Skocz do zawartości

REACTOR - cała pomoc na temat tej procedury


makler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przeszukiwałem sobie forum w poszukiwaniu znalezienia porzadnych i przydatnych informacji i pomocy na temat reactora, jednak nie moglem znależć żadnej większej "kopalni" na ten temat. Pomyślałem więc, że coś takiego może się przydać tym bardziej, że na forum pojawia się wiele pytań ale mało konkretnych odpowiedzi na ten temat :)

 

Przede wszystkim fajnie gdbyście zaprezentowali tutaj wiele ciekawych tutków i pomocy, własnego autorstwa jeżeli coś na ten temat macie.

 

Ja sam siedze od kilku dni i bawie się reactorem ale szczerze przyznam, że ta procedura w maxie jest dość rozbudowana :D i co chwile są jakieś nowe problemy :)

 

 

Narazie staram się stworzyć prostą scenkę, składającą się z: podłogi, kuli, i ściany kilkunastu klocków.

Generalnie chodzi o to, że kulka leci w któryś bok i rozwala klocki. Zastanawiam sie tylko jak ustawić grawitację, bo jeżeli ustawię tylko wg. osi Z to kula oczywiście nie leci ale jeżeli dołożę do tego np: oś X to po uderzeniu wszystkie elementy nieustannie zmierzają w bok i dół, tak jak przyciąganie.

 

Jak wiecie to podpowiadajcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Musisz ustawić animację pierwszej fazy ruchu kulki ręcznie, a symulację zacząć do przedostatniej (albo ostatniej) klatki animacji kulki. Wtedy reactor przejmie dalej i kierunek i prędkość kulki.

 

Dostosuj wykres animacji tak, żeby po włączeniu symulacji kulka po prostu nie opadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie wiem o co chodzi tylko gorzej z wykonaniem.

 

Czyli wg. twojej instrukcji robię to tak:

 

stawiam sobie boxa ktory jest podłogą, potem kilkanaście boxów na sobie (czyli taka ścianka) no i gdzie tam kula. Następnie animuje to poprzez auto key do klatki np: 98, potem dodaje rigid body collection - dodaje wszystkie elementy sceny. Podłoge ustawiam na unyielding. Klocki inactive, a kula proxy convex hull, a jak do tego wszystkiego zrobić żeby reactor przejął działanie od tej 98 klatki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znalazłeś informacji na ten temat w maxowym helpie? zdaje się że przykład czegoś przelatującego przez ceglany mur jest tam opisany krok po kroku, ale nie mam możliwości sprawdzenia. help jest ogromny. trzeba się sporo naczytać i to technicznej angielszczyzny. ale naprawdę opłaca się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki tutorialek, który właściwie to wszystko wyjaśnia tylko nie rozumiem o co chodzi na drugim screenie z tym "use display proxy" tj. punkcik 6 połączony z 7.

 

Czyli, że w proxy biore none i wskazuje na hit boxa, czyli w moim przypadku kule, a display ?

 

god, nie dałem linka :p

 

http://www.republicofcode.com/tutorials/3ds/collision_reactor/

 

btw. poszukam w helpie jeszcze, na pewno znajdę coś ciekawego :)

Edytowane przez makler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności