Napisano 28 Grudzień 200915 l Witam, widzialem gdzies kiedys w jednym z tutoriali nastepujacy patent na zrobienie lisci drzewa: 1.wymodelowane bylo drzewo, ktorego liscmi byly plane-y 2.nastepnie potrzebne byly dwie bit mapy takie jak te: .chodzilo o to by zrobic material (przy uzyciu tych dwoch bitmap), ktory po nalozeniu go na danego plane-a spowoduje, ze po wyrenderowaniu widoczne beda tylko liscie. Przestrzen dookola lisci na bitmapie jest nie widoczna. .oczywiscie bitmapa kolorowa jest ta podstawowa a druga sluzy do nadania wyzej opisanego efektu. .niestety nie pamietam zupelnie jak sie to robilo, moze ktos wie o co chodzi i moglby pomoc albo moze zna inny sposob na taki sam efekt? bylbym wdzieczny. vray i max. pozdro i z gory dzieki za odpowiedz.
Napisano 28 Grudzień 200915 l Robiło się to tak że czarno-białą bitmapę ładuje się do slotu opacity materiału. Z tym że trzeba dać jej inverse bo białe jest widoczne a czarne nie. Z tym że to się będzie liczyło miesiącami. Lepsza metoda to zrobić blendmaterial z basic materiałem zerowym (VraymtlWrapper z wyłączonymi GI i innymi pierdołami) do slotu materiału dodatkowego dajemy materiał zieleni (bez mapki w opacity) a do slotu maski blendującej ową czarno-białą bitmapę.
Napisano 28 Grudzień 200915 l czarno białą mapke wrzucasz do slotu OPACITY w materiale (znajdziesz go łatwo bo jest obok DIFFUSE) i juz. Pamietaj tylko ze BIALE=WIDOCZNE, CZARNE=NIEWIDOCZNE
Napisano 28 Grudzień 200915 l Autor ok, dzieki jutro sie pobawie dzisiaj juz koncze, jeszcze raz dzieki
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto