kowal1916 Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 Witam, widzialem gdzies kiedys w jednym z tutoriali nastepujacy patent na zrobienie lisci drzewa: 1.wymodelowane bylo drzewo, ktorego liscmi byly plane-y 2.nastepnie potrzebne byly dwie bit mapy takie jak te: .chodzilo o to by zrobic material (przy uzyciu tych dwoch bitmap), ktory po nalozeniu go na danego plane-a spowoduje, ze po wyrenderowaniu widoczne beda tylko liscie. Przestrzen dookola lisci na bitmapie jest nie widoczna. .oczywiscie bitmapa kolorowa jest ta podstawowa a druga sluzy do nadania wyzej opisanego efektu. .niestety nie pamietam zupelnie jak sie to robilo, moze ktos wie o co chodzi i moglby pomoc albo moze zna inny sposob na taki sam efekt? bylbym wdzieczny. vray i max. pozdro i z gory dzieki za odpowiedz.
Hynol Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 Robiło się to tak że czarno-białą bitmapę ładuje się do slotu opacity materiału. Z tym że trzeba dać jej inverse bo białe jest widoczne a czarne nie. Z tym że to się będzie liczyło miesiącami. Lepsza metoda to zrobić blendmaterial z basic materiałem zerowym (VraymtlWrapper z wyłączonymi GI i innymi pierdołami) do slotu materiału dodatkowego dajemy materiał zieleni (bez mapki w opacity) a do slotu maski blendującej ową czarno-białą bitmapę.
JmTm00 Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 czarno białą mapke wrzucasz do slotu OPACITY w materiale (znajdziesz go łatwo bo jest obok DIFFUSE) i juz. Pamietaj tylko ze BIALE=WIDOCZNE, CZARNE=NIEWIDOCZNE
kowal1916 Napisano 28 Grudzień 2009 Autor Napisano 28 Grudzień 2009 ok, dzieki jutro sie pobawie dzisiaj juz koncze, jeszcze raz dzieki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się