Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Elo dobrym duszkom forumoowiczom.

 

Mam takie 2a pytania z obrazkami.

 

002vo.th.jpg

 

Mianowice buduje sterowiec który będzie w grze wykorzystany jako obiekt prerenderowany. Cały dzień już dodaje loopy przy edgach żeby przy turbo smooth nie wyszła kaszana. Jest to totalny pain in the ass a roboty jeszcze na ....masakrakrycznie długo. Mam pytanie czy to w ogóle potrzebny proces w konstruowaniu tego typu obiektów? Czy może takie rzeczy załatwia się grupami wygładzania czy coś ? Fakt faktem obiekt będzie na ekranie wielkości max 480x320 no ale przy shaderach chciałem żeby ładnie sie rozchodziło światełko no i gdzie nigdzie zrobiłem to naprawdę jako LP z myślą o turbo smooth. Tyle czasu to robię ze głupio mi sie wycofać z pomysłu edgy i mesmootha , ale jak widać na obrazkach , jest sporo edgy i to naprawdę nic fajnego.

 

001lz.th.jpg

 

Teraz płynnie przejdę do drugiego pytania jakim jest mapowanie. faack .. juz to widze :( . Nie chodzi o pocieszanie ;) , tylko , z doświadczenia jakiegoś wiem , że gdy zacznę mapowanie bez Turbo Smootha , po dodaniu go zaczną się rozjeżdżać tile w chekkerze. Jeśli będę mapował po TS będzie strasznie ciężko to wrzucić do Roadkilla , gdyż sobie biedak nie radzi z takimi ciężkimi siatkami a mapowanie w maxie... kulturalnie powiem że nie przepadam z nim.

 

Proszę o radę.

 

003mg.th.jpg

 

W pytaniu pierwszym zabrakło sprecyzowanego pytania do 3 obrazka . Czy faktycznie trzeba zachować square'y na tych "kikutach" od tworzenia edgy ? Bo omG , tego są setki i nie wiadomo za bardzo gdzie to puścić . SIC !!

 

Pozdrawiam , Jim.

 

Wątpliwości ciąg dalszy

 

Chciałbym ogarnąć moje przerażenie i usłyszeć od kogoś ze źle kombinuję . (marne shąse)

 

Edge lupowania nie widać końca. Miejscami to jest naprawdę chore żeby uzyskiwać kwadraty wszędzie.

 

Czy naprawdę chcąc dodawać detal do aktualnej siatki obiektu z założeniem ze będzie MS/TSmoothowana, muszę zachowywać edge loopy ? Przecież tych krawędzi już nie ma którędy puszczać. Na przykładzie obrazka , aż strach pomyśleć co miałbym zrobić z dodatkowymi krawędziami gdyby miał dojść tam jakiś detal.

005fvf.th.jpg

 

Czy jedyna odpowiedz na to to it is how it is i dzióbać trza dalej ?

 

Sęk w tym że mając bardziej zaokrąglony kształt koło jakiegoś skrzyżowania i do tego dochodzi jeszcze hard edge zaczynają się robić na rogach takie zgrubienia nie naturalnektore dopiero potem im dalej od krawedzi zamieniaja sie w normalny kształt : / . Nawet pryz plaszczyznach. 004uwj.th.jpg

 

A im wiecej tych edge loopów tym wiecej wierzchołków = tym wiecej guzów : (

 

Pozdrav. J

Edytowane przez Jim mee

  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności