MMMalvM Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 Witam, Jestem początkujący, i staram się wszelkie trudności jakoś samemu przezwyciężać, szukając w internecie rozwiązań. Mam jednak problem którego rozwiązania znaleźć nie umiem. W wyrenderowanym obrazku mam jakieś dziwne odbicia niebieskiego światła na ścianie, myślałem początkowo, że to światło odbijające się od wewnętrznej strony tych "osłon" które są zrobione z materiału "aluminium", ale po zmianie materiału na ceramikę, sytuacja wyglądała tak samo. Światła to VRayLight, a całość robiona jest w 3ds. Nie wiem też jak naprawić to co dzieję się nad "osłoną" nad lustrem. Jeśli macie jakieś inne porady, to również będę wdzięczny. Modele rurek dla niepełnosprawnych i toalety nie są mojego autorstwa.
Gość kakaku Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 Nie umiem Ci pomóc z tymi niebieskimi plamkami bo też jestem początkującym:) Ale myślę że render powinien być dużo jaśniejszy daj więcej światła. A modele rurek możesz zrobić swoje, wystarczy w spliniezaznaczyć żeby Ci renderowało albo pobaw się modyfikatorem sweep. :)
MMMalvM Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 (edytowane) Dzięki;). Rurkami się zajmować nie będę, są gotowe to i lepiej dla mnie, celem jest tu osiągniecie dobrego renderu, a nie sama w sobie zabawa w modelowanie+renderowanie. Co do niebieskich plamek, to wydaje mi się, że odnalazłem winowajcę, w postaci materiału na ścianie (nieco pozmieniana farba olejna). Zaraz zobaczę czy zmieniając (intuicyjnie;) ) jakies parametry uda mi się osiągnąć oczekiwany efekt. edit: Mam takie pytanie, kiedy materiał ma: Reflect [10,0] [okienko na ticka] [Map...] To po zostawieniu okienka z tickiem wolnego rezygnuje zupełnie z "reflect", czy tylko z używania tej mapy? Edytowane 13 Grudzień 2009 przez MMMalvM
aknochaco Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 tak rezygnujesz calkowicie, dla samego reflect masz wyzej i tam masz czarny kolor, jak dasz jasniejszy to bedzie sam reflect bez mapy
mastahcez Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 ale mroczny kibelek:) i co udalo ci sie pozbyc tych plam? sprawdz czy to reflection na scianie czy GI plata ci figle. ale tak generalnie to powinienes zrobic cos zeby rozjasnic cala scene a zmniejszyc jasnosc swiatel bo przepalaja ostro...
MMMalvM Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 (edytowane) wg. wstępnych renderów plam udało się pozbyć. Zmniejszę światła, to jak zrobić jaśniej? Czym zamieszć w GI? edit: odkryłem okno environment and effects;) Edytowane 13 Grudzień 2009 przez MMMalvM
mastahcez Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 juhu!:) ale poza tym to z tego co pamietam to w vrayu jest expozycja w ustawieniach vray kamery
MMMalvM Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 Ciągle światła są z jasne, i nie wiem dlaczego coś takiego dzieje się nad tym światłem nad umywalką, jakby osłonka nie była dosunięta do ściany... @mastahcez - dzięki, zaraz ogarne te ustawienia.
aknochaco Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 A masz może light cashe w secondary bounces?? bo mi to wyglada jakbys jechal na tym podstawowym co jest ustawione na poczatku (zapomnialem nazwy)
mastahcez Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 to chyba odbicie ultra-jasnego swiatla ktore tam masz. juz dawno nie siedzialem w vrayu ale wydaje mi sie ze te swiatla maja jakis dziwnie waski falloff, w sesie ze szybko gasna i nawet jak sa ultra-jasne to metr dalej juz nie maja wplywu na scene. dawno juz vraya nie uzywalem i pewnie to idzie gdzies ustawic. a moze masz poprostu wielka scene albo zle unity?
MMMalvM Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 "A masz może light cashe w secondary bounces??" Mam ustawione. mastahcez - chętnie bym ten falloff jakoś zmienił, ale nie bardzo widzę taką możliwość. Scena jest chyba ok trzyma skale, w metrach.
aknochaco Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Spróbuj sobie może w światłach włączyć "no decay" i zmniejszyc multiplier :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się