, a nie sama w sobie zabawa w modelowanie+renderowanie.

Co do niebieskich plamek, to wydaje mi się, że odnalazłem winowajcę, w postaci materiału na ścianie (nieco pozmieniana farba olejna). Zaraz zobaczę czy zmieniając (intuicyjnie;) ) jakies parametry uda mi się osiągnąć oczekiwany efekt.

 

edit:

Mam takie pytanie, kiedy materiał ma:

Reflect [10,0] [okienko na ticka] [Map...]

To po zostawieniu okienka z tickiem wolnego rezygnuje zupełnie z "reflect", czy tylko z używania tej mapy?

Edytowane przez MMMalvM
Napisano

ale mroczny kibelek:) i co udalo ci sie pozbyc tych plam? sprawdz czy to reflection na scianie czy GI plata ci figle. ale tak generalnie to powinienes zrobic cos zeby rozjasnic cala scene a zmniejszyc jasnosc swiatel bo przepalaja ostro...

Napisano (edytowane)

wg. wstępnych renderów plam udało się pozbyć.

Zmniejszę światła, to jak zrobić jaśniej? Czym zamieszć w GI?

 

edit:

odkryłem okno environment and effects;)

Edytowane przez MMMalvM
Napisano

th_aszaro-1.jpg

Ciągle światła są z jasne, i nie wiem dlaczego coś takiego dzieje się nad tym światłem nad umywalką, jakby osłonka nie była dosunięta do ściany...

@mastahcez - dzięki, zaraz ogarne te ustawienia.

Napisano

to chyba odbicie ultra-jasnego swiatla ktore tam masz. juz dawno nie siedzialem w vrayu ale wydaje mi sie ze te swiatla maja jakis dziwnie waski falloff, w sesie ze szybko gasna i nawet jak sa ultra-jasne to metr dalej juz nie maja wplywu na scene. dawno juz vraya nie uzywalem i pewnie to idzie gdzies ustawic. a moze masz poprostu wielka scene albo zle unity?

Napisano

"A masz może light cashe w secondary bounces??"

Mam ustawione.

 

mastahcez - chętnie bym ten falloff jakoś zmienił, ale nie bardzo widzę taką możliwość. Scena jest chyba ok trzyma skale, w metrach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności