Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

widzialem gdzies kiedys w jednym z tutoriali nastepujacy patent na zrobienie lisci drzewa:

 

1.wymodelowane bylo drzewo, ktorego liscmi byly plane-y

2.nastepnie potrzebne byly dwie bit mapy takie jak te:

bitmapy.jpg

 

 

.chodzilo o to by zrobic material (przy uzyciu tych dwoch bitmap), ktory po nalozeniu go na danego plane-a spowoduje, ze po wyrenderowaniu widoczne beda tylko liscie. Przestrzen dookola lisci na bitmapie jest nie widoczna.

 

.oczywiscie bitmapa kolorowa jest ta podstawowa a druga sluzy do nadania wyzej opisanego efektu.

.niestety nie pamietam zupelnie jak sie to robilo, moze ktos wie o co chodzi i moglby pomoc albo moze zna inny sposob na taki sam efekt? bylbym wdzieczny.

 

vray i max.

 

 

pozdro i z gory dzieki za odpowiedz.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 7,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Robiło się to tak że czarno-białą bitmapę ładuje się do slotu opacity materiału. Z tym że trzeba dać jej inverse bo białe jest widoczne a czarne nie. Z tym że to się będzie liczyło miesiącami. Lepsza metoda to zrobić blendmaterial z basic materiałem zerowym (VraymtlWrapper z wyłączonymi GI i innymi pierdołami) do slotu materiału dodatkowego dajemy materiał zieleni (bez mapki w opacity) a do slotu maski blendującej ową czarno-białą bitmapę.

Napisano

czarno białą mapke wrzucasz do slotu OPACITY w materiale (znajdziesz go łatwo bo jest obok DIFFUSE) i juz. Pamietaj tylko ze BIALE=WIDOCZNE, CZARNE=NIEWIDOCZNE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności