człowiek Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 Jak zrobić aby obracanie wokół jednej osi było globalne a względem drugiej lokalne jednocześnie w animacji. Krótko mówiąc wyobraźmy sobie, że wzór takiego obrotu dla danej klatki to: 1. Obrót dokonujemy wg centralnego punktu. 2. Pierwszy obrót dokonujemy względem osi X i robimy to z ustawieniami globalnymi. 3. Następnie to co powstało obracamy względem osi Y z ustawieniami lokalnymi. Jak ustawię klucz rot, to nie wystarczy, bo wtedy obrót jest dokonywany dwa razy ale globalnie. Efekt jest całkiem inny. Nie wiem jak to dokładniej opisać. Pokazałbym jak to ma wyglądać, ale nie wiem jak :).
Ania Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 Dwie kości, jedna zawieszona "w pustym", druga zawieszona na tej pierwszej. Wtedy obroty tej pierwszej zawsze będą globalne, a tej drugiej lokalne. Trzecią kość ustawić pod obiektem który chcemy kręcić, dać jej constraint Copy Rotation od drugiej kości, ustawienia zostawić tak jak są (czyli world). W ten sposób trzecia będzie wykonywała jednocześnie obrót globalny tej pierwszej, i obrót lokalny tej drugiej (nie ruszając pivota z miejsca). http://www.ania.xibo.at/tmp/czlowiek.blend Mam nadzieję że o to chodziło. Są na pewno jeszcze inne możliwe rozwiązania (np. Copy Rotation można ustawić zamiast na world na local, wtedy ew. nie trzeba by łączyć ze sobą tych dwóch pierwszych kości a za to dać dwa Copy Rotation, jeden na world drugi na local)
człowiek Napisano 29 Grudzień 2009 Autor Napisano 29 Grudzień 2009 Podobnie mi to wychodziło jak się bawiłem, ale to nie to, niestety. W załączniku jest taka wersja tego co chciałem uzyskać, tyle że nie ma płynności itp. z przyczyn wiadomych. Jak widać obiekt obraca się cały wzdłuż jednej swojej osi względem środka i dodatkowo jeszcze lokalnie obraca się względem drugiej osi. Efekt jest taki że jakby dalej animować, to obracałby się wirujący prostopadłościan. Nie wiem, może nie potrafię przerobić tego co przesłałaś :).
człowiek Napisano 29 Grudzień 2009 Autor Napisano 29 Grudzień 2009 Ok, udało się. Dzięki za naprowadzenia. Żałuje tylko, że nie bardzo wiem dokładnie jak i dlaczego akurat tak, no ale może met. prób i błędów zrozumiem. W zał. efekt do którego dążyłem. No prawie taki, ale i tak jest dobrze :).
Ania Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 (edytowane) nie bardzo wiem dokładnie jak i dlaczego akurat tak Zanimowałeś obrót sześcianu w jednej osi, następnie obrót kości w innej osi, i zparentowałeś (ctrl P) sześcian do kości. Objekt który jest dzieckiem (tu sześcian) obraca się lokalnie, rodzic (kość) globalnie. Sytuajca podobna jak przy tych dwóch pierwszych kościach w moim pliku, przy czym u ciebie zamiast drugiej kości jak u mnie jest sześcian, a tej trzeciej nie ma, i dziecko (sześcian) nie jest sparentowana do czubka kości (jak u mnie ta druga kość) tylko w pivocie (a więc inteligentniej, ponieważ wtedy nie przesuwa się z rodzicem, przez co oszczędzasz sobie trzeciej kości). Copy Rotation u ciebie jest niepotrzebny (jest pusty, na czerwono, i nie robi różnicy czy jest czy nie). Nie wiem czy to przesuwanie się w górę jest zamierzone, jeśli nie, to wystarczy skasować makaroniki od Loc w IPO kości. Edytowane 29 Grudzień 2009 przez Ania
człowiek Napisano 29 Grudzień 2009 Autor Napisano 29 Grudzień 2009 Nie wiem czy to przesuwanie się w górę jest zamierzone, jeśli nie, to wystarczy skasować makaroniki od Loc w IPO kości. To akurat było to "prawie" tak jak chciałem :). Ale w oficjalnej wersji już to poprawiłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się