Skocz do zawartości

[obiekt 3d] Sterowiec


Jim mee

Rekomendowane odpowiedzi

Elo dobrym duszkom forumoowiczom.

 

Mam takie 2a pytania z obrazkami.

 

002vo.th.jpg

 

Mianowice buduje sterowiec który będzie w grze wykorzystany jako obiekt prerenderowany. Cały dzień już dodaje loopy przy edgach żeby przy turbo smooth nie wyszła kaszana. Jest to totalny pain in the ass a roboty jeszcze na ....masakrakrycznie długo. Mam pytanie czy to w ogóle potrzebny proces w konstruowaniu tego typu obiektów? Czy może takie rzeczy załatwia się grupami wygładzania czy coś ? Fakt faktem obiekt będzie na ekranie wielkości max 480x320 no ale przy shaderach chciałem żeby ładnie sie rozchodziło światełko no i gdzie nigdzie zrobiłem to naprawdę jako LP z myślą o turbo smooth. Tyle czasu to robię ze głupio mi sie wycofać z pomysłu edgy i mesmootha , ale jak widać na obrazkach , jest sporo edgy i to naprawdę nic fajnego.

 

001lz.th.jpg

 

Teraz płynnie przejdę do drugiego pytania jakim jest mapowanie. faack .. juz to widze :( . Nie chodzi o pocieszanie ;) , tylko , z doświadczenia jakiegoś wiem , że gdy zacznę mapowanie bez Turbo Smootha , po dodaniu go zaczną się rozjeżdżać tile w chekkerze. Jeśli będę mapował po TS będzie strasznie ciężko to wrzucić do Roadkilla , gdyż sobie biedak nie radzi z takimi ciężkimi siatkami a mapowanie w maxie... kulturalnie powiem że nie przepadam z nim.

 

Proszę o radę.

 

003mg.th.jpg

 

W pytaniu pierwszym zabrakło sprecyzowanego pytania do 3 obrazka . Czy faktycznie trzeba zachować square'y na tych "kikutach" od tworzenia edgy ? Bo omG , tego są setki i nie wiadomo za bardzo gdzie to puścić . SIC !!

 

Pozdrawiam , Jim.

 

Wątpliwości ciąg dalszy

 

Chciałbym ogarnąć moje przerażenie i usłyszeć od kogoś ze źle kombinuję . (marne shąse)

 

Edge lupowania nie widać końca. Miejscami to jest naprawdę chore żeby uzyskiwać kwadraty wszędzie.

 

Czy naprawdę chcąc dodawać detal do aktualnej siatki obiektu z założeniem ze będzie MS/TSmoothowana, muszę zachowywać edge loopy ? Przecież tych krawędzi już nie ma którędy puszczać. Na przykładzie obrazka , aż strach pomyśleć co miałbym zrobić z dodatkowymi krawędziami gdyby miał dojść tam jakiś detal.

005fvf.th.jpg

 

Czy jedyna odpowiedz na to to it is how it is i dzióbać trza dalej ?

 

Sęk w tym że mając bardziej zaokrąglony kształt koło jakiegoś skrzyżowania i do tego dochodzi jeszcze hard edge zaczynają się robić na rogach takie zgrubienia nie naturalnektore dopiero potem im dalej od krawedzi zamieniaja sie w normalny kształt : / . Nawet pryz plaszczyznach. 004uwj.th.jpg

 

A im wiecej tych edge loopów tym wiecej wierzchołków = tym wiecej guzów : (

 

Pozdrav. J

Edytowane przez Jim mee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności