Gość 4298960 Napisano 23 Grudzień 2009 Napisano 23 Grudzień 2009 to moje pierwsze kroki zwiazane z renderingiem jaka caloscia- w ogole. mam jakies doswiadczenie w modelowaniu, niestety nie znalazlem, ani konkretnych postow na pytania mnie nurtujace, ani ciekawych tutoriali; zwracam sie wiec z prosba tutaj: jako prace semestralna mam do wykonania projekt koncepcyjny budynku- i mam juz gotowy model w ACad'zie i Sketchup'ie. problem pojawia sie przy jakichkolwiek probach renderowania. w zwiazku z tym, ze mam mozliwosc korzystania z maxwella, pisze w tym dziale. otoz, eksportuje plik ze sketchup'a do maxwella i otwieram go tymze programem: -dlaczego zakres renderowania jest taki maly? jak go zmienic? -dlaczego niektore elementy (np. pokrycia dachu) sa wypelnione tekstura normalnie, a inne sa "blektine", albo "czarne"? -czy sa jakies "ogolne" ustawienia programu, po to, aby model wygladal wzglednie realistycznie (nie chce sie zaglebiac w jakies sztuczki dla zawodowych grafikow- poki co) -jakies rady dla maxwell'owego laika? z gory dziekuje za wszytskie odpowiedzi. pozdrawiam, Adrian.
zdeno Napisano 24 Grudzień 2009 Napisano 24 Grudzień 2009 1. zakres renderowania - czy to chodzi Ci o rozdzielczość czy o proporcje renderu, reguluje się w kamerze. Czyli albo w keczupie , albo w maxwell studio musisz wleźć w ustawienia camera i tam ustawić resolution i kąt widzenia jeżeli chcesz mieć szerokokątny widok. 2. widocznie są jakieś blędy w geometrii albo w mapowaniu UV (współrzędne nakładania textury) czy te elementy są czarne i w viewporcie i w renderingu ? czy tylko w viewporcie sprawdzałeś ? 3. jeżeli to ma być render architektury z zewnątrz, to ustaw oświetlenie jako psychical sky godzinę 14 w warszawie 1 sierpnia. camera ma mieć przesłonę (f-stop) 16 czas naświetlania 1/50 ISO 100 daj jakiś spory element na podstawkę i ustaw w miarę ciemny kolor aby nie świeciło Ci od spodu pod okap czy balkony. na początek daj na cały budynek materiał roughness 90 w slotach refl. RBG - 235,235,235 to Ci się wyrenderuje taki kartonowy modelik i będziesz mógł sprawdzić czy nie ma przepaleń. 4.przeczytać manuala, ściągnąc ze stronki maxwellowej darmowe materiały, bo jak to ma być na szybko i bez nauki to innej drogi nie ma . najtrudniejsze co jest w maxwellu ( w sumie tylko to) to umiejętność stworzenia przekonującego materiału.
zdeno Napisano 24 Grudzień 2009 Napisano 24 Grudzień 2009 5. zapomniałem dodać - trzeba dokupić kompa a najlepiej ze 3 do renderowania w tym ślimaku. minimum z prockiem 4 rdzeniowym ;)
Gość 4298960 Napisano 24 Grudzień 2009 Napisano 24 Grudzień 2009 (edytowane) serdeczne dzieki- z powyzszymi juz sobie poradzilem. zrobilem probny render, jakos poszlo, ale jedno co mi zostalo, to niestety tlo (pomijajac brak zalozonego realizmu, chociaz mysle to juz kwestia ww. ustawien). troszke poczytalem na anglojezycznym forum maxwella, jak to ustawic z posiomu sketchup'a, ale niestety u mnie nadal jest czarne. czego moze to byc wina? zahaczylem opcje "alpha", rodzaj tla wybralem w menu "maxwell hdri". Edytowane 24 Grudzień 2009 przez 4298960
Chrupek Napisano 24 Grudzień 2009 Napisano 24 Grudzień 2009 Wgraj wszystko do edytora Maxwellowego od początu tzn. objekt nagraj w Sketchupie jako .obj i dodaj materiały. W edytorze będzie Ci łatwiej... ja przynajmniej lubiłem edytor Maxwellowy :-)
ledman Napisano 25 Grudzień 2009 Napisano 25 Grudzień 2009 Dołącze się do topicu z zapytaniem: Dlaczego jako tło mogę załączyć tylko pliki hdr,exr,mxi? a nie ma np. jpg?bmp? jaką daje mi korzyść używanie HDR? pozdrawiam
zdeno Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 czarne tło pojawia się przy renderowaniu alfy w celu ułatwienia późniejszego compostingu. Dzieki wyrenderowaniu obrazka na czarnym tle łatwo można później uniknąć efektu kolorowanych obwódek zwanych z angielska "halos". wyrenderowany obrazek trzeba w fotosklepie odpalić razem z obrazkiem alphy, wrzucić alfę na maskę, potem "zastosować" tą maskę aby usunąć czarne pixele, następnie w opcjach matting usunąć czarną obwódkę. Kontury obiektów dzięki temu będą lux malina bez jakiegoś badziewia prześwitującego z poprzedniego tła. konkluzja, - jak renderujesz alphę to będziesz wstawiał tło w fotosklepie. Dlaczego nie można wrzucić w tło .jpg czy też .bmp to pytanie do nextlimitów. Myślę, że mają jakieś kolejne durne i nielogiczne wytłumaczenie dla tego fenomenu, ale można szybko i łatwo obejść ten problem. w mxcl.exe wczytujesz dowolnego .jpga i zapisujesz jako .hdr. troche to upierdliwe, ale to tylko +30 sekund do całej roboty to można to jakoś zaakceptować. Podziwiam Cię Chrupek, że studio maxwellowe Ci się spodobało, ja walczyłem z tą ciężką miłością przez wiele lat i niestety nie potrafiłem wykrzesać iskier namiętności w stosunku do tego softu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się