Napisano 13 Grudzień 200915 l Witam, Jestem początkujący, i staram się wszelkie trudności jakoś samemu przezwyciężać, szukając w internecie rozwiązań. Mam jednak problem którego rozwiązania znaleźć nie umiem. W wyrenderowanym obrazku mam jakieś dziwne odbicia niebieskiego światła na ścianie, myślałem początkowo, że to światło odbijające się od wewnętrznej strony tych "osłon" które są zrobione z materiału "aluminium", ale po zmianie materiału na ceramikę, sytuacja wyglądała tak samo. Światła to VRayLight, a całość robiona jest w 3ds. Nie wiem też jak naprawić to co dzieję się nad "osłoną" nad lustrem. Jeśli macie jakieś inne porady, to również będę wdzięczny. Modele rurek dla niepełnosprawnych i toalety nie są mojego autorstwa.
Napisano 13 Grudzień 200915 l Nie umiem Ci pomóc z tymi niebieskimi plamkami bo też jestem początkującym:) Ale myślę że render powinien być dużo jaśniejszy daj więcej światła. A modele rurek możesz zrobić swoje, wystarczy w spliniezaznaczyć żeby Ci renderowało albo pobaw się modyfikatorem sweep. :)
Napisano 13 Grudzień 200915 l Autor Dzięki;). Rurkami się zajmować nie będę, są gotowe to i lepiej dla mnie, celem jest tu osiągniecie dobrego renderu, a nie sama w sobie zabawa w modelowanie+renderowanie. Co do niebieskich plamek, to wydaje mi się, że odnalazłem winowajcę, w postaci materiału na ścianie (nieco pozmieniana farba olejna). Zaraz zobaczę czy zmieniając (intuicyjnie;) ) jakies parametry uda mi się osiągnąć oczekiwany efekt. edit: Mam takie pytanie, kiedy materiał ma: Reflect [10,0] [okienko na ticka] [Map...] To po zostawieniu okienka z tickiem wolnego rezygnuje zupełnie z "reflect", czy tylko z używania tej mapy? Edytowane 13 Grudzień 200915 l przez MMMalvM
Napisano 13 Grudzień 200915 l tak rezygnujesz calkowicie, dla samego reflect masz wyzej i tam masz czarny kolor, jak dasz jasniejszy to bedzie sam reflect bez mapy
Napisano 13 Grudzień 200915 l ale mroczny kibelek:) i co udalo ci sie pozbyc tych plam? sprawdz czy to reflection na scianie czy GI plata ci figle. ale tak generalnie to powinienes zrobic cos zeby rozjasnic cala scene a zmniejszyc jasnosc swiatel bo przepalaja ostro...
Napisano 13 Grudzień 200915 l Autor wg. wstępnych renderów plam udało się pozbyć. Zmniejszę światła, to jak zrobić jaśniej? Czym zamieszć w GI? edit: odkryłem okno environment and effects;) Edytowane 13 Grudzień 200915 l przez MMMalvM
Napisano 14 Grudzień 200915 l juhu!:) ale poza tym to z tego co pamietam to w vrayu jest expozycja w ustawieniach vray kamery
Napisano 14 Grudzień 200915 l Autor Ciągle światła są z jasne, i nie wiem dlaczego coś takiego dzieje się nad tym światłem nad umywalką, jakby osłonka nie była dosunięta do ściany... @mastahcez - dzięki, zaraz ogarne te ustawienia.
Napisano 14 Grudzień 200915 l A masz może light cashe w secondary bounces?? bo mi to wyglada jakbys jechal na tym podstawowym co jest ustawione na poczatku (zapomnialem nazwy)
Napisano 14 Grudzień 200915 l to chyba odbicie ultra-jasnego swiatla ktore tam masz. juz dawno nie siedzialem w vrayu ale wydaje mi sie ze te swiatla maja jakis dziwnie waski falloff, w sesie ze szybko gasna i nawet jak sa ultra-jasne to metr dalej juz nie maja wplywu na scene. dawno juz vraya nie uzywalem i pewnie to idzie gdzies ustawic. a moze masz poprostu wielka scene albo zle unity?
Napisano 14 Grudzień 200915 l Autor "A masz może light cashe w secondary bounces??" Mam ustawione. mastahcez - chętnie bym ten falloff jakoś zmienił, ale nie bardzo widzę taką możliwość. Scena jest chyba ok trzyma skale, w metrach.
Napisano 14 Grudzień 200915 l Spróbuj sobie może w światłach włączyć "no decay" i zmniejszyc multiplier :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto